Welk trainingsboek raden jullie aan
- cees vermunt of paul van den bosch?
Ik zou ook graag een deftig lognoek aanmaken dat ik kan gebruiken om trainingsgegevens in op te slaan!
alle tips zijn welkom
thankx
trainingsboek en logboek
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
mountain bikers training bible. Echt een supergoed boek waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe je zelf een trainingschema kunt maken in de praktijk (rekening houdend met een 'mensenleven'). Ge steekt er wat tijd in, maar dit boek is gemaakt om uw eigen trainingen te plannen van prof tot toerist (hoeveel uur per jaar train ik, hoe deel ik dit op per blok/week, welke trainingen doe ik wanneer,...) Echt een superboek!!
Paul vdb is ook goed, maar daar wordt gewoon een standaardtrainingsschema gegeven zonder veel uitleg naar het waarom vind ik persoonlijk.
ps. Joe friel heeft ook een op maat gemaakte versie voor wielertoeristen/triathleten
Paul vdb is ook goed, maar daar wordt gewoon een standaardtrainingsschema gegeven zonder veel uitleg naar het waarom vind ik persoonlijk.
ps. Joe friel heeft ook een op maat gemaakte versie voor wielertoeristen/triathleten
Ik hou alles bij in excel hoor
. Al die tijd die je steekt in die dingen te lezen ed spendeer je imho beter op je fiets.
Belangrijk is wel weten hoe je goed moet trainen natuurlijk.
Mijn idee is met mijn persoonlijk logboek na enkele maanden is mee te nemen naar een centrum en dat met een professional overlopen.
Mijn idee is met mijn persoonlijk logboek na enkele maanden is mee te nemen naar een centrum en dat met een professional overlopen.
- jupke
- Mountainbiker
Kan ik ook aanraden, gebruik dat al jaren!freezy wrote:Voor dat logboek: www.wielertoerist.be --> trainingslog
- Foxy
- Mountainbiker
Je spendeert beter tijd op je fiets dan dingen te lezen, maar in je volgende zin zeg je dat het belangrijk is te weten hoe je goed moet trainen... Ooit heb je dat toch ook ergens moeten lezen he?ben314 wrote:Ik hou alles bij in excel hoor. Al die tijd die je steekt in die dingen te lezen ed spendeer je imho beter op je fiets.
On topic: the mountainbikers training bible van joe friel is een schitterend boek met heel wat nuttige info en schema's op maat van iedereen.
-
jeanquetil
- Mountainbiker