Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

El Baelos wrote:Eind januari verhuis ik, en wordt het 45 km enkel.
Komt nog bij dat ik werk tot 19u, dus zal pas rond 21u thuis zijn elke dag.
heftig
als ge dat alle dagen doet. =D>
450 per week.
een kleine 20 000 per jaar
is meer dan 4000€ ww :wink:

daar kan je al eens een fietsvakantie mee plannen
(ik zit nu aan de helft en voel dat soms al ik 'savonds thuis kom en de openhaard brand, ....)
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Vandaag de mtb nog eens genomen.
Toch fijn om niet te moeten opletten voor ieder putje, maar ik zweette wel harder. :lol:
Stephanos
Mountainbiker

Post by Stephanos »

Raging Bulls,

Bedankt voor je info over fietsen in de sneeuw. Dat valt niet mee. Ik moet blijkbaar toch rekenen op een anderhalf tot 2 uur extra heen en terug. Maar ik wil het wel proberen. De eerste dagen sneeuw zijn altijd chaotisch op de baan. Wanneer er ijssporen op het fietspad liggen is de autoweg weer vrij van sneeuw.

Er zijn triatleten en andere topsportlui die uitsluitend vegetarisch eten, dus het kan, en dat wist ik. Ik heb lang genoeg gesport met dat dieet, maar nooit met deze volumes. Van alles genoeg aanbrengen vergt veel planning en toewijding. Er is maw geen beginnen aan met een niet-vegetarisch gezin of zonder allerhande supplementen aminozuren, ijzer, B-vitaminecomplexen enzovoort.

Toch wel straf dat fietspendelen zo moeilijk te combineren is met zo'n dieet. Ze staan beiden toch bekend als vriendelijk voor het milieu.
koendd
Mountainbiker

Post by koendd »

ik ben er ook geraakt heen en terug.
Maar vanochtend was echt super vermoeiend, dacht dat er iets aan mn fiets was, aangekomen op het werk, bleek er maar 1kg op mn banden te zitten :)

opt werk banden bijgeblazen tot 3kg en kwas 15 minuten vroeger thuis en bijlange niet zo uitgeput als deze morgen...

heenweg:
38,3km, 1h49min, 21,0 gemiddeld

terugweg:
38,08km, 1h34min, 24,11 gemiddeld
(iets andere weg genomen)

Image

Image

morgen nog 1 keer met die banden en volgende week es zien voor wegbanden want tis toch niet ideaal met die.
het alarm lampje van mn lamp begon wel te branden 5min voor ik thuis was, viel me toch wel tegen dat die al plat is na 1 dag. Nuja, zit in de lader
koendd
Mountainbiker

Post by koendd »

oja, kvroeg op het werk ook nog als ik meer WW krijg, blijkt dat ik niks krijg als ik met de fiets kom.. Dan maar niet melden dat ik met de fiets kom, dan heb ik toch nog iets.
wel nogal "schandalig" maargoed, niks aan te doen.

Voor mijn banden ben ik nog aan het twijfelen,

Geax of schwalbe marathon plus of geax roadster/street runner..

Trouwens op gewone 26 wielen
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Amai, de omgekeerde wereld...
Dus als ze u met de fiets zien komen, moet ge bij wijze van spreken betalen? :bounce:
Raging_Bulls
Mountainbiker

Post by Raging_Bulls »

Stephanos,

Fietsen in de sneeuw valt inderdaad niet mee. Je zit met verminderde grip en een hoop mede-weggebruikers die totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn (niet dat ze dat in de zomer wél weten, maar soit).
Het grootste gevaar is echter het feit dat je de ondergrond niet ziet. Als er een takje op de baan is gevallen of er lag een steentje toen het begon te sneeuwen, kan dat serieuze gevolgen hebben. Je verliest heel even je grip, wat op een droge baan geen probleem zou zijn. Op sneeuw krijg je die grip echter niet zo gemakkelijk meer terug.
Vandaar dat ik mijn snelheid serieus aanpas en er dus zoveel langer over doe.
Last edited by Raging_Bulls on Tue 20 Nov 2012 22:12, edited 1 time in total.
koendd
Mountainbiker

Post by koendd »

betalen moet ik nog net niet doen, maar krijg gewoon geen vergoeding voor de afstand als ik die met de fiets doe..

Niet dat ik het voor het geld doe, maar tzou toch nog een extra stimulans zijn he
Raging_Bulls
Mountainbiker

Post by Raging_Bulls »

Je betaalt wel he Koen. Slijtage van de onderdelen.
koendd
Mountainbiker

Post by koendd »

ja dat wel, daarom dat ik het schandalig vind dat ik niks krijg en het dus ook niet zal melden dat ik met de fiets ga ;)
Post Reply