Zo 20/11/2011 Roosdaal :: WOLFKENS VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Little Goliath
Mountainbiker

Post by Little Goliath »

vond het echt super leuke tocht, was wel afzien met mijn crossfiets en binnenblad 39 (vanachter max 23) maar overal vrij vlot omhoog geraakt.
behalve die ene kasseihelling redelijk in het begin, dat was echt stoempen en hopen dat ik mijn verzet nog net genoeg rondkreeg.

maar zeer mooi uitzicht vaak, leuke stukjes, goeie bevoorrading, zeker een aanrader. :)
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

1815 maal bedankt ! jullie waren een toffe bende ! =D> =D> =D>

ps : wij zullen zo vlug als we kunnen de foto's online zetten op onze site http://www.dewolfkens.be. deze zijn GRATIS te downloaden !
Veel kijklplezier en tot volgend jaar !
LaurenZo
Mountainbiker

Post by LaurenZo »

mahna-mahna wrote:
Moorwroeter wrote:Aan al diegene die nog twijfelen,
Roosdaal is zondermeer de mooiste tocht van de streek en als ge niet oplet kun je daar ne serieuse slag van den hamer krijgen. Doseren is de boodschap!
Eindelijk een droge editie. Ik kijk er naar uit.
Om 9u met 2 man aan de start!
De 48 km gereden en ik vond de Pareltocht in Gooik dit jaar toch beter
Toch bedankt om deze TT te organiseren
Leuke tocht, maar de pareltocht is toch een pak chiquer ;)
Daftje
Mountainbiker

Post by Daftje »

Zeer goede organisatie en geweldige tocht!!!! =D>
Bij regen zou deze tocht dubbel zo zwaar zijn maar zeker nog niet half zo mooi.
Deze omstandigheden waren perfect en geen kritiek what so ever,.... :bounce: :bounce: :bounce:
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

was vandaag ook aanwezig terug en dat voor de 6de keer op rij en terugkomen doet ge enkel als het goed is zeker ?? Vandaag ook voor het eerst een quasi kurkdroog parcours voor de wielen gekregen en dan was te zien ook aan het tempo dat de TT werd gereden en vooral aan de MASSALE opkomst vandaag.

Daardoor de eerste RV zelfs overgeslagen en eigen bev. gebruikt want een reepke heb ik toch altijd mee, we waren vandaag trouwens met een hele bende gestart van 10 waaronder MC'ers, vrienden en mijne collega Eddy en zijne maat waren er ook bij. Het parcours zelve mocht er ook natuurlijk terug wezen met de Kluisberg ( hogenberg ) als opwarmerke, verder constant op en af wel maar geen steile stukken meer.

De weide was ook tof maar snap niet waarop er afgestapt moet worden bij een trapke van 30 cm waar zelfs een blok ligt om het niveau te verminderen. Er net voor waren er nog bikers aan het stoefen over hun kunnen tijdens een lange klim op de weg en zeiden galant " da's nu het verschil tussen een wegrenner en biker " maar na de weide waar zij dan moesten afstappen wegens ??? hadden ze het toch schoon op hun brood.

Alles bij elkaar toch weer een schone 74 km op de teller erbij.

MaC'Red 8)
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Ook van mij nen fermen bedankt om allemaal te komen.
De foto's zijn bij onze webmaster, Raffie gekomen ik vermoed dat tegen morgenavond al heel wat foto's on line zullen staan.

Ikzelf had er zo'n 360, ik was aan de 2de bevoorrading.
Heel wat toffe foto's ...

Groeten
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

heb deze avond van een van onze andere fotografen ook nog wat foto's binnengekregen : 11.1 Gb oftewel 3.212 foto's ... #-o

ik zal ze zo snel als ik kan uploaden. hopelijk ontploft mijne pc niet [-o<
lowflyer
Mountainbiker

Post by lowflyer »

Het deel voor de 1e bevoorrading vond ik minder erna werd het beter met de kilometer !

Bevoorrading had iets uitgebreider mogen zijn.

Al bij al mooie TT :wink:
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

deze week mijn mtb aangeschaft en vandaag mijn maiden-rit in roosdaal.
de 36 (of was het nu 38) gereden. leuke tocht gehad. goed geamuseerd. aan kracht ontbrak het mij niet, techniek moet ik toch nog wat meer onder de knie krijgen. zolang ik het tempo er kan inhouden heb ik geen probleem, maar aan lagere snelheden schort er toch nog het één en ander. daardoor ook 2 keer zacht in de berm geploft :-D . ook wel 2 keer door sputterende mensen voor mij (het dient gezegd :lol: ). eerste keer niet op tijd uit de klikpedaal (die nog moeten worden afgesteld) en eenmaal iemand die ineens zo goed als stil stond voor mij, nog willen veranderen van trail, maar voorwiel weggegleden in de modder. misschien had ik er dan ook om gevraagd want het gebeurde onder andere bij de opsplitsing moeilijk/gemakkelijk, waar ik zonder verpinken voor moeilijk koos en mijn metgezel verplicht mee moest :P.
over het parcours: persoonlijk vond ik er redelijk veel asfalt in het parcours zitten. neemt niet weg dat er veel uit de omgeving werd gehaald! heb me vooral uitgeleefd in en rond gooik waar ik vooral train met de koersvelo. ook de weides met drop, technische bocht en serieuze helling waren leuk!
enig minpuntje vond ik de bevoorrading! vertrokken iets voor 10u en aan de eerste bevoorrading enkel wafels en cola. aan de 2e bevoorrading enkel sterk verdunde sportdrank en diezelfde wafels en water voor je bidon (voor de laatse 6km :roll: ). had gelezen dat er soep, fruit, ... ging zijn, maar niets van gemerkt... jammer!
alles wel serieus goed uitgepijld! goeie bikewash! vriendelijk mensen aan de inschrijving, bikewash en de in en uitrit. overal een leuke rit gehad!

ook nog eens mijn excuses aan de mensen die ik 5 à 6 keer voorbij stoof in de stukken bergop in o.a. strijland. ik reed eigen tempo bergop en wachtte boven altijd op mijn compagnon, die in de stukken bergaf steeds terugkwam.
PeterG
Mountainbiker

Post by PeterG »

Na meer dan drie maanden niet op de bike te hebben gezeten (tt breedhoud laatste groot wapenfeit) na Dworp nu deze gereden. 36km afgehaspeld tegen mooi tempo. Veel asfalt, weinig of niks technisch, aan trapje en knikje in't begin van de weide ook mensen zien sukkelen maar vlotjes er voorbij kunnen gaan. Op de fiets XKings 2.4 op lage druk en verbazend veel grip, één keer in 'moeilijke' zone 1 opzijgeschoven. Bevoorrading vond ik wat poverkes maar had rijkelijk ontbeten dus deerde me niet. Ik kom zeker terug, volgend jaar hopelijk in betere conditie en met de fiets vanuit Halle en terug
Post Reply