... wat natuurlijk wreed handig is aangezien ik van thuis uit werk.
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
Als het een troost mag zijn : Ik krijg volgens mijn contract 10 cent per km als ik met de fiets ga werken ...
Ik vraag me af of dat wettelijk is toegestaan voor de werkgever: het al dan niet toekennen van WW vergoedingen laten afhangen van met welk vervoermiddel de werknemer naar het werk komt...
Dat zou ook betekenen dat als je met een collega in de wagen meerijdt, je ook geen recht zou hebben op WW vergoeding.
Dat zou ook betekenen dat als je met een collega in de wagen meerijdt, je ook geen recht zou hebben op WW vergoeding.
- Jos met zijn bike
- Mountainbiker
heb ik gedaan gisteren, hij zei maak maar dat ze u nie zien toekomen met de fiets
trouwens vandaag terug met de fiets en toch weer goe afgezien hoor...
echt wel zien voor andere banden.
Toen ik gisteren opt werk toekwam wou ik echt niemeer nog es naar hier rijden met die banden, maar de terugrit ging dan zo goed dat ik het nog maar es heb gedaan deze morgen..
ook nog es onderuit gegaan op een glad stuk weg..
trouwens wat raden jullie aan?
Brede slicks op 26 of gewone iets smallere wegbanden met profiel?
trouwens vandaag terug met de fiets en toch weer goe afgezien hoor...
echt wel zien voor andere banden.
Toen ik gisteren opt werk toekwam wou ik echt niemeer nog es naar hier rijden met die banden, maar de terugrit ging dan zo goed dat ik het nog maar es heb gedaan deze morgen..
ook nog es onderuit gegaan op een glad stuk weg..
trouwens wat raden jullie aan?
Brede slicks op 26 of gewone iets smallere wegbanden met profiel?
banden
Koendd,
Kijk eens uit naar Continental Travelcontact. Dit zijn banden zonder profiel in het midden maar met profiel opzij. Ze zijn puncture-resistant en gaan lang mee.
Voor mijn fietsreizen in Azie gebruikte ik deze banden als alternatief voor de Schwalbe Marathon. De Travelcontacts zouden veel sneller zijn. Alhoewel ik niet kan vergelijken moet het gezegd dat ze niet traag zijn. Op reis haalde ik met fietstassen toch kruissnelheden van rond de 28km/u over tientallen kilometers. Dat is dan relaxed rijden zonder moe te maken. Ik was immers op reis.
Binnenkort leg ik ze op mijn MTB en rij ik ermee naar het werk. Kan ik vergelijken met de Schwalbe Durano plus op mijn koersfiets, waarvan ik vermoed dat ze niet veel sneller zijn dan de travelcontacts...
Kijk eens uit naar Continental Travelcontact. Dit zijn banden zonder profiel in het midden maar met profiel opzij. Ze zijn puncture-resistant en gaan lang mee.
Voor mijn fietsreizen in Azie gebruikte ik deze banden als alternatief voor de Schwalbe Marathon. De Travelcontacts zouden veel sneller zijn. Alhoewel ik niet kan vergelijken moet het gezegd dat ze niet traag zijn. Op reis haalde ik met fietstassen toch kruissnelheden van rond de 28km/u over tientallen kilometers. Dat is dan relaxed rijden zonder moe te maken. Ik was immers op reis.
Binnenkort leg ik ze op mijn MTB en rij ik ermee naar het werk. Kan ik vergelijken met de Schwalbe Durano plus op mijn koersfiets, waarvan ik vermoed dat ze niet veel sneller zijn dan de travelcontacts...
WW-vergoeding
Als ik het goed voor heb kan je werkgever helemaal zelf uitmaken of hij je een fietsvergoeding uitkeert ja al dan neen. Hij is tot niets verplicht. Je leeft bij de gratie van je werkgever.
De overheid heeft er gewoon voor gezorgd dat je tot 0.21EUR/km belastingsvrij kan ontvangen + inbrengen als bewezen beroepskost en zorgde er tevens voor dat je werkgever de investeringen in fietsinfrastructuur (douche, stalling, ...) voor 120% fiscaal kan inbrengen.
Als je geen fietsvergoeding ontvangt zou je nog altijd een beroepskost kunnen bewijzen a rato van 0.21EUR/km. Of dit meer is dan je forfait valt nog te bezien. Hangt van je salaris af.
Enfin, een uitkering als fietsvergoeding zou dus interessanter moeten zijn dan en uitkering als bedrijfswagen of dergelijke. Misschien wat lobbyen?
De overheid heeft er gewoon voor gezorgd dat je tot 0.21EUR/km belastingsvrij kan ontvangen + inbrengen als bewezen beroepskost en zorgde er tevens voor dat je werkgever de investeringen in fietsinfrastructuur (douche, stalling, ...) voor 120% fiscaal kan inbrengen.
Als je geen fietsvergoeding ontvangt zou je nog altijd een beroepskost kunnen bewijzen a rato van 0.21EUR/km. Of dit meer is dan je forfait valt nog te bezien. Hangt van je salaris af.
Enfin, een uitkering als fietsvergoeding zou dus interessanter moeten zijn dan en uitkering als bedrijfswagen of dergelijke. Misschien wat lobbyen?
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
.......
Last edited by Raging_Bulls on Tue 20 Nov 2012 22:10, edited 1 time in total.
-
Raging_Bulls
- Mountainbiker
Post by Raging_Bulls »
Kan deels liggen aan het foute zadel (te breed of te small, niet genoeg vulling, enz), maar is ook wel een kwestie van gewenning.