stuur verhogen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Jens92
Mountainbiker

stuur verhogen

Post by Jens92 »

hallo,

ik was van plan mijn stuur te verhogen door onder mijn stuurpen ringen bij te plaatsen. maar als ik een ring bijsteek dan komt mijn stuurpen over die staaf van de fource. het is niet veel ik denk 0.5cm. zou ik daarmee kunnen rijden? of heeft iemand anders een manier om mijn stuur te verhogen. ik had al gekeken voor een stuurpen met een andere hoek? ik weet niet wat he beste is :D liefst het goeiekoopste en veiligste :p
Image
gunther.kint
Mountainbiker

Post by gunther.kint »

Bij mijn weten kan dit niet veel kwaat. Op voorwaarde natuurlijk dat dit niet te veel is. Ik zou zeggen dat 1/4 van je stuurpen boven je vork mag uitkomen. (Persoonlijke wel)

Correct me if i'm wrong.
Stalen Worm
Mountainbiker

Post by Stalen Worm »

you're wrong!!

altijd zien dat het bovenste vijsje van uw stuurpen klemt op uw stuurbuis, dwz dat bij de meeste stuurpennen uw stuurbuis max 2 a 3 mm korter is dan bovnkant stuurpen!
gunther.kint
Mountainbiker

Post by gunther.kint »

Stalen Worm wrote:you're wrong!!

altijd zien dat het bovenste vijsje van uw stuurpen klemt op uw stuurbuis, dwz dat bij de meeste stuurpennen uw stuurbuis max 2 a 3 mm korter is dan bovnkant stuurpen!
Juist dat vijsje, zo ver had ik nog niet gedacht #-o
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

koop een stuurpen met iets meer rize, of een verstelbare + rizer.. zit je automatisch hoger
Jens92
Mountainbiker

Post by Jens92 »

jah ik denk dat een nieuwe stuurpen nog het beste is. want zo kan ik niet verder rijden ik heb na 20km al pijn in mijn rug.
barrewiete
Mountainbiker

Post by barrewiete »

In sommige gevallen kan je de oorspronkelijke stuurpen behouden door ze omgekeerd over de fourche te schuiven... Stel dat ze nu een hellingshoek naar beneden heeft., kan je door ze om te draaien je stuur hoger krigen.

Maar dan kan het wel zijn dat je té hoog uitkomt en moet je misschien 1 of meer ringen boven de stuurpen plaatsen ipv eronder :-?
l.a
Mountainbiker

Post by l.a »

Jens92 wrote:jah ik denk dat een nieuwe stuurpen nog het beste is. want zo kan ik niet verder rijden ik heb na 20km al pijn in mijn rug.
hoe gek het ook klinkt probeer u stuur is lager te zetten zodat u rug meer gebogen staat, hoe rechter ge op een mtb zit hoe meer klappen u rug krijgt.
fucalot
Mountainbiker
Location: 2 chinezen (blacky & roadblacky),salsa horsethief, niner bsb rdo

Post by fucalot »

Het kan ook zijn dat je teveel vanuit je rug rijdt, probeer eens met een lichter verzet je rondjes te rijden. Mijn broer heeft ook die gewoonte en heeft dezelfde klacht.
Jens92
Mountainbiker

Post by Jens92 »

ik denk echt wel dat ik te laag zit :D ik heb echt pijn tussen mijn schouderbladen, en ook juist onder mijn edele delen :lol: ik dacht dat dat kwam omdat ik te laag zat ? ik hoop dat een andere stuurpen helpt want ik kan maximum 40km rijden en ik moet stoppen van de pijn aan de rug en de ..
Post Reply