kg op de banden?

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Ik vind 1.2kg teveel voor vooraan.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

gebruik eerst eens een deftige manometer en spreek dan over hoeveel bar je op je banden steekt:

Image
Liwoen
Mountainbiker

Post by Liwoen »

Ik rijd ook rond op max 1.2bar in mijn band. nagemeten met een digitale nanometer. (op de nanometer van de pomp is dat dan 1.5bar)
Banden Kenda SB8 2.1
In mijn Kenda Slant six 2.2 zet ik rond de 1bar!

In Rocket Rons doe ik iets meer omdat ik vind dat de rolweerstand dan beter is! (1.5bar)

wel in 29" (ik merk dat dit ook een verschil maak!

Ik weeg 68kg
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Iedereen moet dat voor zijn eigen weten maar 1 bar of 1.2 is toch wel erg weinig hoor en volledig de andere kant opgeslagen. Persoonlijk rij ik met redelijk wat druk omdat er in deze streek (ovl) veel weg inzit en veel karrensporen. Enkel bij veel modder ga ik onder de 2 bar. Is net wat je zelf het lekkerste vind he. Controle op hobbelige stroken vergt wat meer techniek maar het voordeel in de bochten en op de weg maakt het goed.
Sporty Spice
Mountainbiker

Post by Sporty Spice »

oeie... ik blaas mijn banden met een voetpomp en zet vooraan meer dan achteraan, ik doe 3 en 2.... moet precies nog veel leren.

Maar had ze eens vergeten bijblazen en geraakte die tocht precies ni goed vooruit...
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Sporty Spice wrote:oeie... ik blaas mijn banden met een voetpomp en zet vooraan meer dan achteraan, ik doe 3 en 2.... moet precies nog veel leren.

Maar had ze eens vergeten bijblazen en geraakte die tocht precies ni goed vooruit...
ge moet inderdaad nog veel leren :wink:
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

1.8 vooraan en 2.0 achteraan (op de oldskool 26")
Wettelbeir
Mountainbiker

Post by Wettelbeir »

ik weeg 85kg en rij afhankelijk van de ondergrond tsn 1.2 & 1.8 vooraan en achter doe ik tussen 1.4 & 2 en ben nog nooit nen band verloren in nen technissen bocht
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Wettelbeir wrote:ik weeg 85kg en rij afhankelijk van de ondergrond tsn 1.2 & 1.8 vooraan en achter doe ik tussen 1.4 & 2 en ben nog nooit nen band verloren in nen technissen bocht
1.2 vooraan en 85 kg wegen? geloof ik niks van...
filsdanvers
Mountainbiker

Post by filsdanvers »

Ik rij met ongeveer 1,5 bar van voor (2,4) en vanachter (2,25) met dikke binnenbanden en op een fully en weeg rond de 80kg.
Persoonlijk vind ik dat iets te plat op vlakke stukken en om naar boven te rijden.
Vanaf dat het naar beneden gaat is dit ideaal betreft rijgedrag/comfort maar iets te weinig om snakebites te vermijden.

Ik moet wel hééééél dikwijls mijn binnenbanden plakken en altijd met 2 roestinnekes. Mijn binnenbanden staan precies vol met uitslag.
Ben het zelfs zo spuugzat van lek te rijden dat ik maar eens no-tubes ga proberen.
Post Reply