Ps rode kruis medewerkers waren echt fantastisch. Bedankt.
[b]Lotto Panne Beach Endurance - 20/11/2011[/b]
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ben zelf serieus gevallen en houd er gescheurde schouderligamenten aan over. Die linten waren er vroeger ook maar er is geen of te weinig rekening gehouden met de getijden. Iemand voor me viel (door een betonijzer) en ik ben er vlak op gereden en op mijn schouder gevallen. Hopelijk is die jongen ok. Nu een maandje zonder fiets helaas maar zal volgend jaar toch weer present zijn
- coast rider
- Mountainbiker
Post by coast rider »
De linten en betonijzers....... Ik rijd al vele jaren deze strandrace en weet dat ze er staan. Evenzovele jaren vraag ik me af wat het nut ervan is. Een organisatie heeft de taak om gevaarlijke objecten op de route te verwijderen en niet om deze toe te voegen. Ik heb zelf verschillende valpartijen gezien en voel me daar erg ongemakkelijk bij. Twijfel of ik nog wel zin heb om volgend jaar weer deel te nemen.
Ik hoop op een duidelijke stellingname van de organisatie. Intussen wens ik de slachtoffers een voorspoedig herstel toe.
Ik hoop op een duidelijke stellingname van de organisatie. Intussen wens ik de slachtoffers een voorspoedig herstel toe.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Betonijzers zijn bij werven langs/op de rijbaan verboden, waarom zouden ze dan op een strand bij een wielerwedstrijd wel mogen staan?
Ik heb ook een aantal bikers door deze obstakels ten val zien komen en ik voelde mij echt niet op mijn gemak toen. Enfin ja, na 5,5 km was mijn derailleurpad afgebroken en was het toch afgelopen voor mij
Ik heb ook een aantal bikers door deze obstakels ten val zien komen en ik voelde mij echt niet op mijn gemak toen. Enfin ja, na 5,5 km was mijn derailleurpad afgebroken en was het toch afgelopen voor mij
-
mystral
- Mountainbiker
- Location: Rotwild R.R2 29 HT 2013 - Merida FLX Team Disc 2007
Ik ben zelf ook ten val gekomen door die betonijzers. Ik zat in de grote kopgroep en de ijzers waren niet te zien als je niet helemaal vooraan de groep zat. De renner voor me viel erdoor en ik kon hem niet meer ontwijken, waardoor ikzelf en nog andere renners ten val kwamen. Gelukkig kon ik nadat de hele meute gepasseerd was, mijn fiets terug nemen en verderrijden. Heel wat plaatsen verloren, een blauw oog, schaafwonden en stokstijf van de slag. Het kon veel erger zijn want een andere renner die betrokken was in de valpartij bleef liggen. Later hoorden we de ambulance. Hopelijk gaat alles goed met hem.
Ik hoop dat de organisatie heermee rekening zal houden en die obstakels volgend jaar wegneemt.
Ik hoop dat de organisatie heermee rekening zal houden en die obstakels volgend jaar wegneemt.
-
Duboisbiking
- Mountainbiker
-
Roadrunner
- Mountainbiker
Post by Roadrunner »
Idd, Thijsboy Jan De Bruycker is tijdens de strandrace van De Panne gevallen, is deze namiddag geopereerd moeten worden aan dubbele open armbreuk. Was onverantwoord die betonijzers!!Putkop wrote:Ik heb vandaag ook veel valpartijen gezien, soms zelfs een renner zien liggen die zich niet meer bewoog, onder andere ene van de Thys Boys, in het terugkeren zag ik hem in de ambulance zitten met een brace rond de pols, veel beterschap allesinds!
Groeten.
- Foxy
- Mountainbiker
Pff toch even schrikken als je zoiets leest. Veel beterschap voor Jan!Roadrunner wrote:Idd, Thijsboy Jan De Bruycker is tijdens de strandrace van De Panne gevallen, is deze namiddag geopereerd moeten worden aan dubbele open armbreuk. Was onverantwoord die betonijzers!!Putkop wrote:Ik heb vandaag ook veel valpartijen gezien, soms zelfs een renner zien liggen die zich niet meer bewoog, onder andere ene van de Thys Boys, in het terugkeren zag ik hem in de ambulance zitten met een brace rond de pols, veel beterschap allesinds!
Groeten.
- sliekfretter
- Mountainbiker
- Location: Ghost HTX 5 LC , Storm Nalu beach bike en BXT Carbon beach
Post by sliekfretter »
Inderdaad , heb er ook veel zien vallen door die betonijzers , iemand voor mij haperde met zijn stuur aan één van die obstakels , die jongen ging echt overkop ben gelukkig niet meegesleurd geweest , scheelde geen haar , sterkte aan Jan vd Thijsboys en spoedig herstel. 501e plaats gehaald heel blij daarmee !
- Reindert
- Mountainbiker
Genoten van een goed gereden strandrace. Zelf ook gevallen, niet over de betonijzers, maar in het smal stuk dijk met los zand op, kwak gekregen en den dieperik in. Pijnlijk maar niets gebroken.
Gelukkig was de finish snel in zicht.
Nog iemand die dacht dat het nog een ronde was? Ik verschoot nogal toen het gedaan was
Iemand de link naar de foto's die getrokken zijn?
Gelukkig was de finish snel in zicht.
Nog iemand die dacht dat het nog een ronde was? Ik verschoot nogal toen het gedaan was
Iemand de link naar de foto's die getrokken zijn?