Vr 11/11/2011 Eksaarde / Lokeren :: Ronde Waasland rit 10

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
butcher
Mountainbiker

Post by butcher »

moes wrote:oef net thuis alles bepijlt =D>
morgenvroeg om 7u weer op post om de verdwenen pijltjes weer eens op te vullen
het parcour ligt er PRACHTIG bij , ik denk dat BIKEWASH overbodig is
enen meer drinken achteraf wel :lol:
tot morgen :wink:
dé parcourbouwer
onze kalk,linten en pijltjes zijn bijna allemaal op :(
Om 7 u vertrokken aan m'n achterdeur in Daknam, hier en daar nog bepijlers tegengekomen ,inderdaad zeer mooie rit,zeer goede bepijling, de extra kalklijnen kwamen wel van pas deze morgen in het donker,na 50 km dan netjes inschrijving betaald zoals onderweg beloofd aan de parcourmannen, nog een late veldploeter tegengekomen , en dan nog 6 km terug naar huis, doucheke deed deugd .
En nu vlug naar het feest hetwelke de reden was van m'n vroege rit, trouw om 11u op 11/11/2011, grtjs
provo
Mountainbiker

Post by provo »

Die klim in jullie promo filmpje op 1.13, waar is dat ergens?
Magic 10
Mountainbiker

Post by Magic 10 »

met 6 Dragon Bikers gereden idd een mooi parcour zeker daar in Lokeren bergske(eerst stuk Verloren Bos en dan park) op zeer goed uitgepijlt dat ze daar maar eens naar komen kijken die mannen die daar elk jaar een toch geven mooi alles in het park gebruikt goe bezig mannen tot volgend jaar =D> =D> [-o<
cherryman
Mountainbiker

Post by cherryman »

Leuk droog tochtje, bij thuiskomst 57 km op de teller na de 44km te hebben afgelegd. Paar nieuwe stukken ontdekt, enige tegenslag was dat ik het parcours zo leuk vond dat ik het graag van iets dichterbij wou bekijken :oops: :P
sokkolaadezaak
Mountainbiker

Post by sokkolaadezaak »

Vandaag Wapenstilstand en kennelijk niet veel BB’s op post. Gezien de ‘middelbare’ leeftijd van onze clubgenoten waren er allicht veel, o.l.v. Lange Jo, die oudstrijders-verplichtingen hadden. Deze morgen liet ik me wel wat verassen door de eerste koude. Iets te licht in wieleroutfit gehuld bolde ik samen met Upper,- immer wieder da!- met frisse neus richting Veerpont Terdonk, daar wachtten Mikele en Schaubuddy ons op. Om ons warm te fietsen bolden we goed door langsheen de Moervaart, rondom Puyenbroek en arriveerden gauw in een rustig Eksaarde. Niets liet een extreem hoog deelnemersaantal vermoeden. Ondertussen waren Bernybuddy – in familiekringen beter bekend als Spanhove Teweehe- en Ex-Upper reeds volop aan het genieten van het fraaie Waaslandse parcours.
Het rondje van 56km ging eerst naar Lokeren, de Daknambossen ; in het park van Lokeren kregen we een technisch cyclocross-parcours op en om den berg (heerlijk biken zo, zelfs met een stukje trap af!). Verder brachten velddreven –afgezoomd met oude bomenrijen- en singletracks ons terug langsheen Eksaarde om via een oneindig lange veldweg voorbij Moerbeke aan de BV te komen. Het vervolg was iets meer gekend terrein: bos en zand tussen Moerbeke en Stekene; uiteindelijk crossten we in het bosrijke Klein Sinaai om via de Durme en mooie singletracks Eksaarde te bereiken, inmiddels omgedoopt tot een bruisende metropool of miljoenenstad….
Het ‘koersrelaas’ liet zich makkelijk samenvatten. Sokko hield stevig druk op pedalen en kompanen en legde een pittig tempo op. Voor de BV was Schaubuddy het speelkameraadje met dienst, Mikele hield zich wat gedeisd. Na de BV zelfde scenario maar nu met z’n drieën. Zowat 15km voor het einde vond ik het tijd voor het wekelijkse Stybar-ke: niet zoals in Astene jump-gewijs, maar wel onder vorm van een streep snoeihard tempo. Voor Mtb-er Schau werd het wat veel en wijselijk liet hij zoveel dwaasheid begaan. Mikele beet zich vast, maar een tweede snok – nog 7km- vond ook hij wat d’erover.
Ondertussen was metropool Eksaarde veel te druk. De klassieke après hielden we dan maar in de kleedkamer, maar de overhaarde mannen met veel te veel van zonlicht verstoken vel waren de perfecte motivatie voor een snelle wissel van lijveken en dus vertrokken we maar meteen huiswaarts nu ook Upper inmiddels was binnengebold. Gedisciplineerd en onder commando van Upper reden we voor een keer écht rustig huiswaarts.
Stas 112km 3u58’ °28,3 Cd 90 -idt HR °133 max 160 / vtt deel 56km 2u °28 HR °144
Bulchman
Mountainbiker

Foto's Eksaarde

Post by Bulchman »

Beste

De zachte herfst bracht dit weekend veel bikers op de been.

Het Waasland mocht in het rustige Eksaarde 1528 deelnemers inschrijven.
Dit voor de 10de editie. :drunk:
Dank voor jullie deelname!

Onze fotografe,Charlotte klikte jullie digitaal vast.
alvast deel I....later meer

https://picasaweb.google.com/bulchman/M ... 2011Reeks1#

het filmpje waarheen je fietste kun je hier herbeleven.

Movie Bulchman
http://www.youtube.com/user/bulchman?feature=mhee

www.mtb-eksaarde.tk

Dank U, Sponsors
Last edited by Bulchman on Sat 12 Nov 2011 11:41, edited 1 time in total.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Iets na 8'ten op weg.
Na een 10-tal kms vroeg ik me af of dit het 'mtb-gehalte' van de tt ging worden? Nogal veel asfalt en rechte dreven, zelfs het afdalinkje langs de talud van het spoorwegwegeltje was geschrapt.
Gelukkig werd dat in het park in Lokeren goed gemaakt, goed gedaan met de kalkstrepen en de linten =D>
Zeer goede bepijling!
Voor een keer geen voorliggers op de leuke stukken en dus goed kunnen doordrukken.
Een jeneverke gedronken, warm douchke gepakt en nog een nababbel op de aprés met 'den burgemeester en de schepenen' van de Mezenstraat uit Sinaai en omstreken :wink:
wild
Mountainbiker

Post by wild »

butcher wrote:
moes wrote:oef net thuis alles bepijlt =D>
morgenvroeg om 7u weer op post om de verdwenen pijltjes weer eens op te vullen
het parcour ligt er PRACHTIG bij , ik denk dat BIKEWASH overbodig is
enen meer drinken achteraf wel :lol:
tot morgen :wink:
dé parcourbouwer
onze kalk,linten en pijltjes zijn bijna allemaal op :(
Om 7 u vertrokken aan m'n achterdeur in Daknam, hier en daar nog bepijlers tegengekomen ,inderdaad zeer mooie rit,zeer goede bepijling, de extra kalklijnen kwamen wel van pas deze morgen in het donker,na 50 km dan netjes inschrijving betaald zoals onderweg beloofd aan de parcourmannen, nog een late veldploeter tegengekomen , en dan nog 6 km terug naar huis, doucheke deed deugd .
En nu vlug naar het feest hetwelke de reden was van m'n vroege rit, trouw om 11u op 11/11/2011, grtjs
Last edited by wild on Sun 13 Nov 2011 18:42, edited 1 time in total.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Ja t'was weer genieten van de tocht é.Ging o.a naar verloren,Daknamse bossen die goed uitgekamd waren.De Bergendries van eens een andere kant gezien,prachtig benut =D> =D> =D> .Stekense bossen lagen er schitterend bij.Terug gekomen nog genoten van jeneverke,pannekoekske met een paar leffeke's.Tot een volgende was lang geleden dat het nog mooi weer is geweest op 11/11 :wink:
Post Reply