Za 26/11/2011 Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

en de eerste terril omschrijven als een "niet al te lastig klimmetje" klinkt toch ook eerder verdacht :lol:
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

frits motaar wrote:ik heb deze rit vorig jaar ook al gereden,en alles was best te doen.
Zoals die "beruchte terril" bvb,de 1ste is een mooi,niet al te lastig klimmetje,en de 2de is een asfaltwegje naar boven,niet veel aan dus.
De vergezichten daarentegen zijn daar fenomenaal.
Kortom een ritje dat je zeker moet rijden.
ps;vorig jaar was het ook een "vriesweertje".
euhm... Wat vind jij dan wel een lastig klimmetje?
Trouwens, de terrils hebben ze er vorig jaar uitgelaten wegens te glad. Wat een zeer verstandige beslissing was overigens
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

euhh,
jullie hebben het toch over die terrils op het recreatiepark "de Maasvallei" hé?
Anders heb ik het mis.
provo
Mountainbiker

Post by provo »

Is deze toertocht te doen met een cross fiets?
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

het gaat toch over deze rit hé,kijk dan eens naar het hoogte-profiel(120m!)
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=tzscajrkzelgzera
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

frits motaar wrote:het gaat toch over deze rit hé,kijk dan eens naar het hoogte-profiel(120m!)
Ik denk dat iedereen het hier wel heeft over deze tocht ja. En als je op die afbeelding van uw linkt kijkt zie je 2 zwarte vlekken bij het meer. Dit zijn de terrils en de route gaat dus langs de terrils en niet er over (vorig jaar dus).
Maar het is ook weer niet plat als je er langs rijdt hé. Dus de hoogtemeters waar je het over hebt is de route langs de terril. Als je erover rijdt zullen dat er nog meer zijn.

Grtz
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

awel,dan ben ik vorig jaar,samen met nog andere bikers op de 2de terril gereden en weer naar beneden langs dezelfde weg(tarmac),er stond toen een rood pijltje. =P~
En die eerste zijn we toen schuin op de flank omhoog gereden,na eerst wat houten trappen te beklimmen(te voet).daar waren toen ook enkele downhiller aan het werk op dat special-parcours. :roll:
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

frits motaar wrote:awel,dan ben ik vorig jaar,samen met nog andere bikers op de 2de terril gereden en weer naar beneden langs dezelfde weg(tarmac),er stond toen een rood pijltje. =P~
En die eerste zijn we toen schuin op de flank omhoog gereden,na eerst wat houten trappen te beklimmen(te voet).daar waren toen ook enkele downhiller aan het werk op dat special-parcours. :roll:
Dit kan kloppen. Die met de tarmacweg is makkelijk tedoen. Zeker zo op en af.
En die beklimming op de flank met de houten trappen bij de filthy trails is ook te doen (niet de trappen natuurlijk), Maar dit is niet de beklimming van de terril..... dat is nog heel andere koek.

Je zal er zaterdag mss wel achterkomen als die erin zit :wink:
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

ahaaaaa,
Dan ben ik in volle verwachting..... (o)
merci voor de info.
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

flipp wrote:
frits motaar wrote:het gaat toch over deze rit hé,kijk dan eens naar het hoogte-profiel(120m!)
Ik denk dat iedereen het hier wel heeft over deze tocht ja. En als je op die afbeelding van uw linkt kijkt zie je 2 zwarte vlekken bij het meer. Dit zijn de terrils en de route gaat dus langs de terrils en niet er over (vorig jaar dus).
Maar het is ook weer niet plat als je er langs rijdt hé. Dus de hoogtemeters waar je het over hebt is de route langs de terril. Als je erover rijdt zullen dat er nog meer zijn.

Grtz
hoe komen jullie eigenlijk aan 120 hoogtemeters? ik zie 465 hoogtemeters staan, en idd langs de terrils door, dus lijkt me wel een zwaar ritje als ze er wel bij zijn :bounce:
Post Reply