Zo 13/11/2011 Brecht :: Veldtoertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Giant Biker
- Mountainbiker
-
Speedy G.
- Mountainbiker
Ben hier vandaag komen rijden.
Organisatie stak goed ineen, mooie bevoorrading alhoewel ik precies wel fruit gemist heb en seingevers op de gevaarlijkste oversteken.
Wel redelijk wat asfalt maar de stukken bos hebben die meer dan goed gemaakt. Bepaalde stukken bos en wei bolden wel voor geen centimeter maar ja, je moet er toch door.
http://connect.garmin.com/activity/128293091
Organisatie stak goed ineen, mooie bevoorrading alhoewel ik precies wel fruit gemist heb en seingevers op de gevaarlijkste oversteken.
Wel redelijk wat asfalt maar de stukken bos hebben die meer dan goed gemaakt. Bepaalde stukken bos en wei bolden wel voor geen centimeter maar ja, je moet er toch door.
http://connect.garmin.com/activity/128293091
-
Giant Biker
- Mountainbiker
Post by Giant Biker »
-
W.T.C.OOTJE
- Mountainbiker
Post by W.T.C.OOTJE »
Was deze morgen reeds iets over zessen vertrokken vanuit Damme (W-Vl). goed 1 uur later kon in me als eerste inschrijven. Voor het eerst kwam ik in deze streek rijden. Na wat kunst en vliegwerk rond het station van Brecht kwamen we al snel op den buiten terecht. In het begin waren het voornamelijk lange rechte aardewegen, al dan niet opgevuld met kiezels. Geen slijk, maar dat kon ook niet anders. Voor mij niet gelaten hoor
Na een 10-tal kilometer hadden we een ruime passage in een bos. Fantastisch
Daar ik vandaag nog andere verplichtingen had opteerde ik voor de korte afstand. Vandaar na de bospassage de controle. Niettegenstaande ik vroeger dan voorzien (7u40) vertrokken was, en niettegenstaande ik er een aardig tempo op nahield, was de controle reeds open en ook al voldoende bemand. Daar had ik eigenlijk niet op gerekend. Van een aardige dame kreeg ik een kop soep in de pollen gedrukt. Verder kon ik me te goed doen aan allerlei koekjes. Zeker genoeg. Mijn compagnon, die ik onderweg had leren kennen, pikte terug aan. In het bos was hij een lens verloren en wonder boven wonder, die ook terug gevonden. Hoeveel 'chance' moet je daarvoor hebben? Na nog wat aardige bosstukken kwam ik na 28 km. terug aan de startplaats. Van die 28 had ik er 20,5 off road. (dik 70%). Wie vindt dat er veel op de weg gereden moest worden moet toch wel zijn mening herzien. Ik ken vele organisatie die veel slechter scoren. Of is het in deze streek misschien net andersom? Ik vond het in ieder geval een leuke rit, met heel goede bepijling. Bravo aan de organisatoren. Bij vele oversteken waren er bereidwillige mensen om het (auto)verkeer tegen te houden. Ook dit ben ik niet gewend. Iets voor negen uur aangekomen. Als eerste blijkbaar, maar ik moest nu nog terug naar de Westvloanders om in Ichtegem nog een VTT te rijden. Als je kampioen wil worden bij onze club, dan moet je daar ook iets voor doen. Goed zot, zegt mijn vrouw. Ook dit laatste kan wel zijn. In ieder geval een goed georganiseerde rit met veel offroad en leuke mensen in de organisatie. Volgend jaar probeer ik met een ganse groep van Sijsele naar jullie toe te komen. 
-
Speedy G.
- Mountainbiker
Hallo makker, die compagnon was ik. :)W.T.C.OOTJE wrote:Was deze morgen reeds iets over zessen vertrokken vanuit Damme (W-Vl). goed 1 uur later kon in me als eerste inschrijven. Voor het eerst kwam ik in deze streek rijden. Na wat kunst en vliegwerk rond het station van Brecht kwamen we al snel op den buiten terecht. In het begin waren het voornamelijk lange rechte aardewegen, al dan niet opgevuld met kiezels. Geen slijk, maar dat kon ook niet anders. Voor mij niet gelaten hoorNa een 10-tal kilometer hadden we een ruime passage in een bos. Fantastisch
Daar ik vandaag nog andere verplichtingen had opteerde ik voor de korte afstand. Vandaar na de bospassage de controle. Niettegenstaande ik vroeger dan voorzien (7u40) vertrokken was, en niettegenstaande ik er een aardig tempo op nahield, was de controle reeds open en ook al voldoende bemand. Daar had ik eigenlijk niet op gerekend. Van een aardige dame kreeg ik een kop soep in de pollen gedrukt. Verder kon ik me te goed doen aan allerlei koekjes. Zeker genoeg. Mijn compagnon, die ik onderweg had leren kennen, pikte terug aan. In het bos was hij een lens verloren en wonder boven wonder, die ook terug gevonden. Hoeveel 'chance' moet je daarvoor hebben? Na nog wat aardige bosstukken kwam ik na 28 km. terug aan de startplaats. Van die 28 had ik er 20,5 off road. (dik 70%). Wie vindt dat er veel op de weg gereden moest worden moet toch wel zijn mening herzien. Ik ken vele organisatie die veel slechter scoren. Of is het in deze streek misschien net andersom? Ik vond het in ieder geval een leuke rit, met heel goede bepijling. Bravo aan de organisatoren. Bij vele oversteken waren er bereidwillige mensen om het (auto)verkeer tegen te houden. Ook dit ben ik niet gewend. Iets voor negen uur aangekomen. Als eerste blijkbaar, maar ik moest nu nog terug naar de Westvloanders om in Ichtegem nog een VTT te rijden. Als je kampioen wil worden bij onze club, dan moet je daar ook iets voor doen. Goed zot, zegt mijn vrouw. Ook dit laatste kan wel zijn. In ieder geval een goed georganiseerde rit met veel offroad en leuke mensen in de organisatie. Volgend jaar probeer ik met een ganse groep van Sijsele naar jullie toe te komen.
Je was aangenaam gezelschap moet ik zeggen. Jammer dat je de grote afstand niet deed.
Mijn lens was inderdaad verdwenen uit mijn rechteroog en dat was ook de reden dat ik ineens gestopt was in het bos vlak voor de bevoorrading. Gelukkig kleefde mijn lens nog wel tegen mijn bril want anders was het als 1-oog terug naar de start rijden.
Wees enigszins ook blij dat je niet de "grote" afstand gereden hebt want op een gegeven moment ongeveer 3km verkeerd gereden door een pijltje wat verdwenen was op een lange rechte baan.
Och ja, gewoon wat extra kilometers in de benen.