BeMC - 26-28/05/2012

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

wihameke wrote:Zou wel spijtig zijn dat je inschrijft en in de tweede rit al moet opgeven door de hoeveelheid hoogtemeters die er telkens moeten overwonnen worden.
training is daar de enige remedie tegen hé

MaC'Red 8)
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Idd, maar als de weersomstandigheden tegenvallen word het nog zwaarder...

Ik hou deze zeker in mijn achterhoofd en dan weet ik waarvoor ik train maar meedoen zal ik pas op het laatste moment beslissen denk ik.

Het heeft geen zin om in de tweede rit al naar huis te gaan.

Hen je hier in belgie/nederland eigenlijk een zwaardere meerdaagse dan deze?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

wihameke wrote:Idd, maar als de weersomstandigheden tegenvallen word het nog zwaarder...

Ik hou deze zeker in mijn achterhoofd en dan weet ik waarvoor ik train maar meedoen zal ik pas op het laatste moment beslissen denk ik.

Het heeft geen zin om in de tweede rit al naar huis te gaan.

Hen je hier in belgie/nederland eigenlijk een zwaardere meerdaagse dan deze?
de LCMT hé, is dan 4 dagen na elkaar en steeds rond de 100 à 120 km per dag.

Moet wel toegeven dat als het in de vlaanders geregend heeft en zeer drassig is dat het dan in de Ardennen nog goed meevalt wegens de rotsige ondergrond. Hier en daar zelfs kalkhoudende ondergrond wat het vocht zeker naar beneden trekt.

MaC'Red 8)
indy
Mountainbiker

Post by indy »

wihameke wrote: Hen je hier in belgie/nederland eigenlijk een zwaardere meerdaagse dan deze?
De BeMC is zonder twijfel de zwaarste meerdaagse in de Benelux. De lcmt is weliswaar 4 dagen, maar bevat veel minder hoogtemeters (gemiddeld 2.000 per rit) en de tracks zijn minder technisch.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

U zegt de zwaarste meerdaagse... maar het moet ook nog toegankelijk blijven he voor bijna "iedereen"..
slashy
Mountainbiker

Post by slashy »

waarom moet het toegankelijk zijn voor iedereen ?
de Transvésubienne is ook niet voor iedereen geschikt (technisch) , noch de Cape Epic (fysiek)
moeten deze dan ophouden te bestaan ?

ik vind het concept wel goed maar zal er niet bij kunnen zijn (aanstaande vader) anders zou ik zeker deelnemen.
2500hms over 80 km belooft !
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

wihameke wrote:Zou wel spijtig zijn dat je inschrijft en in de tweede rit al moet opgeven door de hoeveelheid hoogtemeters die er telkens moeten overwonnen worden.
Een opgave in een rit moet niet betekenen dat je "naar huis moet". Je kan de dag erna gewoon terug starten. Eindklassement is natuurlijk DNF en je bent geen FINISHER.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

wihameke wrote:U zegt de zwaarste meerdaagse... maar het moet ook nog toegankelijk blijven he voor bijna "iedereen"..
De zwaarste in de benelux. Doordat iedereen heel veel tijd krijgt moet dit doenbaar zijn voor "iedereen". Iedereen is wel een vage omschrijving :)

ivm "zwaarste", geen vergelijkingen maken met meerdaagses zoals een ironbike want dat valt onder de noemer "ultra extreem" 8)
firmie
Mountainbiker

Post by firmie »

Ik ben ingeschreven
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

aj kwak wrote:Een opgave in een rit moet niet betekenen dat je "naar huis moet". Je kan de dag erna gewoon terug starten. Eindklassement is natuurlijk DNF en je bent geen FINISHER.

Uiteraard wil je wel een Finisher zijn..

Ik ben al overtuigd en ga me gewoon inschrijven, het is nog 6 maanden tot dan.

Al begin ik wel bijna van 0 het moet haalbaar zijn als je 6 maanden doelgericht traint en een mooi doel voor ogen hebt, niet?
Post Reply