Za 26/11/2011 Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Ik kom ook voor de terrils en zit al wekenlang eieren naar de Clarissen te versturen tot grote onrust in mijn vakbondsgetrouw kippenhok en vervloekingen ipv devote gebeden van de Clarissen zelf die niet te spreken zijn over de service bij b-Post. Vrijdag en zaterdag trekken regenwolken zich samen boven Maasmechelen. Geen vriesweer deze keer. Onze voorvaderen hebben decennialang deze terrils opgebouwd met dagelijks gevaar voor eigen leven. Deze kleinkinderen willen een stukje van deze erfenis koesteren. Al is het maar om één keer in het jaar, desnoods of zeker met de fiets aan de hand, het Maasland te kunnen overschouwen en te denken of luidop te schreeuwen: dank je wel, opa!.
Laat ajb tijdig weten of de terrils behouden blijven zodat ik weet of ik mijn echtgenote een uitstap naar Maasmechelen Village kan beloven of niet. Romantiek kent zo zijn tol.
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

Ik schreef:kijk dan eens naar het hoogte-profiel(120m!)

Op dit HOOGTE-PROFIEL,zie je de hoogste piek 120m staan,ik schreef NIET hoogtemeters hoor,maar hoogteprofiel. [-X
Johnny de Wit
Mountainbiker

terrils

Post by Johnny de Wit »

De terrils zitten er zeker in, deze keer. Voor de fanaten, want t is eigenlijk gevaarlijk, vooral die laatste afdaling.
Maar d'r zitten nog schoon stukken in: 2 kuilen met mooie afdalingen zijn nieuw van vorig jaar, en nu in Dilsen is de asfalt helemaal weg: mooi bos in de plaats.
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

frits motaar wrote:Ik schreef:kijk dan eens naar het hoogte-profiel(120m!)

Op dit HOOGTE-PROFIEL,zie je de hoogste piek 120m staan,ik schreef NIET hoogtemeters hoor,maar hoogteprofiel. [-X
inderdaad ja, alleen Frits had het over hoogtemeters, int vervolg moet ik iets beter lezen wat er in het oorspronkelijk bericht staat :oops:
forrest
Mountainbiker

Post by forrest »

er is volgens mijn gps van de rit vanvorig jaar, een max. hoogteverschil van 50m. en ik tel 490 hoogtemeters zonder de terrils. ik ga ook proberen te komen. ik heb deze ook al 2x gereden. het is wel zeker een uur rijden, ik hoop dat ik tijd genoeg heb deze tocht te rijden
koppigaard
Mountainbiker

Re: terrils

Post by koppigaard »

Johnny de Wit wrote:De terrils zitten er zeker in, deze keer. Voor de fanaten, want t is eigenlijk gevaarlijk, vooral die laatste afdaling.
Maar d'r zitten nog schoon stukken in: 2 kuilen met mooie afdalingen zijn nieuw van vorig jaar, en nu in Dilsen is de asfalt helemaal weg: mooi bos in de plaats.
Dit is heugelijk nieuws. Houden zo! Ik zal tante nonneke nog even bewerken via hare Blueberry.
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

switch87 wrote:
frits motaar wrote:Ik schreef:kijk dan eens naar het hoogte-profiel(120m!)

inderdaad ja, alleen Frits had het over hoogtemeters, int vervolg moet ik iets beter lezen wat er in het oorspronkelijk bericht staat :oops:
@switch87:
Ik schreef NIET over "hoogtemeters",enkel over "HOOGTEPROFIEL" [-X
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

maar nu iets anders,die "beruchte mijnterrils",zijn die te vergelijken met toen in Beringen??
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

deze terils zijn een pak lastiger. enkel al omdat je moet klimmen tot boven zonder ook maar een vlak stuk te hebben. en dan heb je ook nog eens de verdomde treinbils, hier filmke dat ik in 2009 gemaakt heb, de eerste teril start op 6:15 en de twede op 11:02 tot 11:50. we hebben op 6:15 net 15 meter van de eerste teril gedaan.

jammer genoeg ga ik dit jaar niet van de partei zijn. met een val in Beringen heb ik enkele spieren verrokken in de lies.
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

frits motaar wrote:maar nu iets anders,die "beruchte mijnterrils",zijn die te vergelijken met toen in Beringen??
De eerste is zeer lastig om op te rijden door de treinbils.
Afdaling is wel goed te doen.
De tweede is niet zo lastig om op te rijden (wel stijler als Beringen). Afdaling is echter wel lastig en gevaarlijk.
De derde terril is (langs de onverharde kant) niet op te rijden. Wandelen is zelfs als zwaar :-)
Post Reply