Zijn de 'oude' makkelijk zelf te plaatsen? Moeten ze ook nog ontlucht worden? Heb even gerekend en de magura's kosten niet veel meer dan de XT's.Deurke wrote:ik zou de 'oude' kopen. Heb ze nu zelf ook en bevalt top! (heb wel de firm tech versie, maar zal niet veel verschil maken).
die 2005 magura's heb ik gisteren getest, en het ziet wel mooi uit allemaal maar ik vind het niks. Dat stelknopje bijvoorbeeld.. wat moet dat in een modderige rit!? komt allemaal rotzooi tussen.
maar goed, da is mijn mening
Aanschaf betere V-brakes
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Gert
- Mountainbiker
- Lincky
- Mountainbiker
Betere v-brakes
Ik heb vroeger HS33 gehad en zou nu geen meer kopen.
In modder en veel vuil loopt alles dicht ter hoogte van de remmen.
Ze remmen wel wat beter, maar zou toch kiezen voor v-brakes als je op het gewicht wil letten.
De nieuwe zijn gewoon makkelijker te installeren!
Ze remmen wel wat beter, maar zou toch kiezen voor v-brakes als je op het gewicht wil letten.
Re: Betere v-brakes
Lincky wrote:Ik heb vroeger HS33 gehad en zou nu geen meer kopen.
bwaa, modderophoping ligt ook aan de bandbreedte. en denk je dat er bij v-brakes geen modder ophoping is???
anyway, ik heb in één jaar tijd nog nergens last van gehad!
-
$mokeyJoe
Re: Betere v-brakes
Post by $mokeyJoe »
Inderdaad,voor de modder zijn die magura's zelfs wa beter denk ik.Ze hebben net wat meer stopkracht,terwijl de V-brakes op dat moment wat begeven.Maar modder belemmert eender welk rem systeem...volgens mij...Deurke wrote:Lincky wrote:Ik heb vroeger HS33 gehad en zou nu geen meer kopen.
bwaa, modderophoping ligt ook aan de bandbreedte. en denk je dat er bij v-brakes geen modder ophoping is???
anyway, ik heb in één jaar tijd nog nergens last van gehad!
Ik denk dat je ook je remhendel beter mee vervangt indien je XT zou nemen.Heb vroeger zelf met promax remhendel en LX brakes gereden,en dit liet te wensen over.Daarna HS 33 laten monteren en het verschil was enorm veel soepelere werking en remkracht . Heb enkele maanden geleden in promotie XTR's op de kop kunnen tikken (STI systeem) en op m'n andere bike gemonteerd , wel ik merk in remwerking weinig verschil , het onderhoud en eenvoudige afregeling kan misschien wel in het voordeel zijn van de magura's.