BeMC - 26-28/05/2012
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
vivkemobiel
- Mountainbiker
- Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)
Post by vivkemobiel »
Ingeschreven en deze week nog betalen !
Nu weten we waarvoor we moeten trainen !!!!
Nu weten we waarvoor we moeten trainen !!!!
- saiko
- Test team
bwa 80-85 km per dag en 2500hm, denk dat een goede basis conditie voor zoiets wel voldoende is als ge als doel enkel hebt hem uit te rijden.
Gewoon rustig aan rijden en nergens forceren en dat is doenbaar.
misschien eens de solosride 85 of 108 rijden om een idee te krijgen, al is die wss nog een stukje zwaarder.
Gewoon rustig aan rijden en nergens forceren en dat is doenbaar.
misschien eens de solosride 85 of 108 rijden om een idee te krijgen, al is die wss nog een stukje zwaarder.
- aresius
- Mountainbiker
Kan u het technische gehalte van de BeMC even verduidelijken aub?indy wrote:De BeMC is zonder twijfel de zwaarste meerdaagse in de Benelux. De lcmt is weliswaar 4 dagen, maar bevat veel minder hoogtemeters (gemiddeld 2.000 per rit) en de tracks zijn minder technisch.wihameke wrote: Hen je hier in belgie/nederland eigenlijk een zwaardere meerdaagse dan deze?
Persoonlijk vind ik het leuker om een iets technischer uitdagend parcours te rijden dan een met extreem veel hoogtemeters langs makkelijk berijdbare paden.
Enkele jaren geleden heb ik de LCMT gereden en het technische gehalte viel me wat tegen. Er zaten leuke stukken in, maar in die streek zijn er leukere paadjes te vinden maar daar kan je natuurlijk niet altijd "vlammen".
Ik heb de LCMT dit jaar zelf meegereden. Die organisatie was gewoon top. De middelste ritten hadden meer dan genoeg technische uitdagingen. Voor sommigen zelfs bijna te technisch. Ik betaalde 300 euro voor vier volle dagen biken. Logement (luxe! wijn aan tafel) inbegrepen. Dit jaar komen wij met een nog grotere groep naar de LCMT-start.
Daar zijn we nu idd mee bezig.aj kwak wrote:Duurtraining duurtraining en nogmaals duurtraining op lage hartslag deze winter.wihameke wrote:
Al begin ik wel bijna van 0 het moet haalbaar zijn als je 6 maanden doelgericht traint en een mooi doel voor ogen hebt, niet?
Net ingeschreven en het geld overgemaakt dus we kunnen niet meer terug
- aj kwak
- Mountainbiker
technisch gehalte.aresius wrote:Kan u het technische gehalte van de BeMC even verduidelijken aub?indy wrote:De BeMC is zonder twijfel de zwaarste meerdaagse in de Benelux. De lcmt is weliswaar 4 dagen, maar bevat veel minder hoogtemeters (gemiddeld 2.000 per rit) en de tracks zijn minder technisch.wihameke wrote: Hen je hier in belgie/nederland eigenlijk een zwaardere meerdaagse dan deze?
Persoonlijk vind ik het leuker om een iets technischer uitdagend parcours te rijden dan een met extreem veel hoogtemeters langs makkelijk berijdbare paden.
Enkele jaren geleden heb ik de LCMT gereden en het technische gehalte viel me wat tegen. Er zaten leuke stukken in, maar in die streek zijn er leukere paadjes te vinden maar daar kan je natuurlijk niet altijd "vlammen".
Heel wat pittige klims die bereidbaar zijn MAAR sommige zeer steil = CHALLENGE :). Afdalingen, beetje van alles.
Streek heeft meer stenen/rots-ondergrond dan wortels.
Vergelijkingen maken is altijd moeilijk, maar BeMC is zeker technischer dan de lcmt van paar jaar geleden.
-
pompierke 349
- Mountainbiker