De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

gbike1 wrote:..."luxatie van het AC gewricht".
Ja, da was het :-) (luxatie is hetzelfde als uit de kom gaan of willen gaan).
Bij mij waren de ligamenten "gelukkig" enkel zwaar verrokken (en niet gescheurd) en was operatie niet nodig bij mij.
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

Hier twee edities van herdermarathon achter de rug, en allebei de kerel niet ongeschonden. Twee jaar terug pink gebroken en moeten opgeven na een overkop in afdaling. Dit jaar iemand eindje voor tegen de grond, niet tijdig kunnen remmen en erover gebloven met als gevolg mijn knie open, deze keer met alle nodige pijn toch maar uitgereden, maar komende editie ga ik toch schadevrij proberen uitrijden 8)
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

Na een jump met goede vaart een beetje zijwaarts geslipt. Hierdoor richting houtstapel (in het bos) en er tegen geknald. Fiets bleef staan en ik vloog in vette supermanstijl horizontaal over de stapel. Op mijn buik geland en een paar meter door de brandnetels geschoven en met mijn hoofd tegen een boomstam gestopt. Sjans dat ik een helm op had. Was er wel van onder de indruk. Enkel mijn voorste spatbord kapot en een tijdje jeuk van de netels.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

De eerste kan ik me lang niet meer herinneren, maar de laatste is nog zeer vers:

Dinsdagavond tijdens een nacht-mtb-ritje op een toch redelijk technische lokatie (veel bochten, boomwortels, omhoog/omlaag, .... slijk) nog een totter gemaakt.
De singletrack nam een haakse bocht naar links, in die bocht een dropje, gevolgd door een afdaling. Door het donker en enkel stuurverlichting :roll: deze drop iets verkeerd aangesneden en koprol over het stuur.

Geen lichamelijke letsels behalve schaafwonde op m'n knie, maar wel is het beugeltje van een van m'n lichtjes afgebroken :(
(en ik vrees dat ze die niet meer maken Blackburn X8sl)
schnellegazelle
Mountainbiker

Post by schnellegazelle »

Toen ik met klikpedalen voor het eerst reed, viel ik uiteraard enkele keren maar niet ernstig...

Mijn eerste grote valpartij heeft in Italie plaatsgevonden waar ik na een prachtige tocht in de bergen met hoge snelheid op een verharde weg met mijn voorwiel in een gat viel (niet gezien). Ik viel op mijn kaak met vier kaakbreuken, 8 urige operatie en vier weken enkel vloeibaar voedsel eten als gevolg...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Klikpedalen? Ken zo nog enen.
Gingen eens op ne keer naar Hoei voor ginds te gaan rijden en de muur mee te nemen. Was ook eerste keer en wil afremmen maar geraakte niet uitgeklikt baf op mijn kant op de asfalt en mijn broers maar lachen...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Klikpedalen? Ken zo nog enen.
Gingen eens op ne keer naar Hoei voor ginds te gaan rijden en de muur mee te nemen. Was ook eerste keer en wil afremmen maar geraakte niet uitgeklikt baf op mijn kant op de asfalt en mijn broers maar lachen...
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

schnellegazelle wrote:Toen ik met klikpedalen voor het eerst reed, viel ik uiteraard enkele keren maar niet ernstig...

Mijn eerste grote valpartij heeft in Italie plaatsgevonden waar ik na een prachtige tocht in de bergen met hoge snelheid op een verharde weg met mijn voorwiel in een gat viel (niet gezien). Ik viel op mijn kaak met vier kaakbreuken, 8 urige operatie en vier weken enkel vloeibaar voedsel eten als gevolg...
ongeveer hetzelfde meegemaak ooit, met de bmx over een weide aan het rijden, gras in een put even hoog afgemaaid en voorwiel blijft steken, bam, sleutelbeen gebroken
Niels DB
Mountainbiker

Post by Niels DB »

de helm! altijd heb ik die op, 'k eb er al 3 gebroken :oops: dus ik had al 3 keer dood kunnen zijn [-o<
cube-rider
Mountainbiker

Post by cube-rider »

Eerste serieuze val was in Roosdaal tijdens CATA-bikes.
Eerst een serieuze bergaf in een strook van een bos(onverhard),daarna uit het bos gekomen en toen direct een bocht,in die bocht waren het kieselsteentjes,dus nog vrij hard aan het rijden met mijn voorwiel weg geslipt,maar toch nog overeind gebleven,heb wel moeten serieus uitwijken.Het was ofwel in nen hof rijden en door de struik springen van die bewoners,ofwel in een betonnen gracht rijden.Gekozen voor het 2e en dit was dus de slechtste keuze [-X .Overkop gegaan en met de rug op de rand van de betonnen gracht.Resutaat 3 zijwervels afgebroken,ze hebben me dan maar afgevoerd.Gelukkig niet in het midden van mijn rug gevallen [-o< of er was verlamming zij de dokter [-o< .
7maand ni kunnen biken maar dat is het leven,vallen hoort af en toe bij hé :wink:
Post Reply