Vr 11/11/2011 Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StalseMoosDabber
Mountainbiker

Post by StalseMoosDabber »

spaghetti_2 wrote:Waarom zijn de mijnterrils eigenlijk verboden terrein? Op die eerste lagen er zelfs aangelegde wandelpaden en bankjes...die dienen toch om te gebruiken denk ik dan? Zeker die 2e mijnterril is voor mountainbikers, maar ook voor wandelaars en andere sporters, één grote speeltuin. En het is nu ook niet volgens mij dat die terrils zo'n grote ecologische waarde hebben..
Grote terril allen toegankelijk voor wandelaars.
Voor onze tocht krijgen we een uitzondering, maar alleen voor de lange afstand en alleen gedeeltelijk naar boven en met controle aan beide toegangspoorten.
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Vos in de bossen wrote:Man man man toch, der zijn toch zure pruimen in het leven !!!! Sommigen zouden beter hun mountainbike verkopen en een janette fiets in plaats daarvan kopen, dan hebben deze "parasieten" alle gelegenheden om alles en iedereen uit te keffen.... Ik zat een beetje verder dan bev.1 aan het aanschuiven, wegens een "file" op de zandhelling, had ge moeten horen hoe sommigen anderen aan het "beoordelen" waren : "dat ze maar thuis blijven" ze zijn niet in staat om een TT te maken, enz .... Mens toch, inderdaad, het is een TT en geen chrono !!! nie content met het tempo ??? Blief maar thoes.
Ik herhaal het: het was super, en t ja, de negatieve comments van een minderheid moet ge het maar nemen als ballast, en ballast kun je je afgooien door de veeeeeeeeeeele positieve comments van meer dan 1700 deelmeners.
Hugh :-D
Fietsend Fox heeft gezegd.
met zulk een belachelijke uitdrukking voor een racefiets, lijkt het me beter om te zwijgen. Rij in lente en zomer bijna uitsluitend met de racefiets met uitzondering van een aantal marthons en nee, ben technisch evengoed als andere zelfverklaarde mtb goden, welke maar graag in mijn wiel komen hangen [-X
Last edited by Ghost-biker on Sun 13 Nov 2011 20:05, edited 1 time in total.
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

@jakke:
mooi dat het filmlinkje op facebook staat,maar onder de naam van Dimitri Lemmens?? zet er wel even bij dat het van frits motaar komt hé (o)

grts frits motaar
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

wauwww,dat was snel,het staat er bij!
merci Jan Ghys =D>
public enemy
Mountainbiker

Post by public enemy »

parinho wrote:super tocht voor 2000 man tegen 50 bleiters . dat die bleiters int vervolg maar thuis blijven . maar daar hebben ze waarschijnlijk niks te zeggen
=D> =D> =D> je haalt me de woorden uit de mond, pure waarheid ... =D> =D> =D>
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

StalseMoosDabber wrote:
spaghetti_2 wrote:Waarom zijn de mijnterrils eigenlijk verboden terrein? Op die eerste lagen er zelfs aangelegde wandelpaden en bankjes...die dienen toch om te gebruiken denk ik dan? Zeker die 2e mijnterril is voor mountainbikers, maar ook voor wandelaars en andere sporters, één grote speeltuin. En het is nu ook niet volgens mij dat die terrils zo'n grote ecologische waarde hebben..
Grote terril allen toegankelijk voor wandelaars.
Voor onze tocht krijgen we een uitzondering, maar alleen voor de lange afstand en alleen gedeeltelijk naar boven en met controle aan beide toegangspoorten.
De terrils waren vroeger jaren eigendom van de mijn, naderhand werden de resterende mijnen gefusioneerd tot een geheel, Kempense steenkolemijnen...Na de sluiting van de putten eind 80/begin 90 werden deze "afval bergen" onder de NV Mijnen beheerd....Dan heeft het ANB de terrils van Beringen, Zolder en Waterschei gekocht, met dit als resultaat: alleen wandelen, WANT, de sporen dat de mountainbikers achterlaten zouden erosie veroorzaken en de stabiliteit van de terrils in gevaar brengen.
Dit is de versie dus (klik even op de ANB site).... Het is op zich de echte reden niet, er zit iets anders achter (haat, nijd....) De terrils in de Walen en in het Noord/Pas de Calais in Frankrijk zijn veel ouder, en er word daar jaren op gebiked, en de terrils zijn nog niet afgesleten....
Luc40
Mountainbiker

Post by Luc40 »

Hey Gasten,
Super organisatie, =D>
goed afgepijld, goede bevoorrading met heel lekkere soep, :P
De eerste bevoorrading heb ik voorbij gereden want die kwam wat vroeg,
maar met die 2de op 50 km was het ruim voldoende.

Misschien 1 advies,
neem volgend jaar voor iedereen bandjes maar verschillend van kleur op
de verschillende afstanden verplicht te tonen aan de stops en probleem opgelost. :wink:

Prachtig parcours, de Terrils waren hier en daar iets te technisch voor mij
Maar ik heb er alleszins van genoten.

See ya next year!

8)
mol
Mountainbiker

Post by mol »

was leuke tocht,terrils waren echt top...!!!

vooral het afdalen =P~ =P~ =P~

volgend jaar weer van de partij =D>
Luc40
Mountainbiker

Post by Luc40 »

@Frits Motaar,

Mooi filmpje en sterk gereden (overal boven geraakt) chappeau, =D>

ik volledig parcour 82 op 4.16 uur
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Luc40 wrote:@Frits Motaar,

Mooi filmpje en sterk gereden (overal boven geraakt) chappeau, =D>

ik volledig parcour 82 op 4.16 uur
Ik :-k dat de Frits een speciaal bike heeft, een Cancelara of zo iets .... :wink:
Ja, die deed het overal goed, had weinig ruimte nodig om voorbij te steken en gebruikt een bel om voorbij te gaan ipv een roep en dergelijk =D>
Ik heb geen bel op mijn fiets, heb ik niet nodig, omdat ik niemand voorbij steekt :-D
Ik las dat de Frits het parcours in 5h heeft afgerond, den deze in 6h30....
Toch een groot verschil....
Post Reply