Vr 11/11/2011 Beringen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
dat een maarten wijnants dan ook eens leert respect hebben voor de modale toertochtrijder. Toen we van de weg terug een bos in wouden via een smalle doorgang, kwamen deze 2 vedetten nog vlug binnen kant bocht voor ons in gevlogen, waardoor we toch stevig in de remmen moesten gaan om valpartijen te voorkomen.
-
pollewieter
- Mountainbiker
Post by pollewieter »
Ook de 80 km gereden over een super parcours, voor ieder wat wils.En dan die terrils; al maar goed dat ze hier niet iedereen overlaten want daar komen vodden van .Omhoog was niet zo erg ,maar naar beneden ,dat was wat anders.In de 1ste afdaling van de 2de terril ging er voor mij al ene tegen de grond (gelukkig zonder erg) maar toen heb ik besloten om geen enkel risico te nemen en de steilste stukken te voet te doen.Van het stuk na de terrils tot de aankomst vond ik de afpijling minder goed, alsof de pijltjes bijna op waren.Maar al bij al een zeer geslaagde 11 november.
-
junior72
- Mountainbiker
Ik kan hier eigenlijk niets meer toevoegen.
Dit is een voorbeeld zoals een tt hoort te zijn.
Heb me op de 85 goed geamuseerd en ben zelfs tweemaal gefotograveerd door Connie.
Net toen ik een babbeltje aan het slaan was met haar op de tweede terril , ging er eentje serieus tegen de grond en ik vreesde voor het ergste.
Heb hem helpen rechtstaan en alles zag er ok uit maar ik denk dat die mens morgenvroeg toch wel stramme spieren gaat hebben.
Volgend jaar zien ze me hier zeker terug en hopelijk hebben we dan weer zo mooi weer.
@ DeStalseMoosdabber : nogmaals proficiat.

Dit is een voorbeeld zoals een tt hoort te zijn.
Heb me op de 85 goed geamuseerd en ben zelfs tweemaal gefotograveerd door Connie.
Net toen ik een babbeltje aan het slaan was met haar op de tweede terril , ging er eentje serieus tegen de grond en ik vreesde voor het ergste.
Heb hem helpen rechtstaan en alles zag er ok uit maar ik denk dat die mens morgenvroeg toch wel stramme spieren gaat hebben.
Volgend jaar zien ze me hier zeker terug en hopelijk hebben we dan weer zo mooi weer.
@ DeStalseMoosdabber : nogmaals proficiat.
was inderdaad Maarten Wijnants, was zelfs zo vriendelijk om mee op de foto te gaanKraura wrote:Da kan, ik heb hem enkel een paar keer langs achter gezien:-D , en em zee Merci (dacht met een Hollands accent)Jeenyus wrote:Was dat niet Maarten Wijnants? Vorige week ook al van de partij in Heusden-Zolder.Kraura wrote:Verder ook een paar straffe CX-ers zien, waaronder een lange smalle Nederlander in Rabobank tenue, dacht misschien Gerben of Lars, maar Gerben zit nu in Niel blijkbaar:-)
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
Op mijn VDO stonden 78km met 440HMPhille81 wrote:Uiteindelijk had ik 80,8 km op de teller staan en heb ik er 4u20m over gedaan.
Mijn Oregon heeft 76,8 km gemeten en 702 hm.
Was voor mij de eerste keer dat ik die 2de terril ben opgereden. Moet zeggen dat het wel de moeite was, op en af op die afvalhoop. Al had ik de beklimmingen steiler verwacht.
De rest van de TT was gevariëerd en leuk, met uitzondering van de eerste 20 saaie kilometers.
Prima bevoorrading met rijpe bananen en bookes met nutella choco
zoals eerder reeds gezegd, heeft deze afstand even veel voldoening geschonken als de 100 van vorige edities.
Prima werk dus van de inrichters
1 van de beste tt's die ik in mijn leven gereden heb.
hier hebben ze echt alle beste stukken uit de omgeving gebruikt.
heb voor het eerst proberen om 80 km te doen en heb mijn eigen ram na de klote gereden, de terrils hebben mij genekt
,ik was blij dat ik bergaf kon gaan op de 2e terril.
ik ga soms op de 2e terril rijden maar als ge ze pas aangaat na 60 km knallen, dan is het toch straffe kost.
-conclusie,
super tocht met alleen maar positieve herinneringen.
aan de conditie moet nog gewerkt worden ( ofwel leren doseren )
deze tt was 5000 keer beter als die vodde tocht van rocky roads in beringen
hier hebben ze echt alle beste stukken uit de omgeving gebruikt.
heb voor het eerst proberen om 80 km te doen en heb mijn eigen ram na de klote gereden, de terrils hebben mij genekt
ik ga soms op de 2e terril rijden maar als ge ze pas aangaat na 60 km knallen, dan is het toch straffe kost.
-conclusie,
super tocht met alleen maar positieve herinneringen.
aan de conditie moet nog gewerkt worden ( ofwel leren doseren )
deze tt was 5000 keer beter als die vodde tocht van rocky roads in beringen
- Kameel^
- Mountainbiker
Tegen kwart voor elf (
) vertrokken voor de 80, maar ergens tussen de eerste en de tweede bevoorrading wat verkeerd gereden want we misten daar een km of tien... en we waren niet de enige blijkbaar
Nu ja, kan gebeuren. Door het late vertrekuur wel relatief weinig volk tegengekomen dus bijna overal goed kunnen doorrijden
2e terril was serieus de moeite! plezante afdalingen
Mooie tocht, mooi weer, wat motje meer hebben
Uiteindelijk dus 70km op de teller.
Wel geen connie gezien! (denk ik, tenzij ze ergens tussen de bomen lag)
Nu ja, kan gebeuren. Door het late vertrekuur wel relatief weinig volk tegengekomen dus bijna overal goed kunnen doorrijden
2e terril was serieus de moeite! plezante afdalingen
Mooie tocht, mooi weer, wat motje meer hebben
Uiteindelijk dus 70km op de teller.
Wel geen connie gezien! (denk ik, tenzij ze ergens tussen de bomen lag)
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Ik heb ook al gemerkt dat mijn Oregon heel "gul" is met weergeven van hoogtemeters. Maar er zijn (helaas) zoveel factoren die dat beïnvloeden.Ghost-biker wrote:Op mijn VDO stonden 78km met 440HMPhille81 wrote:Uiteindelijk had ik 80,8 km op de teller staan en heb ik er 4u20m over gedaan.
Mijn Oregon heeft 76,8 km gemeten en 702 hm.. Denk nergens verkeerd gereden.
-
junior72
- Mountainbiker
Ik heb op mijn Sigma 2209 Targa 488 hoogtemeters staan.Phille81 wrote:Ik heb ook al gemerkt dat mijn Oregon heel "gul" is met weergeven van hoogtemeters. Maar er zijn (helaas) zoveel factoren die dat beïnvloeden.Ghost-biker wrote:Op mijn VDO stonden 78km met 440HMPhille81 wrote:Uiteindelijk had ik 80,8 km op de teller staan en heb ik er 4u20m over gedaan.
Mijn Oregon heeft 76,8 km gemeten en 702 hm.. Denk nergens verkeerd gereden.