Za 12/11/2011 Lovendegem :: 13de Grote VTT Marcassou
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
W.T.C.OOTJE
- Mountainbiker
Post by W.T.C.OOTJE »
Net terug van de 40 km van Lovendegem. De zon schijnt en er is geen regen, wat moet een mens nog meer hebben? Net zoals gisteren (Zwevezele) sta ik er terug alleen voor. Het begin - anderhalve kilometer kronkelend rond het plaatselijk kasteel - was al super. Kwestie van direct in de juiste stemming te komen. Even werd het wat drukker toen we het centrum van Lovendegem moesten doorkruisen. Eenmaal daar voorbij kregen we lange stroken goed berijdbare veldwegen en kerkwegels voorgeschoteld. Alles bolde heel goed. Na de eerste bevoorrading doken we meteen voor een dikke 7 kilometer de bossen in (Lembeekse bossen zeker?). Super was dit. Mocht ik de weg beter kunnen, ik zou overwegen om meerdere keren die lus te doen. Daarna kwamen we direct aan de tweede controle. In tegenstelling tot de eerste waar alles in grote hoeveelheden te verkrijgen was, was hier zowat alles reeds geplunderd. Voor mij geen probleem hoor want ik had nog maar net mijn buikje gevuld. Bij het terugkeren werd ik ingehaald door een bende (10-15 man) van een of andere triathlonclub. Dit ging goed totdat we door Sleidinge reden. Autoverkeer werd genegeerd, er werd geremd, bijna gevallen, gevloekt en meer van dit fraais. Zo krijgen de wielertoeristen een goede naam
Ik heb ze dan maar laten rijden en mijn eigen tempo aangehouden. Na 38 kilometer op mijn metertje was ik terug. Daarvan had ik er bijna 21 off-road gereden (55%). Gemiddeld 24,1. Sommigen snakken achter regen (=slijk), maar voor mij mag het zo blijven. Goed georganiseerde tocht, correcte uitpijling en vriendelijke mensen. Bravo!
-
sokkolaadezaak
- Mountainbiker
Post by sokkolaadezaak »
Met wat fantasie maken wij van ons rustige toerke vtt Lovendgem in geest en gedachten een Olympische MTB XC versie, zolang we het zelf maar geloven...
Nu de meeste BB’s gisteren hun oudstrijdersverplichtingen waren nagekomen stond er vandaag een bontgekleurd BB herfstgezelschap paraat voor de vtt-rit Lovendegem. Als jurist met beperkte schoolopleiding vormt tellen tot 10 en meer hogere wiskunde, maar ik vermoed dat vandaag zowat het hoogste BB-aantal ooit samen aan de start verscheen…. Bovendien waren er genoeg doctorandi en/of inzeenieurs in het peleton om Sokko’s telraam bij te spijkeren. Teveel dus om op te noemen en de kandidaten die punten wensen te sprokkelen voor de Great Bernybuddy Award moeten zich maar zelf melden bij de ‘groene tafel,’ met verzoek om in tweevoud hun punten en kledijbonus aan te vragen. Mailen maar tot Berny’s outlook explodeert… !
Van zoveel clubgevoel ontwaarde ik zowaar een diep menselijke warmte, … of het moest zijn dat deze werd veroorzaakt door het verlies aan opgewekte kinetische energie om het tempo bij te benen. Enfin na een korte opwarmingsrit richting startplaats ging het in groot peleton van start over bekende (veld- en bos)wegen (Beke, Waarschoot, Lembeke, Oosteeklo, Sleidinge, Belzele –welk van deze 5 is nu precies het mooiste van Vlaanderen??). Sokko onderhield het tempo vooraan de bende, zijn moment de gloire op kop. De rest volgde schijnbaar moeiteloos en steeds vaker werden bommetje s gedropt door afwisselend Fred en Danymiet, mijn luchtafweergeschut kreeg het steeds lastiger om deze tijdig uit de lucht te halen. Ondertussen werd achter mij de collatateral dammage steeds groter. De eerste BV lieten we voor wat ze was en we reden door, zo waren we dan toch even verlost van de terrorist met dienst, ook bommenleggers moeten af en toe pipi doen…. Van de grote groep bleef niet veel over. Fred en Danymiet waren sterk, beresterk, Sokko met MTB en BinkEd met crosser hingen aan de rekker en revelatie van de maand Speculoos koerste tactisch uitgekookt en met parcourskennis vrolijk mee. Zo ging het in razende vaart door het bos en bereikten we de BV2, waar we wel stopten. De kompanen bleken iets te ver en toen ook een grote GB delegatie de BV binnenbolde was dit het startsein voor ons laatste lusje, nog een kleine 20km tot de ‘streep’…. Zelfde verhaal, zij het vaak tot de limiet doorgedreven: gierende banden, koers om als eerste in een singletrack te duiken, BinkEd maakt haar traditionele stuurfout en dondert in het decor, miniscuul stuurfoutje Sokko -weliswaar zonder val- genadeloos afgestraft door Speculoos die zich in het spoor van Danymiet en Fred wist te handhaven (zei ik iets over ‘clubgevoel?) en zo naar zijn eerste (fictieve) bronzen plak racete.
Boven in de kantine -voorzien van cola’s, saucisons de table, heerlijk geurende verse lijvekes, naast andere stinkende fietsbodies en -buddies- wachtten we de aankomst van de anderen af. Ijzeren Briek, Father Tbuddy, Munkybuddy, Upper. Lange Jo had stoetsgewijs in rustig tempo een rondje gebold met enkele oorlogsveteranen; Ronny van aan’ t Liefken en Schau deden zich te goed aan ‘iets donkers’…. Toen alle schaapjes op het droge waren op een parcours waar exact 364 dagen geleden 2 BB’s ternauwernood aan de verdrinkingsdood ontsnapten, zagen we dat het goed geweest was en reden voldaan naar huis.
Sokko Stats 75km 2u45’ °27,3 idt (HR ° 137) / vtt deel 60km 2u10’ °27,2 HR °146)
Nu de meeste BB’s gisteren hun oudstrijdersverplichtingen waren nagekomen stond er vandaag een bontgekleurd BB herfstgezelschap paraat voor de vtt-rit Lovendegem. Als jurist met beperkte schoolopleiding vormt tellen tot 10 en meer hogere wiskunde, maar ik vermoed dat vandaag zowat het hoogste BB-aantal ooit samen aan de start verscheen…. Bovendien waren er genoeg doctorandi en/of inzeenieurs in het peleton om Sokko’s telraam bij te spijkeren. Teveel dus om op te noemen en de kandidaten die punten wensen te sprokkelen voor de Great Bernybuddy Award moeten zich maar zelf melden bij de ‘groene tafel,’ met verzoek om in tweevoud hun punten en kledijbonus aan te vragen. Mailen maar tot Berny’s outlook explodeert… !
Van zoveel clubgevoel ontwaarde ik zowaar een diep menselijke warmte, … of het moest zijn dat deze werd veroorzaakt door het verlies aan opgewekte kinetische energie om het tempo bij te benen. Enfin na een korte opwarmingsrit richting startplaats ging het in groot peleton van start over bekende (veld- en bos)wegen (Beke, Waarschoot, Lembeke, Oosteeklo, Sleidinge, Belzele –welk van deze 5 is nu precies het mooiste van Vlaanderen??). Sokko onderhield het tempo vooraan de bende, zijn moment de gloire op kop. De rest volgde schijnbaar moeiteloos en steeds vaker werden bommetje s gedropt door afwisselend Fred en Danymiet, mijn luchtafweergeschut kreeg het steeds lastiger om deze tijdig uit de lucht te halen. Ondertussen werd achter mij de collatateral dammage steeds groter. De eerste BV lieten we voor wat ze was en we reden door, zo waren we dan toch even verlost van de terrorist met dienst, ook bommenleggers moeten af en toe pipi doen…. Van de grote groep bleef niet veel over. Fred en Danymiet waren sterk, beresterk, Sokko met MTB en BinkEd met crosser hingen aan de rekker en revelatie van de maand Speculoos koerste tactisch uitgekookt en met parcourskennis vrolijk mee. Zo ging het in razende vaart door het bos en bereikten we de BV2, waar we wel stopten. De kompanen bleken iets te ver en toen ook een grote GB delegatie de BV binnenbolde was dit het startsein voor ons laatste lusje, nog een kleine 20km tot de ‘streep’…. Zelfde verhaal, zij het vaak tot de limiet doorgedreven: gierende banden, koers om als eerste in een singletrack te duiken, BinkEd maakt haar traditionele stuurfout en dondert in het decor, miniscuul stuurfoutje Sokko -weliswaar zonder val- genadeloos afgestraft door Speculoos die zich in het spoor van Danymiet en Fred wist te handhaven (zei ik iets over ‘clubgevoel?) en zo naar zijn eerste (fictieve) bronzen plak racete.
Boven in de kantine -voorzien van cola’s, saucisons de table, heerlijk geurende verse lijvekes, naast andere stinkende fietsbodies en -buddies- wachtten we de aankomst van de anderen af. Ijzeren Briek, Father Tbuddy, Munkybuddy, Upper. Lange Jo had stoetsgewijs in rustig tempo een rondje gebold met enkele oorlogsveteranen; Ronny van aan’ t Liefken en Schau deden zich te goed aan ‘iets donkers’…. Toen alle schaapjes op het droge waren op een parcours waar exact 364 dagen geleden 2 BB’s ternauwernood aan de verdrinkingsdood ontsnapten, zagen we dat het goed geweest was en reden voldaan naar huis.
Sokko Stats 75km 2u45’ °27,3 idt (HR ° 137) / vtt deel 60km 2u10’ °27,2 HR °146)
Vandaag voor de eerste keer de vtt in lovendegem gereden. Eerst nog getwijfeld tussen een tocht dicht bij huis ( in Brugge) of een tocht in het mooie oost - Vlaanderen. En ik heb mijn keuze nooit beklaagd.Het waren 60 km om van te genieten. Het was echt een schitterende tocht met veel bos en off road. De bepijling was heel goed. Bevoorradingen waren Oké. Een heel dikke proficiat aan de organisatoren.
24 december: 12 de Kerst VTT VELDEGEM
24 december: 12 de Kerst VTT VELDEGEM
Om 13.30 gestart voor de 60km in een heerlijk herfstzonnetje.
Goede tocht, met wel te veel baanstukken naar mijn zin, maar met mooie singletracks tussen de weiden.
En roze
pijlen? Wel een ongewoon kleurtje, maar ik moet zeggen, dat werkt heel goed: perfect zichtbaar en heel goed opvallend!
Ik heb (al zeg ik het zelf) vrij snel gereden en maar 1 keer even getwijfeld waar ik moest afslaan. Dat kan niet beter! Tot volgend jaar..
Goede tocht, met wel te veel baanstukken naar mijn zin, maar met mooie singletracks tussen de weiden.
En roze
Ik heb (al zeg ik het zelf) vrij snel gereden en maar 1 keer even getwijfeld waar ik moest afslaan. Dat kan niet beter! Tot volgend jaar..
-
bassobikes
- Mountainbiker
Post by bassobikes »
mooie tocht en dito weer, spijtig dat de stand met de drank reeds opgeruimd was om 14u15 -14u30 ,had nog 30 km voor de wielen, (naar huis ) een beetje extra drank was welkom geweest.
verder in orde
[/code][/quote]
verder in orde
[/code][/quote]
-
bassobikes
- Mountainbiker
Post by bassobikes »
heb mijn bidon inderdaad gevuld aan de waterkraan,maar als er zo'n stand staat met sportdrank waarom dan de waterkraan,inschrijving is tot 14 u ,dan vind ik dat men toch tot 16 u tot 16 30 u kan blijven staan.
Juplahoi,
Gisteren ook de 50km gereden,
Prachtige rit gereden door de lembekse bossen,
Proficiat mannen voor de goeieorganisatie,
en vooral voor me beleg tussen de boterham voor maandag te gaan werken
De weergoden waren ons weeral goed gezind,
met het zonnetje op de rug door de bossen en kerkwegels een tof parcour afgefietst,
Bedankt jongens voor al het voorbreidingswerk
Zeker tot volgend jaar, staat al terug aangestipt, als heel goed in me lijstje van gereden mtb-tochten,
Alles was er toppi
Mvg,
Yakari
Gisteren ook de 50km gereden,
Prachtige rit gereden door de lembekse bossen,
Proficiat mannen voor de goeieorganisatie,
en vooral voor me beleg tussen de boterham voor maandag te gaan werken
De weergoden waren ons weeral goed gezind,
met het zonnetje op de rug door de bossen en kerkwegels een tof parcour afgefietst,
Bedankt jongens voor al het voorbreidingswerk
Zeker tot volgend jaar, staat al terug aangestipt, als heel goed in me lijstje van gereden mtb-tochten,
Alles was er toppi
Mvg,
Yakari
lovendegem
na een 2-tal jaar afwezig te zijn geweest op deze tocht(ge kunt nie overal zijn hé?)hier nog s gereden.een mooi tochtje,een (zeer) vroege bevoorr,met daarna op de spitsing van de 60km een mooi nieuw stukje lembeekse bossen waar ik nog nooit ingeweest was(om te biken toch nie
)met het prachtige weer zeer aangenaam biken!mé nog een schelle salami van de sponsor kon de dag niet meer stuk!