LCMT 2012

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
anho
Mountainbiker

LCMT 2012

Post by anho »

Ik kon nog geen topic vinden, daarom deze. Editie 14 en ik ga voor het eerst meedoen. Trainen, trainen, trainen en hopen op goed weer :-D
JLSteve78
Mountainbiker

Post by JLSteve78 »

Hey had de site al tss mijn faorieten staan.

Hoe ga je je voorbereiding aanpakken?

Hoe maal je je kms zo af gedurende de week op je mtb? Voor mij is dat quasi onmogelijk gedurende weekdagen, voorlopige is enkel tijdens de weekends rijden met mtb mogelijk..
anho
Mountainbiker

Post by anho »

Gedurende de winter alleen in de weekends op de MTB. Tot januari niet noodzakelijk veel km's, wel regelmatig. In februari, maart meer km's en hopelijk wat mooie TT's >50 km in Vlaams en Waals Brabant. April ook wat racefiets en nog steeds de MTB. Hopelijk ook doordeweeks 's avonds. En in mei zien hoe ik ervoor sta. Begin mei is er volgens mij een mooie TT van 100 km. Goede test.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Weet er iemand hoeveel deelname kost? Thx
anho
Mountainbiker

Post by anho »

Nog niet bekend volgens mij.
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

hoeveel 'ervaring' heb je hier voor nodig?

Ik rij nog maar van augustus 2011 met de mtb en heb tot nu toe een 4 à 5 TT in ardennen gedaan, steeds tussen 40 en 50km, niet de lange afstanden dus, maar dat gaat me wel goed af.

Ik wil graag overschakelen naar langere afstanden. Ben steeds ne voetballer geweest, maar stop daar mee en ga me beetje toeleggen op het mtb'en.

Ik vermoed dat het hoofdzakelijk km's malen is in de voorbereiding? Lange tochten doen op de baan?

Tips?

Thx!
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ga deze ook eens meerijden maar als gewone toertocht, geen chrono. Dit als voorbereiding op de BeMC.
We zien wel hoe ver we geraken.

Ik ga ook wat km rijden op de baan en dan nog wat oefenen op technische parcours; eens een weekend of 2 op voorhand naar de Ardennen gaan.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Goohooni wrote:hoeveel 'ervaring' heb je hier voor nodig?

Ik rij nog maar van augustus 2011 met de mtb en heb tot nu toe een 4 à 5 TT in ardennen gedaan, steeds tussen 40 en 50km, niet de lange afstanden dus, maar dat gaat me wel goed af.

Ik wil graag overschakelen naar langere afstanden. Ben steeds ne voetballer geweest, maar stop daar mee en ga me beetje toeleggen op het mtb'en.

Ik vermoed dat het hoofdzakelijk km's malen is in de voorbereiding? Lange tochten doen op de baan?

Tips?

Thx!
Heb vorig jaar ook deze gereden, en was ook mijn eerste jaar op de mtb , moeten stoppen met voetballen ( knie kapot) .
Ge moet zien dat ge toch wat km in de benen hebt , technisch valt als wel mee. Maar als ge een toch van 90 km aan kunt in de ardennen , moet je deze wel kunnen uitrijden. De laatste dag deed als wel zeer (rug , schouders,...) behalve mijn benen.
Heb wel altijd in het zonnetje kunnen rijden op een droog parcours , moest ge daar nu 4 dagen regen hebben zal het wel andere koek zen.
dikken
Mountainbiker
Location: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Post by dikken »

Ik heb in 2011 ook meegedaan.
Technisch : te doen maar enige mtb ervaring is toch wel aan te raden.
Fysisch : te doen maar duurtrainingen van 5 uur (niet noodzakelijk mtb) zijn wel nodig of de derde dag blijft uw fietske in de garage staan ...
Super organisatie overigens !
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

rijden jullie vier dagen alleen? of nemen jullie een vriendje of vriendinnetje mee?

is het aan te raden dit mee ne amigo of meerdere te doen?
Post Reply