Zo 13/11/2011 Tessenderlo
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Bruce Wayne
- Mountainbiker
Post by Bruce Wayne »
wij zijn vandaag niet naar tessenderlo af kunnen zakken. volgende keer beter. ben toch wel benieuwd naar de rode berg. (hebben een rondje reppel kaulille gedaan. )
- Knappe rappe rosse Raf
- Mountainbiker
Post by Knappe rappe rosse Raf »
Gaat inderdaad veel rapper, maar dan wel er aan denken waardevolle voorwerpen van de fiets te nemen (zoals bvb. GPS).Bulls69 wrote: @ de organisatie,wat betreft de lange wachtrij aan de fietsstalling, ik heb dit laatst op een even drukke TT op een simpele manier veel sneller zien werken met slechts 3 vrijwilligers.
1) aan de ingang van de fietsstalling stonden 2 vrijwilligers die een tombola nummer rond de remkabel nieten en het dubbeltje aan de biker meegaven
2) de bikers zette vervolgens zelf hun fiets op de parkeerplaats
3) na de inschrijving pik je zelf uw fiets terug op en moest je aan de andere kant van de fietsstalling eruit rijden(aparte in- en uitgang), daar controleerde 1 vrijwilliger beide lotnummers waarna je mocht verder rijden
Doordat de 3 vrijwilligers vast op hun plaats bleven staan ging dit razendsnel voorruit, was een schoolvoorbeeld voor vele organisaties.
Bij andere systeem kan niet zomaar iedereen aan je fiets.
KrrR,
-
Vanberingen
- Mountainbiker
-
Rockrider70
- Mountainbiker
Knap
Post by Rockrider70 »
Leuke toch gehad, heel weinig last van de files en opstoppingen. Ben dan ook om 8 uur al vertrokken. Wat een uurtje vroeger opstaan al niet kan hebben van voordelen 
Iemand een verklaring voor de vele lekke banden op een bepaalde zone van het parcour ???
En wie heeft de foto's genomen, iemand een link.
Iemand een verklaring voor de vele lekke banden op een bepaalde zone van het parcour ???
- sloeberke
- Mountainbiker
we zullen het komend jaar er rekening mee houden met de bevoorrading en een noodnummer eventueel maar op die GROOTE VLAKTE mogen wij niet gaan staan van die mannen van't GROEN je weet welDudeWithBike wrote:Schoon toerke, alleen spijtig van die koerskonijnen die het nodig vinden om je de pas af te snijden vlak voor de bocht (op een single track), om maar een voorbeeldje te geven...
Tip voor de organisatie wat de bevoorrading betreft: heb je die grote open vlakte daar gezien? Zet gewoon aan twee kanten een stand en de wachttijd is gegarandeerd gehalveerd!
Soep met ballekes had ik wel gelust, op't einde met nen donkere![]()
Ik las hierboven ook ergens commentaar over het feit dat minder geoefenden niet alle hellingen op of af kunnen/durven. Wel, ik ben de "gemakkelijke" kant van de Rodeberg ook niet afgereden. Ben daar wel alle hellingen opgereden (op één na met veel los zand)! Wil je daarmee zeggen dat nieuwe MTBers niet aan TTs mogen deelnemen? Dan denk ik wel degelijk dat je fout bezig bent en misschien zelf op de foute plaats zit. Misschien dat je dan best eens een wedstrijdje probeert, maar niet over de ellebogen klagen achteraf he.
- sloeberke
- Mountainbiker
mooi filmkerony_rabijns wrote:De Dabbers hebben zich weer kostelijk geamuseerd vandaag. En ja het was druk, en ja je moet dan vaak aanschuiven, maar zo erg is dat niet. Het geeft alle Dabbers de kans terug te verzamelen om bij de volgende helling het groepje weer uit elkaar te laten spatten.
Het is te hopen dat de tocht niet het slachtoffer wordt van haar eigen succes. Het goede weer van de laatste weken zal er ook voor veel tussen zitten.
Doe zo voort mannen.
Het filmverslag en de GPS-tracks staan op www.dabbers.be en
- sloeberke
- Mountainbiker
Re: Knap
wij van de organisatie hebben geen foto's genomen ik zou het niet weten wie da was misschien de polies voor eventueel overdreven snelheidRockrider70 wrote:Leuke toch gehad, heel weinig last van de files en opstoppingen. Ben dan ook om 8 uur al vertrokken. Wat een uurtje vroeger opstaan al niet kan hebben van voordelen
- sloeberke
- Mountainbiker
we zullen komend jaar er rekening mee houdenBulls69 wrote:Vandaag hier ook aangezet op deze (overbevolkte) TTDe bevoorrading zoals vandaag blijkbaar vele deden letterlijk links laten liggen wegens een veel te lange rij . . . In het 2de stuk was het parcour een stuk aantrekkelijker en hier hadden ze dus ook de nodige hoogtemeters in verstopt zitten.
Ondanks de drukte ons weeral super geamuseerd.
Uiteindelijk na 2u10 gestrand op 42km en 320Hm.
Wat betreft de kritiek hier op de trage rijders, snelle rijders(racekonijnen) arrogante rijders, de elite en de klungels, die zijn(gelukkig) aanwezig op elke TT(zou anders nogal saai worden), dat deze groepen bikers elkaar al eens hinderen, de pas afsnijden, bergop de doorgang blokkeren en afstappen, in een singletrack te traag vorderen . . .
![]()
Een logisch gevolg van een te druk bevolkte TT. Leren mee leven, anders word je nog heel ongelukkig
@ de organisatie,wat betreft de lange wachtrij aan de fietsstalling, ik heb dit laatst op een even drukke TT op een simpele manier veel sneller zien werken met slechts 3 vrijwilligers.
1) aan de ingang van de fietsstalling stonden 2 vrijwilligers die een tombola nummer rond de remkabel nieten en het dubbeltje aan de biker meegaven
2) de bikers zette vervolgens zelf hun fiets op de parkeerplaats
3) na de inschrijving pik je zelf uw fiets terug op en moest je aan de andere kant van de fietsstalling eruit rijden(aparte in- en uitgang), daar controleerde 1 vrijwilliger beide lotnummers waarna je mocht verder rijden
Doordat de 3 vrijwilligers vast op hun plaats bleven staan ging dit razendsnel voorruit, was een schoolvoorbeeld voor vele organisaties.
- MTB crosser
- Mountainbiker
Post by MTB crosser »
We zullen allemaal een beetje begrip moeten hebben wanneer we met zoveel bikers samen een TT rijden er zal voor alles wel een oplossing zijn
maar het moet ook doenbaar en aantrekkelijk blijven voor iedereen.
De "goei" en de "minder goei" scheiden zal ook niet zo makklelijk zijn, dan moeten we onderweg mss nog een test organiseren??? Jij mag
en jij niet
.
De fietsenstalling is mss wel een knelpunt maar iedereen zijn eigen bike laten weg zetten is wss ook niet echt een oplossing, jullie speelgoed
is meestal niet goedkoop en wij proberen er toch voor te zorgen dat ze allemaal een beetje fatsoenlijk geparkeerd worden.
Zullen onze ogen de volgende TT's eens open houden hoe ze het daar oplossen.
"de vlakte" was idd vroeger onze bevoorrading maar ze hebben er een mooi hek rond geplaatst en een nieuwe plaats vinden is niet zo makkelijk,
het moet natuurlijk ook een beetje kloppen met de verschillende afstanden.
We zullen alles toch nog eens bekijken tegen volgend jaar, en proberen rekening te houden met jullie reacties en sugesties.
.
maar het moet ook doenbaar en aantrekkelijk blijven voor iedereen.
De "goei" en de "minder goei" scheiden zal ook niet zo makklelijk zijn, dan moeten we onderweg mss nog een test organiseren??? Jij mag
De fietsenstalling is mss wel een knelpunt maar iedereen zijn eigen bike laten weg zetten is wss ook niet echt een oplossing, jullie speelgoed
is meestal niet goedkoop en wij proberen er toch voor te zorgen dat ze allemaal een beetje fatsoenlijk geparkeerd worden.
Zullen onze ogen de volgende TT's eens open houden hoe ze het daar oplossen.
"de vlakte" was idd vroeger onze bevoorrading maar ze hebben er een mooi hek rond geplaatst en een nieuwe plaats vinden is niet zo makkelijk,
het moet natuurlijk ook een beetje kloppen met de verschillende afstanden.
We zullen alles toch nog eens bekijken tegen volgend jaar, en proberen rekening te houden met jullie reacties en sugesties.
.
- mtb looise
- Mountainbiker
Post by mtb looise »
ben ook afgekomen voor de 40 aangezien ik in de buurt woon (deurne). ook al ken ik zo geod als alles in tessenderlo en omstreken, het was een heel fijne rit en er zijn veel mooie stukken uitgehaald. het was wel even wachten bij de bevoorrading ma dat had ik er voor over. ik had 48km toen ik terug thuis kwam en was heel content.
ps: over de drukte. persoonlijk heb ik er geen problemen mee want iedereen mag zich amuseren e. niet iedereen is even geoefend dus respect voor iedereen, dan krijg je respect terug.
waar ik me wel kan op ergeren zijn de koerskonijnen die denken dat ze snel zijn door net voor een bergje ofso voorbij te steken en dan bij het naarboven rijden af te stappen
maarja, proficiat voor de organisatie, ze hebben heel goed werk gedaan
ps: over de drukte. persoonlijk heb ik er geen problemen mee want iedereen mag zich amuseren e. niet iedereen is even geoefend dus respect voor iedereen, dan krijg je respect terug.
waar ik me wel kan op ergeren zijn de koerskonijnen die denken dat ze snel zijn door net voor een bergje ofso voorbij te steken en dan bij het naarboven rijden af te stappen
maarja, proficiat voor de organisatie, ze hebben heel goed werk gedaan