Mtb'ers Noorden van Antwerpen (Omstreken Stabroek)
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Newsflashke!
Post by StrammerMax »
StrammerMax's newsflashke voor komend weekend.
zaterdag 19/11/2011: Paal (17-25-35-45 km). Onder voorbehoud! Ik heb nogal veel werk liggen!
zondag 20/11/2011: Kalmthout (28-40 km) of Olen (15-30-50 km) of Wijnegem (15-30-42 km) of Roosdaal (18-26-36-48 km) of Rotselaar (18-28-46 km) of Halsteren (NL)(25-50 km)(*) of Galder (NL)(25-40 km)(*) of Hulst (NL)(25-50 km)(*) of Reusel (NL)(25-35-45 km)(*)
Een moeilijke keuze! Voorkeuren: Halsteren - Galder - Wijnegem - Kalmthout.
(*) niet in de gewone kalenders te vinden! Wel hier!
zaterdag 19/11/2011: Paal (17-25-35-45 km). Onder voorbehoud! Ik heb nogal veel werk liggen!
zondag 20/11/2011: Kalmthout (28-40 km) of Olen (15-30-50 km) of Wijnegem (15-30-42 km) of Roosdaal (18-26-36-48 km) of Rotselaar (18-28-46 km) of Halsteren (NL)(25-50 km)(*) of Galder (NL)(25-40 km)(*) of Hulst (NL)(25-50 km)(*) of Reusel (NL)(25-35-45 km)(*)
Een moeilijke keuze! Voorkeuren: Halsteren - Galder - Wijnegem - Kalmthout.
(*) niet in de gewone kalenders te vinden! Wel hier!
- diamond1982
- Mountainbiker
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Ik trek morgen naar Halsteren. Er staat op de site van de organisatie, Roparunteam Brabantse Wal, een link naar mijn verslagje van vorig jaar op het Nederlandse forum en blijkbaar was ik zeer opgetogen over deze tocht. Wel spijtig dat deze samenvalt met Kalmthout en Wijnegem. Voor dat verslagje klik op http://www.runningteamdebrabantsewal.com/ en klik op "toertocht 2010" om daar een link naar het verslag te vinden.
Ik ben vandaag niet gaan biken. Het een beetje rustig gehouden en een aantal zaken in orde gebracht. Ik loop de laatste tijd mezelf voorbij en dat kan niet gezond zijn. Een heel drukke week achter de rug en dan nog vergadering op maandagavond, bijscholingen op dinsdagavond en woensdagnamiddag (waar ik jammer genoeg weinig nieuw geleerd heb) en al het gebruikelijke gezaag rond m'n kop! Ook goed nieuws! Ik heb een punt gezet achter een werk dat ik gedurende 11 jaar op mij had genomen. Het is nu aan een jongere generatie om dat over te nemen. Dat zal me heel wat werk besparen vanaf nu, zodat ik mij terug meer kan wijden aan de essentie van m'n job, want daar heb ik nog steeds m'n handen meer dan mee vol. Seffens op tijd in m'n nestje, morgen lekker fietsen en terug wat opladen om volgende week een stapeltje werk verder af te haspelen!
Vorig weekend drie tochten afgewerkt met de Lapierre. Morgen gaat hij ook mee. De Turner heb ik vandaag binnengebracht bij BikeAholic voor nazicht van de versnellingen. Die begonnen wat lastig te doen. Toevallig waren er nog drie Papegaaien in de winkel. Het was precies een vergadering! Een hele doos flyers/reclamefolders in de handen gestopt gekregen door cracra! Dat gaat wat duren eer die allemaal verspreid zijn!
De rubber had me liggen! Ik had "I'm back" nog niet aangeklikt. Daarstraks wel! Ik verwachtte beelden te zien van negerkes in Burkina Fasso, maar ik kreeg Terminator te zien! Wanneer komt er een verslag over de Afrikaanse belevenissen? En een foto van de nieuwe eigenaar van de bike?

De Papegaai Bike Team Stabroek * Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12
Ik ben vandaag niet gaan biken. Het een beetje rustig gehouden en een aantal zaken in orde gebracht. Ik loop de laatste tijd mezelf voorbij en dat kan niet gezond zijn. Een heel drukke week achter de rug en dan nog vergadering op maandagavond, bijscholingen op dinsdagavond en woensdagnamiddag (waar ik jammer genoeg weinig nieuw geleerd heb) en al het gebruikelijke gezaag rond m'n kop! Ook goed nieuws! Ik heb een punt gezet achter een werk dat ik gedurende 11 jaar op mij had genomen. Het is nu aan een jongere generatie om dat over te nemen. Dat zal me heel wat werk besparen vanaf nu, zodat ik mij terug meer kan wijden aan de essentie van m'n job, want daar heb ik nog steeds m'n handen meer dan mee vol. Seffens op tijd in m'n nestje, morgen lekker fietsen en terug wat opladen om volgende week een stapeltje werk verder af te haspelen!
Vorig weekend drie tochten afgewerkt met de Lapierre. Morgen gaat hij ook mee. De Turner heb ik vandaag binnengebracht bij BikeAholic voor nazicht van de versnellingen. Die begonnen wat lastig te doen. Toevallig waren er nog drie Papegaaien in de winkel. Het was precies een vergadering! Een hele doos flyers/reclamefolders in de handen gestopt gekregen door cracra! Dat gaat wat duren eer die allemaal verspreid zijn!
De rubber had me liggen! Ik had "I'm back" nog niet aangeklikt. Daarstraks wel! Ik verwachtte beelden te zien van negerkes in Burkina Fasso, maar ik kreeg Terminator te zien! Wanneer komt er een verslag over de Afrikaanse belevenissen? En een foto van de nieuwe eigenaar van de bike?

De Papegaai Bike Team Stabroek * Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12
- rubber-12
- Mountainbiker
'I'm back' kon ik niet laten
.
Vandaag geen biken.
De weerbots van de reis blijkbaar.
Het vliegend ..., al 3 kg afgevallen op evenveel dagen.
Raar, ginds had ik niks problemen. En het eigenlijk kalmaan gedaan. Het klimaat blijft natuurlijk wel een aanslag op lijf en leden.
Er zijn er nog van de deelnemers die in het sukkelstraatje zitten. Diaree, fysiek op,...
Voor de foto's wacht ik op de DVD die wordt opgestuurd, er waren 3 knapen met een reflexcamera en een knoert van een lens, hun foto's zijn stukken beter dan de mijne.
Maar dan toch al een reeks.
Voor de nieuwe eigenaar, dat loopt daar via de dorpsoudste. Op de foto hieronder is die met zijn bruin tafelkleed de voorzitter van de locale wielrijdersbond
.
In de gele doos zitten schoenen met SPD plaatjes. Jammer genoeg heb ik er niemand mee zien rijden, in elk geval hebben ze een helm gekregen van één van de andere deelnemers, na één ritje zullen ze daar de noodzaak wel van ingezien hebben
.

Een boom om onder te liggen (er waren er betere maar daar heb ik geen foto's van precies) :

Sahel landschap :

Overal klein mannen die de blanken eens komen bepotelen :

Migratie van de vee kuddes uit Mali :

De bezembrommers (ik ben een Hells Angel en heb van niemand gene bangel)

Vandaag geen biken.
De weerbots van de reis blijkbaar.
Het vliegend ..., al 3 kg afgevallen op evenveel dagen.
Raar, ginds had ik niks problemen. En het eigenlijk kalmaan gedaan. Het klimaat blijft natuurlijk wel een aanslag op lijf en leden.
Er zijn er nog van de deelnemers die in het sukkelstraatje zitten. Diaree, fysiek op,...
Voor de foto's wacht ik op de DVD die wordt opgestuurd, er waren 3 knapen met een reflexcamera en een knoert van een lens, hun foto's zijn stukken beter dan de mijne.
Maar dan toch al een reeks.
Voor de nieuwe eigenaar, dat loopt daar via de dorpsoudste. Op de foto hieronder is die met zijn bruin tafelkleed de voorzitter van de locale wielrijdersbond
In de gele doos zitten schoenen met SPD plaatjes. Jammer genoeg heb ik er niemand mee zien rijden, in elk geval hebben ze een helm gekregen van één van de andere deelnemers, na één ritje zullen ze daar de noodzaak wel van ingezien hebben

Een boom om onder te liggen (er waren er betere maar daar heb ik geen foto's van precies) :

Sahel landschap :

Overal klein mannen die de blanken eens komen bepotelen :

Migratie van de vee kuddes uit Mali :

De bezembrommers (ik ben een Hells Angel en heb van niemand gene bangel)

- sik
- Mountainbiker
@Rubber:De foto's laten mij al vermoeden dat ge heel wat avonturen hebt meegemaakt ginder.Moet nogal een confrontatie zijn als ge van ons luilekkerlandje komt.
Ben vandaag in uwen achtertuin komen biken en had me er meer van voorgesteld,veel lange dreven met af en toe een klimmeke.Ik vermoed dat gij beter routes weet liggen.Ik was daar met een collega/belofte renner en dat leeftijdsverschil liet zich al snel voelen,moest echt flink uit mijn pijp komen terwijl hij met de pedalen aan het spelen was.Al bij al een leuke voormiddag dag gehad.
Ben vandaag in uwen achtertuin komen biken en had me er meer van voorgesteld,veel lange dreven met af en toe een klimmeke.Ik vermoed dat gij beter routes weet liggen.Ik was daar met een collega/belofte renner en dat leeftijdsverschil liet zich al snel voelen,moest echt flink uit mijn pijp komen terwijl hij met de pedalen aan het spelen was.Al bij al een leuke voormiddag dag gehad.
- rubber-12
- Mountainbiker
@sik : doet idd wel raar. Ik ben in al wat streken geweest, maar nooit zo ermiddenin.
Slecht regenseizoen = honger, aan sommigen (vooral de vrouwen) zie je de zorgen in hun ogen.
Kalmthout = een triestige toer voor de locale regio. 7 km aanloop over asfalt en nog wat lange verbindingsfietspaden. Brede dreven aan het Stappersven (waar de brand geweest is). Het moet ongeveer 12 km asfalt zijn.
Volgende week in Woensdrecht (net over de grens) is er een véél betere.
Slecht regenseizoen = honger, aan sommigen (vooral de vrouwen) zie je de zorgen in hun ogen.
Kalmthout = een triestige toer voor de locale regio. 7 km aanloop over asfalt en nog wat lange verbindingsfietspaden. Brede dreven aan het Stappersven (waar de brand geweest is). Het moet ongeveer 12 km asfalt zijn.
Volgende week in Woensdrecht (net over de grens) is er een véél betere.
- diamond1982
- Mountainbiker
Post by diamond1982 »
Ik vond de TT van Kalmthout best wel meevallen, ondanks dat hij voor het grootste gedeelte niet in Kalmthout plaatsvond. Zeker een sneller toertochtje door de rechte en brede stukken, maar met al het volk (nv +1800 deelnemers) was dit zeker een positief punt. Voor de rest vond ik dat het veel overeenkwam met de TT van Ossendrecht vorige week dit toch iets zwaarder en door het kleiner aantal deelnemers ook gezelliger rijden was.
Nu vliegt mijn fietsje even voor 2 weekjes op stal (misschien ook eens dringend binnendoen om te laten nakijken, versnellingen mogen wel eens grondig afgesteld worden en het crankstel begint gelijk een beetje te kraken en zwoveel weet k er zelf ook niet van dat k da zelf in orde kan brengen).
Nu vliegt mijn fietsje even voor 2 weekjes op stal (misschien ook eens dringend binnendoen om te laten nakijken, versnellingen mogen wel eens grondig afgesteld worden en het crankstel begint gelijk een beetje te kraken en zwoveel weet k er zelf ook niet van dat k da zelf in orde kan brengen).
heb achter iemand gereden die zo precies met ne tractor op de baan wasdiamond1982 wrote: Nu vliegt mijn fietsje even voor 2 weekjes op stal (misschien ook eens dringend binnendoen om te laten nakijken, versnellingen mogen wel eens grondig afgesteld worden en het crankstel begint gelijk een beetje te kraken en zwoveel weet k er zelf ook niet van dat k da zelf in orde kan brengen).
kraakte wel vrij hard
misschien waarde gij het wel.
rockriderbroek
en fiets met groen,zwart en wit
- StrammerMax
- Mountainbiker
Papegaai in Halsteren!
Post by StrammerMax »
Waar ik gisteren ben gaan biken in de mist heb ik geen negerkes gezien, noch tractoren gehoord. Het was in Halsteren, ten noorden van Bergen-op-Zoom, wat je hier allemaal kan lezen! Alsof er in België geen keuze genoeg was!

- diamond1982
- Mountainbiker
Post by diamond1982 »
Dit was ik gelukkig niet. Zo erg is het net nog niet gesteld met mijn fiets (met mezelf misschien wel)bartike wrote:heb achter iemand gereden die zo precies met ne tractor op de baan wasdiamond1982 wrote: Nu vliegt mijn fietsje even voor 2 weekjes op stal (misschien ook eens dringend binnendoen om te laten nakijken, versnellingen mogen wel eens grondig afgesteld worden en het crankstel begint gelijk een beetje te kraken en zwoveel weet k er zelf ook niet van dat k da zelf in orde kan brengen).![]()
kraakte wel vrij hard
misschien waarde gij het wel.
rockriderbroek
en fiets met groen,zwart en wit