Alles geprobeerd sinds voorbij 15 jaar, MTB banden, (cross)tuben racebanden, tubeless racebanden (zijn ook wel OK)...
Rij nu al jaren (laatste maanden 200Km week) met gewone racewielen 28" met yellow tape en Schwalbe Marathon Plus 35mm met dichtmiddel, tubeless dus. Gaat wel enkel in trekking frame.
Nog nooit plat, rijdt super en zeer comfortabel. In stad, borduren op/afspringen, dikwijls met zware impact, banden vangen heel veel op, wielen nog steeds kaarsrecht.
Voor 3kg Achter 3,5Kg
In de winter Twister van Conti 37mm vooraan, draadversie, ook altijd tubeless. Voor sneeuw en ijs dik OK.
Racewiel met gewone raceband kan in MTB, echter 130mm naaf ipv 135mm, maar dat gaat wel.
Met de fiets naar het werk
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Ik heb deze nu al een 4tal maanden in gebruik en tot vandaag nog geen enkele keer plat gestaan, dus doelstelling gehaald als je weet dat ik met vorige sets banden soms tot 3 maal per dag lek reed en er zat nog een antilekvloeistof in de bb, ik was de wanhoop al voorbij.(passeer een glas recyclagebedrijf)peter-bastanie wrote:schwalbe marathon plus...super bandje rij er nu al zo een 3500 km mee zonder een keer plat te rijden en ze zijn nog niet versleten
Mooi meegenomen zijn de reflecterende strips op de zijwanden van de band.
Wel 1 nadeel als je op een beklinkerd fietspad op de langsgroeven terecht komt gaat de fiets spontaan een eigen leven leiden, met een lagere bandendruk is dit fenomeen minder maar dan is het wel stoempen.

- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
Nochtans doe ik het zo... Het ziet er wel niet uitJanC wrote:Leg vooral geen smalle slicks op 26" velgen, dat rijdt voor geen meter.
-
JanC
- Mountainbiker
Vandaag bijna omver gereden door zo'n stomme Volvo met een groene 'e' (als je die marketingzever gelooft zuiveren die de lucht).
Op een fietspad (uitdrukkelijk geen auto's toegelaten) vanmorgen. Ik had 'm niet horen aankomen, en aangezien ik op zo'n smal fietspad niet uiterst rechts rijd was het nogal nipt.
Mongolen...
Op een fietspad (uitdrukkelijk geen auto's toegelaten) vanmorgen. Ik had 'm niet horen aankomen, en aangezien ik op zo'n smal fietspad niet uiterst rechts rijd was het nogal nipt.
Mongolen...
- Mr. Stitchen
- Mountainbiker
Post by Mr. Stitchen »
het was fris deze morgen, en deze avond. Ondanks goed gekleed, toch koude tenen
www.trade-n-cycle.be
www.trade-n-cycle.be
Ale, na 2 maand alle dagen door Brussel heb ik vandaag mijn eerste "discussie" gehad. Jaja, 't heeft nog lang geduurd
(vooral dan omdat bij vorige gevallen de bestuurder meestal al wegreed voor ik iets kon zeggen).
Maar dus weer het typische probleem: auto moet naar rechts; fietser moet rechtdoor. Alleen is de logica van "ah, ik ben de automobilist, dus ik moet stoppen en de fietser doorlaten" nog niet echt goed doorgedrongen.
Ik had het gelukkig al in de mot: toen madam aan het eerste licht (voor wie het daar kent: punt waar straat van de kazernes aan de VUB en de Waversestwg samenkomen) vertrok, nam ze haar bocht al zo breed dat ik wel moest uitwijken (gelukkig was er daar wel plaats voor). Je komt daar dan direct aan een tweede licht, dat nog een paar sec. op rood blijft staan (een fietser kan dus eigenlijk direct van het ene licht doorrijden door het andere, maar de eerste twee automobilisten moeten over het algemeen weer efkes stoppen). Ik kom dus weer ter hoogte van haar en ja, madam moest rechts de Jachtlaan opdraaien, terwijl ik rechtdoor naar de Oudergemlaan moest. Gelukkig dat ik al rekening hield met een mogelijks blinde mol achter het stuur of ik zat er knal op.
Ze moest dan stoppen voor het zebrapad, dus ben ik maar rap naar haar gereden om haar eens te vragen of ze misschien in het vervolg mij de voorrang kan geven waar ik recht op heb. Krijg je dan het fantastische excuus "ah maja, ik had u niet gezien he". Ja hallow, zo ver was ik ook al en ter informatie: dat is geen excuus, maar juist het probleem! Heb mij daar dan lichtelijk kwaad gemaakt, waarna ze dan (duidelijk om er vanaf te zijn) toch de moeite deed om sorry te zeggen.
En het lijkt nu waarschijnlijk niet zo (sorry, maar de frustratie moest er efkes uit
), maar ik zou er nog niet aan denken om een ander vervoersmiddel te gebruiken (nope, niet het openbaar vervoer en uiteraard al helemaal niet de auto).
Maar morgen moet ik echt wel eens mijn handschoenen aandoen, want deze morgen zagen mijn vingers na ochot 4km al knalrood.
Maar dus weer het typische probleem: auto moet naar rechts; fietser moet rechtdoor. Alleen is de logica van "ah, ik ben de automobilist, dus ik moet stoppen en de fietser doorlaten" nog niet echt goed doorgedrongen.
Ik had het gelukkig al in de mot: toen madam aan het eerste licht (voor wie het daar kent: punt waar straat van de kazernes aan de VUB en de Waversestwg samenkomen) vertrok, nam ze haar bocht al zo breed dat ik wel moest uitwijken (gelukkig was er daar wel plaats voor). Je komt daar dan direct aan een tweede licht, dat nog een paar sec. op rood blijft staan (een fietser kan dus eigenlijk direct van het ene licht doorrijden door het andere, maar de eerste twee automobilisten moeten over het algemeen weer efkes stoppen). Ik kom dus weer ter hoogte van haar en ja, madam moest rechts de Jachtlaan opdraaien, terwijl ik rechtdoor naar de Oudergemlaan moest. Gelukkig dat ik al rekening hield met een mogelijks blinde mol achter het stuur of ik zat er knal op.
Ze moest dan stoppen voor het zebrapad, dus ben ik maar rap naar haar gereden om haar eens te vragen of ze misschien in het vervolg mij de voorrang kan geven waar ik recht op heb. Krijg je dan het fantastische excuus "ah maja, ik had u niet gezien he". Ja hallow, zo ver was ik ook al en ter informatie: dat is geen excuus, maar juist het probleem! Heb mij daar dan lichtelijk kwaad gemaakt, waarna ze dan (duidelijk om er vanaf te zijn) toch de moeite deed om sorry te zeggen.
En het lijkt nu waarschijnlijk niet zo (sorry, maar de frustratie moest er efkes uit
Maar morgen moet ik echt wel eens mijn handschoenen aandoen, want deze morgen zagen mijn vingers na ochot 4km al knalrood.