Dedju toch en just zo'n skoon weer.....
Zo 20/11/2011 Torhout :: 21Ste VTT- Filip Meirhaege Classic
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
deze morgen zoals beloofd om 9h00 aangezet, fantastische rit, goed uitgepijld, ruime bevoorradingen!! de stukjes in aartrijke waren mij allemaal gekend maar inderdaad 1 stuk waar ik nog niet was door gereden. misschien toch heel klein aandachtspuntje: ik vond dat de 2 bevoorradingen nogal dicht op elkaar volgden... maar al bij al, er mogen er nog veel komen kijken hoe je een deftige MTB inricht! TOP
- kommil foo
- Mountainbiker
Post by kommil foo »
Deze morgen prachtige tocht gereden in torhout mij vree geamuseerd met enkele steenbakkers.
Het vernieuwde parcour vond ik super veel afwisseling.
Het enige minpuntje vond ik dat de bevoorradingen te dicht bij elkaar waren en bij het toekomen van de eerste bevoorrading vond ik het nogal gevaarlijk (het toekomen en het wegrijden van de de bikers)
Ne dikke proficiat aan de organisatie en zeker tot volgend jaar

Het vernieuwde parcour vond ik super veel afwisseling.
Het enige minpuntje vond ik dat de bevoorradingen te dicht bij elkaar waren en bij het toekomen van de eerste bevoorrading vond ik het nogal gevaarlijk (het toekomen en het wegrijden van de de bikers)
Ne dikke proficiat aan de organisatie en zeker tot volgend jaar
-
brecht krulle
- Mountainbiker
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
De ganse familie was present voor wat de tocht der tochten ging worden. Allen vertrokken we met de fiets vanuit Lichtervelde naar Torhout. De mama en de kids kozen voor de 44 km. Wij kozen voor de volle afstand. Na een frisse start kwam het zonnetje algauw piepen en dit was de voorbode van een perfekte mountainbikevoormiddag.
Perfekte bepijling, buffetten op bevoorrading, parcours was fun van begin tot einde, alleen maar supertevreden bikers gezien, gezellig nakeuvelen achteraf, ..... deze TOF tocht was echt wel TOP
Alleen jammer van die biker die blijkbaar vlak achter mijn zoontje zijn voet gebroken heeft op een niet eens zo gevaarlijke plaats. Het gevaar schuilt soms in een klein hoekje. Spoedig herstel gewenst alleszins.
Aan gans het TOF team : een dikke proficiat met deze verwezenlijking en volgend jaar zeker weer present (weer of geen weer)

Perfekte bepijling, buffetten op bevoorrading, parcours was fun van begin tot einde, alleen maar supertevreden bikers gezien, gezellig nakeuvelen achteraf, ..... deze TOF tocht was echt wel TOP
Alleen jammer van die biker die blijkbaar vlak achter mijn zoontje zijn voet gebroken heeft op een niet eens zo gevaarlijke plaats. Het gevaar schuilt soms in een klein hoekje. Spoedig herstel gewenst alleszins.
Aan gans het TOF team : een dikke proficiat met deze verwezenlijking en volgend jaar zeker weer present (weer of geen weer)
Blackie, allen goed thuis gekomen zunne ... enkel Tram4 ... hmm de Warande, best dat we hem maar 3 keer gereden hebben, anders ging hij daar nog staanblackie wrote:Blijkbaar hebben de grysperre's problemen gehad om bij elkaar te blijven, zeker na de laatste stop![]()
En zou tram4 goed thuisgekomen zijn????
Waar was het sleuteltje van Eric...met dank aan Willem
Trouwens de komende dagen eens kijken hoe ik die PB van jou moet "bekijken" greetz
@ TOF: dees voor de tweede keer gereden
DIK in orde zeg !! Volgend jaar zeker terug van de partij ... als ik het "lampke" van Tram4 mag gebruiken
Den Grysperre delegatie heeft zich geamuseerd!
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Na meer dan 10 uur slaap deze nacht -'t was eens nodig na een hectische week - eindelijk uit mijn bed gerold en de reacties bekeken.
We hadden 1237 deelnemers, meteen een nieuw record en eigenlijk onverhoopt gezien er nogal wat organisaties waren en gezien de mist die gelukkig relatief snel optrok.
Wij zijn blij dat het vernieuwde parcours in de smaak viel. De samensmelting van de TOF-toer met de Baziel-toer mag volgens mijn bescheiden mening gezien worden. De Baziel-stukken zijn uiteraard de kers op de taart. Wat de aanloop betreft, idd wat meer baan in vergelijking met het tweede gedeelte, maar in de regio zijn de verbindingsstukken vaak moeilijk te vinden en zoals hierboven aangestipt, bij regenweer zou je de Lichterveldse passage niet mogen onderschatten.
De twee bevoorradingen lagen dicht op elkaar. Daarvan waren we op de hoogte. Heb me er weken suf op gepiekerd, maar dit was dit jaar de enige praktische oplossing om de eerste bevoorrading op een gepaste afsand te krijgen en ook voor de kleine afstand de bevoorrading op een mooie afstand te krijgen. We denken verder voor volgend jaar.
Wat de onfortuinlijke biker betreft. Het was dan nog uitgerekend een lid van onze eigen club die daar viel. Hij wordt vandaag geopereerd aan zijn enkel. Wordt alvast enkele weken gips. We wensen Peter een spoedig en volledig herstel!
Uiteraard willen we alle deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid! Bij dergelijke organisatie is het altijd onze betrachting om het de deelnemers zo aangenaam mogelijk te maken.
Als slot wil ik ook nog eens de meer dan 50 medewerkers van de TOF op beide tochten bedanken voor hun inzet. Inschrijving, zaal, bevoorrading, voorbereiding, opkuis, oversteken, ... Zonder hun inzet zouden we deze tocht niet kunnen aanbieden hebben.
Persoonlijk wil ik ook nog Baziel en co. bedanken voor de vruchtbare samenwerking die ontstaan is tussen beide organisaties waardoor we onze TOF-tocht naar een hoger niveau hebben kunnen opkrikken.
We hadden 1237 deelnemers, meteen een nieuw record en eigenlijk onverhoopt gezien er nogal wat organisaties waren en gezien de mist die gelukkig relatief snel optrok.
Wij zijn blij dat het vernieuwde parcours in de smaak viel. De samensmelting van de TOF-toer met de Baziel-toer mag volgens mijn bescheiden mening gezien worden. De Baziel-stukken zijn uiteraard de kers op de taart. Wat de aanloop betreft, idd wat meer baan in vergelijking met het tweede gedeelte, maar in de regio zijn de verbindingsstukken vaak moeilijk te vinden en zoals hierboven aangestipt, bij regenweer zou je de Lichterveldse passage niet mogen onderschatten.
De twee bevoorradingen lagen dicht op elkaar. Daarvan waren we op de hoogte. Heb me er weken suf op gepiekerd, maar dit was dit jaar de enige praktische oplossing om de eerste bevoorrading op een gepaste afsand te krijgen en ook voor de kleine afstand de bevoorrading op een mooie afstand te krijgen. We denken verder voor volgend jaar.
Wat de onfortuinlijke biker betreft. Het was dan nog uitgerekend een lid van onze eigen club die daar viel. Hij wordt vandaag geopereerd aan zijn enkel. Wordt alvast enkele weken gips. We wensen Peter een spoedig en volledig herstel!
Uiteraard willen we alle deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid! Bij dergelijke organisatie is het altijd onze betrachting om het de deelnemers zo aangenaam mogelijk te maken.
Als slot wil ik ook nog eens de meer dan 50 medewerkers van de TOF op beide tochten bedanken voor hun inzet. Inschrijving, zaal, bevoorrading, voorbereiding, opkuis, oversteken, ... Zonder hun inzet zouden we deze tocht niet kunnen aanbieden hebben.
Persoonlijk wil ik ook nog Baziel en co. bedanken voor de vruchtbare samenwerking die ontstaan is tussen beide organisaties waardoor we onze TOF-tocht naar een hoger niveau hebben kunnen opkrikken.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Baziel man, gij zijt toch gene gewone zulle!!! Tis nog niet opgeruimd van gisteren en ge zijt al bezig met volgend jaar!!! T zal dan wel een specialleke zijn zekers????BAZIEL wrote:terug al 2 nieuwe stukken voor volgend jaar en voor de nacht rit zal er een specialeke zijn van je welste nog 362 dagen man man![]()
![]()