Zo 13/11/2011 Tessenderlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Scott biker
Mountainbiker
Location: Scott 900SL, Scott scale 20, Race bike-Scott CR1 SL, Cross bike-Ridley Xnight,

Post by Scott biker »

Tof parcours zie hier de Gps track van vandaag

http://connect.garmin.com/activity/128337880
fred racket
Mountainbiker

Post by fred racket »

Ik was aangenaam verrast op deze thuis-rit. Vooral het parcours op de rode berg was super. Ook op de rest van het parcours heb ik regelmatig nieuwe stukken gezien die voorheen niet aan bod kwamen bij de toertochten.
Dat je moet aanschuiven bij inschrijving, fietsenstalling en bevoorrading is het gevolg van het succes van het mtb-en en daar is moeilijk kritiek op te geven...
Het aanschuiven voor de 'donkere' op de après, daar kan wel aan gewerkt worden. Zo een essentieel onderdeel van een toertocht vraagt toch iets meer aandacht :drunk:
Al bij al zeer goed gedaan van de organisatie, wetende dat de vrijwilligers beperkt zijn.
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik vond het helemaal niet slecht hier.
Ze hebben er het beste uitgehaald dat ze mogen van de groenen.
En dat er veel volk is , ja , tessenderlo begint stilaan een klassieker te worden en toch zeker als er niet dadelijk in de streek een andere tt georganiseerd word.
Mij stoort al dat volk eigenlijk niet.
Dat is een teken dat de MTB-sport onder het gewone volk toch goed beoefend word.
Last edited by junior72 on Sun 13 Nov 2011 21:25, edited 1 time in total.
wimmy x
Mountainbiker

Post by wimmy x »

vandaag om half 9 gestart in looi. parkoers lag er goed bij.
een enorme file aan de bevoorrading maar dat nemen we er bij.
de rode berg hadden ze nog zwaarder kunnen maken maar dan was het nog meer wandelen. was content dat er wat sporen gereden waren in de afdalingen want was gisteren nog een toerke gaan doen en er lagen enorm veel bladeren waardoor je moest oppassen.
bijna 45 km op de teller en een goed gemiddelde.
naart schijnt zo'n 2500 inschrijvingen dus proficiat =D>
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

ik vermoed dat dit inderdaad het beste is wat ze uit deze streek konden halen (en toegelaten was). Het was inderdaad niet super technisch met veel singletracks, maar het was hoofdzakelijk offroad en dat is ook leuk.
Was wel blij dat ik van thuis kon vertrekken om op te warmen want de benen waren nog niet volledig hersteld van de 80 van Beringen. Ook ik heb de bevoorrading links laten liggen, wegens veel te lang aanschuiven. Trouwens gehoord dat ze toen bijna door hun voorraad heen zaten. Dit overkwam de jongste weken verschillende organisatoren door een pak meer deelnemers dan de voorbije jaren (mooie weer?). Misschien betere afspraken maken met winkels om vlot te kunnen inspelen op het aantal deelnemers.
Maar goed, ik heb mij goed geamuseerd, leuke afdaling op de rodenberg trouwens, en dat is het voornaamste. :P
Benji_5
Mountainbiker

Post by Benji_5 »

Deze tocht was zeker niet slecht, in tegendeel zelfs.. Die technische afdaling op de rodenberg was wel zot, en het werd nog zotter door dat de druk in men remmen wegviel #-o
Enkel jammer door de grote hoeveelheid bikers waar je bij het minste klimmeke werd opgehouden, maar ja, dat moet men der maar bijnemen zeker :wink:
Ik heb me alvast geamuseerd !
kristofmerida
Mountainbiker

Post by kristofmerida »

Phille81 wrote:Ik ben daarnet ook de 40 km gaan rijden in mijn geboortedorp :-)

Het parcours was niet top, maar zeker ook niet slecht. Veel echte singletracks zijn er in die bossen niet (helaas). Ze hebben eruit gehaald wat erin zit.
Door het vele volk was het dikwijls aanschuiven of afstappen als er (weeral :roll:) ne cyclocrosser een simpel hellingske niet omhoog geraakt...

Aan de bevoorrading ben ik heel even gestopt maar toen ik de lange rij wachtenden zag staan, ben ik gewoon verdergereden.

Op 't laatste kwam de Rodeberg. Daar ging alles goed tot de gevaarlijke afdaling... :oops:
Voorzichtig aan deze afdaling begonnen maar halfweg toch vrij onzacht tegen de grond gegaan #-o
Gevolg is een serieuze kneuzing aan mijn rechterdij die de komende dagen nog alle kleuren van de regenboog zal krijgen...
Tijdens deze val is mijn Garmin voor de eerste keer uit zijn houder gevallen (standaard Garmin houder). Op die plaats lag ook een drinkbus, die heb ik meegenomen en aan de organisatie afgegeven. Het was een grote drinkbus (0,7L ofzo) van SKS als ik me goed herinner met een gekleurd sportdrankske in.

Na mijn val heb ik de rit op mijn gemakske verder uitgereden, ik wist hoe de rit terug richting Looi zou gaan dus kon ik mooi aftellen naar het einde.

Proficiat aan de organisatie =D>

Het vele volk is natuurlijk gegund aan de organisatoren, maar hopelijk kunnen ze daar volgend jaar rekening mee houden en sommige zaken anders aanpakken waardoor de wachttijden verminderd worden. Ik denk hierbij vooral aan de bevoorrading en de fietsenstalling.

En zoals eerder vermeld : graag papiertjes voorzien met een noodnummer.

Douches en afspuitstand heb ik niet getest aangezien ik dadelijk ben verdergereden naar huis.

Van Schaffen met de fiets en terug stond de teller op 61,3 km :-)

Zowel in het heen- als het terugrijden (baan Diest - Tessenderlo) veel auto's gezien met bikes op of aan :-) (bijna 1 op 3 in het heenrijden). Die hebben mij wsl allemaal tegen de wind in zien stoempen ;-)
Das straf.
Ik was met de Crosser en heb dikwijls moeten wachten en afstappen omdat er met de MTB niet boven geraakte... :lol:
Voor de rest idd toch geen slecht tochtje...
ivovlo
Mountainbiker

Post by ivovlo »

idd zeer goede tocht. maar als dat 600hm waren???? een organisatie hoort correcte info te geven daaromtrent...
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

kristofmerida wrote:
Phille81 wrote:Door het vele volk was het dikwijls aanschuiven of afstappen als er (weeral :roll:) ne cyclocrosser een simpel hellingske niet omhoog geraakt...
Das straf.
Ik was met de Crosser en heb dikwijls moeten wachten en afstappen omdat er met de MTB niet boven geraakte... :lol:
Voor de rest idd toch geen slecht tochtje...
Ik wil zeker niet alle cyclocrossers scheef bekijken hoor. Sommiges steken mij zeer vlotjes voorbij, waarvoor mijn respect.

Echter moest ik vandaag op een heel klein heuveltje afstappen omdat een jongeman (ik schat een jaar of 18 ) niet boven geraakte. Op het rechte stuk haalde hij alles uit de kast om mij terug voorbij te gaan en bij het volgende bergje was het weer van 't zelfde :roll: Iedereen mag deelnemen aan een toertocht maar geef toe dat ik dit toch een beetje ambetant mag vinden ;-)
g-works
Mountainbiker

Post by g-works »

Bij de inschrijving rond 9u nog een praatje gedaan met Kevin de Weert (Quik Stepp ), hij kwam een trainingske doen met Maarten Wynants ( Rabobank)op een cyclocross fiets , die gasten doen zo een ritje met de vingers in de neus .
voor deze streek met de befaamde Rodenberg als belangrijkste heuvel is er alles uit gehaald wat er in zat. Ik heb me soms ook wel eens geërgerd over het grote aantal deelnemers , maar ik was er zelf één van dus niet zagen en alleen zeer vroeg of laat vertrekken kan hier bij helpen .
De aanduiding "gevaarlijk" bij de afdaling was zeker goed gezien , iemand die twijfelt moet hier niet naar beneden , wat maakt dat ik me voluit kon laten gaan in deze toch wel tecnische afdaling.
De bevoorrading gewoon effe over geslagen , het was al geen dorstig weer en had nog drank genoeg.
Proficiat aan de organisatie , want ik kom (zoals al jaren) zeker terug !
Post Reply