Ongehoord gedrag

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

Verzekering dekt schade aan derden en medische kosten.

Als jij door geen helm te dragen het risico op medische kosten drastisch verhoogt lijkt het me een logische reactie van de verzekering dat ze zeggen dat ze enkel helmdragers verzekeren ...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

jupke wrote: Als jij door geen helm te dragen het risico op medische kosten drastisch verhoogt lijkt het me een logische reactie van de verzekering dat ze zeggen dat ze enkel helmdragers verzekeren ...

Ah, stom van me... dat ik dat niet begrijp...

Maar trek die lijn eens door, als je met je auto ook maar 10km/h te snel rijdt en je krijgt een ongeluk... PECH gehad, de verzekering dekt alleen degene die zich aan de regels wil houden...

Rokers? Ziek en te wijten aan het roken? Pech gehad, ziekteverzekering hoeft hier niet tussen te komen he...

Als het allemaal zo simpel zou zijn... [-o<
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

kawa wrote:
jupke wrote: Als jij door geen helm te dragen het risico op medische kosten drastisch verhoogt lijkt het me een logische reactie van de verzekering dat ze zeggen dat ze enkel helmdragers verzekeren ...

Ah, stom van me... dat ik dat niet begrijp...

Dus vanaf nu, als je met je auto ook maar 10km/h te snel rijdt en je krijgt een ongeluk... PECH gehad, de verzekering dekt alleen degene die zich aan de regels wil houden...

Rokers? Ziek en te wijten aan het roken? Pech gehad, ziekteverzkering hoeft hier niet tussen te komen he...

Als het allemaal zo simpel zou zijn... [-o<
+2 (allé,voor ene keer dat ik met u ééns ben)
Boduognat
Mountainbiker

Post by Boduognat »

Vanmorgen nog eens opgevallen hoeveel dwaze kiekens er rond rijden. Wij met groepje van 5 op de koersfiets. Komen op een fietspad (2 richtingen) in Roosendaal even op het parkoers terecht van de toertocht van Roosendaal. Hadden we het geweten, hadden we wel even rondgereden. Maar wij dus in de andere richting op het fietspad dan de mtb'ers. Schoon met 5 op een rijtje uiterst rechts omdat we de massa zagen aanstormen. Denk dat we hooguit 1 minuut op dat zelfde fietspad waren als de toertocht en we hebben zonder overdrijven 4 keer bijna prijs gehad. Op het fietspad daar kan je nochthans zonder problemen met 3 passeren, zelfs met 4 ; 2 aan elke kant. Mtb'ers met 3 naast elkaar, aan het koersen, niet vooruitkijken, kop in de grond, voorbij steken net voor groepje tegenliggers. Hadden we paar keer niet geroepen en eens goed gevloekt, dan hadden we gemakkelijk paar keer met een stuk of 6 à 7 tegen de grond kunnen gaan. Onverantwoord hoe sommigen op de openbare weg rondrijden.
bjorn13579
Mountainbiker

Post by bjorn13579 »

Vandaag in Meeuwen gaan rijden. Op een breed stuk waar je makkelijk met 3 MTB's naast elkaar kunt rijden, reed er een groepje. Slechts op een plaats reden ze met 2 naast elkaar. Aangezien ik sneller reed en naar een groepje toereed, wat wel mijn tempo reed, ging ik hen voorbij. Ik kreeg het verwijt flap hiervoor, terwijl ik slechts 24 km/h ging.
Shimano-marc
Mountainbiker

Post by Shimano-marc »

Het kan ook anders, vandaag in Huizingen (zeer prachtige maar loodzware tocht trouwens) tijdens een zeer zware beklimming op een single track 20 man opgehouden doordat ik niet naar boven kon.

Iedereen te voet, heb 'n algemeen sorry mannen geroepen en iedereen die uiteindelijk boven toch langskwam zei "maar das niks man" oid

Thanks guys 'n girl & nog es sorry.

Zal iets meer moeten trainen. :roll:
loogo
Mountainbiker

Post by loogo »

Niet iedereen kan even getraind zijn, iedereen kan wel even hoffelijk zijn :wink:
SanderRs
Mountainbiker

Post by SanderRs »

dat van hoffelijk zijn hebt ge gelijk in ..
ik snap dat mensen sneller zijn als mij, maar enkele weken terug fietste ik in as mee, en we waren nét de bos in en ik plakte al bijna tegen een boom omdat ze tussendoor kwamen inhalen .. geen aankondiging dat ze eraan kwamen of niks

sorry maar als zo een dinge me nog vaak gebeuren vlam ik der ene stok tussen..

geen probleem als ge betere conditie als mij hebt .. ma respect is niet teveel gevraagd op dat moment denk ik!
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

SanderRs wrote:dat van hoffelijk zijn hebt ge gelijk in ..
ik snap dat mensen sneller zijn als mij, maar enkele weken terug fietste ik in as mee, en we waren nét de bos in en ik plakte al bijna tegen een boom omdat ze tussendoor kwamen inhalen .. geen aankondiging dat ze eraan kwamen of niks

sorry maar als zo een dinge me nog vaak gebeuren vlam ik der ene stok tussen..

geen probleem als ge betere conditie als mij hebt .. ma respect is niet teveel gevraagd op dat moment denk ik!
Dat van die stock getuigt al niet van al te veel respect #-o
---jakke---
Mountainbiker

fietsbel

Post by ---jakke--- »

Koop u gewoon een fietsbelleke is zo makkelijk (kost 2.5euro) :).
ting ting ting.........ting ting ting............
Post Reply