sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

freezy wrote:Zit er op dat voorwiel van die Pugsley ook nog een kransje?? Is dat een fixed achterwiel of zo dat die daar gebruiken als voorwiel?
Omdat ze een standaard 135mm as gebruiken achteraan hebben ze als (toegegeven) leukigheidje ook een vork gemaakt om een 135mm achteras in te steken. Vandaar die rare bocht in de vorkpoot langs één kant.

Je kan dus een "reserveachterwiel" vooraan steken als je daar zin in zou hebben: om een reserve vrijloop direct beschikbaar te hebben of om een ander verzet te hebben als je SS rijdt.

Ik heb dat nog nooit in één of ander trip report weten van pas komen, maar 't is wel leuk gevonden. De meeste Pugs rijders steken tegenwoordig dan ook een symmetrische vork.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Algeheel ter info :wink: :

De fiets waarmee ik vorig jaar Geoff Kabush het vuur aan de schenen legde tijdens de BCBR in Canada ("redelijk technisch" te noemen :roll: , net als de meerdaagse in Wales waar de Sandman het eerste eindpodium ooit haalde), is op de banden en het kleurtje na identiek hetzelfde als die waar ik dit weekend Bart Brentjens uit de wind zette tijdens de beachrace (langs geen zak technisch te noemen #-o ).

Zoals ik dus al meermaals hier heb gezegd: polyvalente fietsjes dus !
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Bon, dus volgend jaar een vaste vork, een smal stuurtje en bar ends op je Sandman en Brentjens en co. kunnen het wel schudden :bounce: Goed bezig!
elangelo
Mountainbiker

Post by elangelo »

Image

ideetje voor de volgende sandman?
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

hehe
das pas ne seriuze single speed :wink:

Streets
saiko
Test team

Post by saiko »

tegen dat voorwiel heeft wel just enne hond gepist
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Je kan niet zeggen dat we onze bikes niet grondig én overal testen hé: wie raadt waar dit is ?

Image

Hint: die vlaggen :roll: !
fets
Mountainbiker

Post by fets »

WTF.... in nepal =D>
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Shika snow mountain?
heumena
Mountainbiker

Post by heumena »

Spa Belgie?
Post Reply