Zo 20/11/2011 Roosdaal :: WOLFKENS VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sacapuntas
Mountainbiker

Post by sacapuntas »

Raffie wrote:heb deze avond van een van onze andere fotografen ook nog wat foto's binnengekregen : 11.1 Gb oftewel 3.212 foto's ... #-o

ik zal ze zo snel als ik kan uploaden. hopelijk ontploft mijne pc niet [-o<

Nog "maar" 540 foto's staan online! :-D uwe pc gaat nog meer afzien dan de bikers tijdens den TT! :-k
Petonator
Mountainbiker

Post by Petonator »

MC Jo wrote:
Becky Bike wrote:
cat woman wrote:'t Is opvallend dat er velen gaan mtb-en om hun buikje goed rond te kunnen eten. Daar heb ik van de 12 jaren die ik gemounainbiked heb, nog nooit om gegeven. Bij de een is 't overvloediger dan bij de ander, maar dat is volgens mij onbelangrijk als je van mtb houdt ! Kom geef toe, al bij al is het dit seizoen al een waar festijn geweest om te mtb-en, niemand roept om moddertoestanden zoals Sven Nys ze graag heeft in het veldrijden. In ieder geval iedereen enorm bedankt voor de massale opkomst :bounce: :bounce:
@ catwomen: 't verbaast me ook vaak als ik de commentaar op toertochten lees, dat mensen kritiek hebben op de bevoorrading. Het lijkt wel alsof sommigen daar het meeste belang aan hechten: 's ochtends niet ontbijten en dan op een TT hun buikje willen rondeten en tegelijk ook al een middagmaal willen uitsparen. Beetje water/frisdrank en wafels vind ik persoonlijk voldoende; t gaat tenslotte om het MTB-en.

anderen klagen dan weer over het feit dat ze niet kunnen doorvlammen omdat minder snelle bikers hen "hinderen". Vergeet niet dat iedereen heeft betaald en dus evenveel recht heeft om gebruik te maken van het parcours. Als ik merk dat er een snellere biker achter me rijd, ga ik aan de kant vanzodra het kan (in de meeste gevallen krijg je dan wel een "dank u"). Als ik zelf in het wiel rij van iemand die minder snel rijdt, wacht ik geduldig tot op het moment ik hem/haar voorbij kan. Ik begin zeker niet te roepen zoals wel eens gebeurt. Beetje hoffelijkheid en een bedankje maakt de rit zoveel toffer. Bikers die volledig ongehinderd willen MTBen, doen beter niet mee aan tt's.

nog anderen hebben vaak kritiek op parcours (te veel asfalt, te weinig off-road, ...); van de meeste tt's vind je op internet een goede beschrijving met hoogtemeters, percentage off-road en dergelijke. Je weet dus waaraan je je ongeveer kan verwachten. Als de beschrijving je niet aanstaat, kies je best een andere tt of ga je trainen op een parcours dat meer aansluit bij je verwachtingen. Niet teveel kritiek dus op de organisatoren die vaak enorme inspanningen leveren zodat wij onze geliefde sport kunnen beoefenen.

Roosdaal was mijn 26e toertocht waaraan ik in 2011 deelnam en ik moet zeggen dat ik me op iedere tocht heel goed geamuseerd heb. Elke tocht is weer anders en dat maakt het net zo tof ! Bedankt aan alle tt-organisatoren, zij geven ons de kans om -ieder op zijn niveau - van deze toffe sport te genieten !! =D>
+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1
Gij lijkt mij nen toffen met de juiste ingesteldheid. Met u wil ik wel eens een ritje rijden!!
+1
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

de laatste reeks van bijna ..... 2500 foto's nu online ! :bounce:

vanwege de Werkgroep Mountainbike De Wolfkens aan iedereen onze welgemeende dank voor jullie deelname. Wij hopen jullie het 3de weekend van november 2012 weer te mogen begroeten.

ook aan alle Wolfkens medewerkers (meer dan 85) nen dikke merci voor jullie inzet en de geleverde prestaties =D>
Ixxel
Mountainbiker

Post by Ixxel »

jawadde, chapeau aan die fotografen! =D> =D> =D>

Net meer dan 2500 foto's online bekeken, heeft meer dan een uur geduurd.
Heb mezelf 4x gevonden.

Thanks =D> =D>
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

scallex wrote:den apres hield 6 leffes in en de fietsrit naar huis - Halle
[-X

Na den helm misschien ook den alcotest in voege brengen op de TT's. =D>
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

@ catwoman en becky bike: ik kan jullie punt goed volgen en er zijn inderdaad bij die je 3 tot 4 maal ziet aanschuiven en met handen vol terug ziet komen [-X . het zijn deze mensen die ervoor zorgen dat bikers die samen met mij vertrokken iets voor 10u aan de bevoorrading niet anders meer hadden dan wat cola en wafels. Ik hoef geen ontbijt, want dat neem ik thuis voor ik vertrek. Maar ik en anderen hebben/hadden toch graag wat meer keuze (zo eet ik liever fruit want dat is minder vettig dan wafels en wordt beter opgenomen door het lichaam). blijkbaar was die keuze er ook als ik de foto's bekijk. jammer dat er dan niet wat meer verdeeld werd.
als organisatie moet je streven naar een gelijkwaardige behandeling van zowel de eerste als de laatste biker (ook al is dit praktisch niet echt volledig haalbaar).

dit alles neemt echter niet weg dat ik genoten heb van de tocht en volgend jaar wss weer van de partij zal zijn! =D>
josib
Mountainbiker

Post by josib »

Alles dik in orde ! Als de organisatie wil uitgroeien tot een échte topper, enkele tips om over na te denken

* Fietsbewaking
* Een warme hap voor bij den après ( op VTT's waar ze dit verkopen is dat zeer populair ...en goed voor de kas :wink:
* Geen Leffe maar iets lekker... 8)
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Woeps, helemaal vergeten om hier nog te reageren en linkje naar mijn foto's te plaatsen. Sorry aan de mensen die naar mijn foto's gevraagd hadden (maar vermoedelijk staan jullie sowieso wel ergens tussen die 2500 foto's van hierboven :wink:). Maar bij deze dus: mijn foto's (in groot formaat zonder watermerk aan te vragen via pb).

Over de tocht zelf, mijn eerste georganiseerde rit in het Pajottenland (ja, nu pas :oops:):
* parcours: goed, al zat er al bij al toch genoeg weg in (anderzijds, als het de eerste keer is, is zo'n stukje weg ook wel handig om eens een herkenningspunt te hebben :P)
* bevoorrading: goed
* uitpijling: goed
* inschrijving: goed

Kortom, om terug te komen, maar ik hoop dat er toch wel VTT's met meer offroad te vinden zijn dan deze en dit dus niet "de mooiste van het Pajottenland" is.

Minder positief ben ik dan weer over sommige rijders: vlak voor de eerste bevoorrading op het stukje "moeilijk" reden er sommigen gewoon recht een veld door, terwijl het baantje er juist naast lag. Het lint was gewoon kapotgetrokken en lag op de grond... Ik heb het weer samengebonden, maar tegen dat ik op het einde van dat stuk was en omkeek, zag ik dat er weer al ene doorging #-o
Ok, het paadje was quasi ondoenbaar, terwijl je op het veld wel nog kon rijden. Maar dat is GEEN reden om dan maar door dat veld te rijden! Wie weet mag de organisatie volgend jaar dat baantje niet eens meer gebruiken omdat die boer lastig is! Beetje kijken waar het parcours effectief loopt dus en dan moet ge op het einde van dat stuk ook niet nog eens onder de omheining door...
Zazoo
Mountainbiker

Post by Zazoo »

Inderdaad, op het ogenblik dat ik in dit baantje passeerde waren er ook heelwat bikers die er gewoon voor kozen om door de wei te rijden. Eigenaar kwam net roepend aangelopen om er voor te zorgen dat men van zijn eigendom zou blijven. Spijtige zaak want zo worden de mtb-ers weer in een slecht daglicht gesteld. Ook de vaste route van Roosdaal passeert door dit baantje, en het is toch altijd fijner om een goeie verstandhouding te hebben met eigenaars van terrein waar langs de route passeert.

Verder enkel lof. Mooie toertocht in eigen omgeving, maar ook enkele nieuwe passages gedaan. Persoonlijk vond ik het enkel spijtig dat er zo'n massale opkomst was. Op bepaalde passages en aan bevoorradingen zou het gerust wat kalmer gemogen hebben voor mij.
6700
Mountainbiker

EIGENAARDIG TOCH ?

Post by 6700 »

Inderdaad, op het ogenblik dat ik in dit baantje passeerde waren er ook heelwat bikers die er gewoon voor kozen om door de wei te rijden. Eigenaar kwam net roepend aangelopen om er voor te zorgen dat men van zijn eigendom zou blijven.
Eigenaardig vind ik dat ! Op die plaats had men vooraf de keuze tussen "moeilijk" en "gemakkelijk" . Blijkbaar kiest men voor "moeilijk" en wil men dan toch een gemakkelijker weg door over iemand zijn privé te rijden...... [-X Dat gaat er bij mij niet in ! Waarom kiest men dan voor moeilijk ?????
Post Reply