stuur verhogen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

U laten uitmeten door een professional ipv te gokken door bv. stuur hoger te zetten.
Jens92
Mountainbiker

Post by Jens92 »

ik ben maar een amateur he, ik rij geen competitie ofzo. is gewoon voor mijn conditie op peil te houden tijdens de winter.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Jens92 wrote:ik ben maar een amateur he, ik rij geen competitie ofzo. is gewoon voor mijn conditie op peil te houden tijdens de winter.
da's 't zelfde, ik heb mij ook laten uitmeten en moet zeggen, het scheelt... Pijn aan de onderrug, pijn in knieën, allemaal foetsie...

Pijn aan de onderrug kan je ook hebben door "te zwaar" te gaan duwen...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Rock Rider wrote:
Jens92 wrote:ik ben maar een amateur he, ik rij geen competitie ofzo. is gewoon voor mijn conditie op peil te houden tijdens de winter.
da's 't zelfde, ik heb mij ook laten uitmeten en moet zeggen, het scheelt... Pijn aan de onderrug, pijn in knieën, allemaal foetsie...
+1, ook allemaal meegemaakt, zitten klooien met hoeken en lengtes van stuurpennen, maar ik zat gewoon te laag... en raar maar waar stuurpen moest zelfs 1cm naar beneden :roll:
Jens92
Mountainbiker

Post by Jens92 »

daar moet ik dan eens achter horen. Doen ze dat gewoon bij elke fietsenmaker of hoe werkt dat.
Last edited by Jens92 on Tue 22 Nov 2011 15:30, edited 3 times in total.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Jens92 wrote:daar moet ik dan eens achter horen. Doen ze dat gewoon bij elke fietsenmaker of hoe werkt dat?
Je moet eens het woordje 'opmeten' in de zoekfunctie intikken, uren leesplezier, maar met deze heb je al een aanzet :wink:
Jens92
Mountainbiker

Post by Jens92 »

jah ik heb er al een paar zaken van gevonden. al bedankt voor je hulp !
Bruno1980
Mountainbiker

rugpijn

Post by Bruno1980 »

Heb je na een tocht andere klachten (soms uren later); hoofdpijn, ...
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

Als je pijn hebt tussen de schouderbladen dan zal kleiner trappen niet veel effect hebben.
Ik heb nekpijn gehad en heb dat opgelost met een low-riser. En een jaarlijks bezoekje aan een kraker.

Ik heb mij ook laten uitmeten en mijn fietskes ter plaatse laten afstellen - in begin van de rit zat ik perfect maar na een dik uur fietsen was de pijn er terug. De oorzaak was dat de "standaard ideale"-houding te gestrekt was voor mijn nekwervels.
Op mijn mudbike heb ik geprobeerd om terug dieper te gaan zitten en dat lukt tijdens het eerste uur maar dan komt de pijn terug. Dus zal er ook op deze een riser-stuurtje komen.

Ik denk dat je zal moeten experimenteren om te weten wat voor jou de beste oplossing is.
Als je van de streek van Aalst bent, ik heb nog een verstelbare stuurpen liggen die je kan testen. Als je wil maken we er een try and buy van : ben je niet tevreden, dan geef je ze gewoon terug.
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

Ja, hoewel opmeten zeker geen enkel kwaad kan, geldt dat ook voor het uitproberen van andere onderdelen.

Een riser of een stuurpen met grotere hoek zijn wel goede experimenten om eens uit te proberen.
Post Reply