Vr 11/11/2011 Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roelp
Mountainbiker

Post by roelp »

Ik vond het toch een plezant tochtje.

Ingeschreven voor de 85km om toch maar zeker de terrils te kunnen doen, maar daar had ik toch meer van verwacht.
Ze reden verrassend vlot naar boven. Naar beneden wel met de billen dicht genepen.

Schoon uitgezet parcours ook rond km 20 daar in die zandheuvels.

De eerste bevoorrading op 18km vond ik wat te vroeg. De 2e op 50km stond wel goed. Over wat er lag, kon niemand klagen. Meer dan keuze genoeg.

Na de terrils toch een afkorting genomen, en met 75km op de teller binnen gekomen. Conditie moet toch nog wat verbeteren.
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Toch even een positieve noot zetten, de 43km gereden, mooi en goed uitgepijld parcour, bevoorrading was ook meer als voldoende voor mij, fietsenstalling was perfect en er was een afspuitstand, ook waren er genoeg mensen om je parkeerplaatsen te wijzen en vanaf een 7km voor de startplaats stonden er pijlen waar de tt was. @ danny weet wel niet hoe de mensen tegen je gedaan hebben of hoe jij gedaan hebt tegen die mensen, maar als je van thuis uit vertrekt kijk je toch na waarheen je moet rijden, ze kunnen toch al geen pijlen hangen vanbij je thuis. En @ G- m@n. hoe kan je nu oordelen als je er niet bent geweest. Dit was voor mij een zeer goede organisatie. Of wat moeten we verlangen mss 2 mooie blondjes aan de inschrijving, 2 mooie blondjes aan iedere uitgebreide bevoorrading die perfect staat op de plaats waar je wilt #-o . sorry dat dit crue klinkt en heb helemaal niets met de organisatie te maken en wil geen onnodige discussies starten, maar iets afbreken is makkelijker als eens positief te zijn he. Aan de organisatoren doe zo verder. En tot volgend jaar.
brix
Mountainbiker

Post by brix »

goed geamuseerd , schoon tochtje met de nodige afwisseling.
af en toe iets te druk , maar dit was niet erg :wink:
Overpeltse Biker
Mountainbiker

Post by Overpeltse Biker »

Alle negatieve commentaren vallen wat mij betreft in het niets omdat de tocht op zichzelf gewoon ronduit schitterend was. Een meer dan goede bepijling, schitterende technische stukken en de mijnterrils waren heerlijk.
helaas ben ik zelf bij mijnterril 2 zwaar overkop gegaan met als gevolg toch wat schade aan de fiets. Gelukkig niks wat niet hersteld kan worden!

Schitterende tocht, ik heb genoten van elke van de 85 km!
Mercikes voor de hulp Connie, maar het zijn gewoon schaafwonden :)

Dabber Dennis
Connie
Mountainbiker

Post by Connie »

Edit door moderator:
voor te adverteren:
http://www.mountainbike.be/node/12" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Connie on Fri 11 Nov 2011 15:55, edited 1 time in total.
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Ziezo, mijn eerste marathon zit erop. Is wat anders als 45 km gas geven. Zeer content van de benen. Toch een hele onderneming na amper 5 mtb tochten training en 3 op de koersfiets na mijn val in de zomer incl. hand- en neusbreuk. Conditie komt zo te zien sneller terug dan verwacht :bounce:

De tocht. Tot aan de terrils, bijzonder mooi! Snelle baantjes en 2 mooie intermezzo's. Eerste bevoorrading kwam snel, maar was wel dik in orde. De 2de terril viel me dik tegen :( Naar boven geen enkel probleem, maar die afdaling [-o< Zal voor een groot stuk aan mij liggen: hoogtevrees en geen biker pur sang. De schrik zat er goed in, heb dan maar het merendeel wijselijk gewandeld naar beneden.

Voor de rest dikke proficiat voor het aanbieden van deze mooie tocht! Volgende keer wel krakers als broodje bij de frikandel [-X :wink:
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Brockie wrote:Dit was voor mij een zeer goede organisatie. Of wat moeten we verlangen mss 2 mooie blondjes aan de inschrijving, 2 mooie blondjes aan iedere uitgebreide bevoorrading
Voorzie ook een brunette tweeling met lange benen en een vurige rosse. Voor elk wat wils, wij willen geen partijdigheid [-(
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Ben hier ook de 45km komen rijden. Eerste keer met de Garmin 800, ik had er 42,32km en 200hm. Andere Garmin-45km-rijders die ook rond deze waarden zitten?

Ik heb blijkbaar niet goed de startpost gelezen en was aan't wachten op den terril:-). Verder ook een paar straffe CX-ers zien, waaronder een lange smalle Nederlander in Rabobank tenue, dacht misschien Gerben of Lars, maar Gerben zit nu in Niel blijkbaar:-) en eene met een geel truike en hoge velgen, beer van ne kerel en knalde nogal.

Organisatie was meer dan OK. Duidelijke pijlen naar de start, perfecte parking begeleiding (al zijn der wel nog charels die zich dan kriskras zetten), bepeiling ook in orde en de bevoorrading was goed. Fiets niet afgespoten.
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Kraura wrote:Verder ook een paar straffe CX-ers zien, waaronder een lange smalle Nederlander in Rabobank tenue, dacht misschien Gerben of Lars, maar Gerben zit nu in Niel blijkbaar:-)
Was dat niet Maarten Wijnants? Vorige week ook al van de partij in Heusden-Zolder.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Best bestede 7 euro ooit.

Een dikke proficiat aan de parcoursbouwers,ik heb me van begin tot einde van de 85km geamuseerd.Zelfs die gekneusde rib na mijn face-plant in de laatste afdaling van een singletrackbos net voor de 2de bevoorrading kan daar niks aan veranderen. :wink:

Heb daar wel een 10-tal minuten buitengestaan om me te kunnen inschrijven,rare toegang tot de kantine vond ik.Mss beter langs twee zijden een inschrijvingstafel geplaatst ?Denk dat de organisatie niet voorzien was op zulke massa,met hoeveel bikers waren we eigenlijk ? 1500 ?

Die toegang tot de terrils katapulteerde je direct naar een ander land met toffe technische stukken en super afdalingen onder een stralende zon,ik heb genoten van begin tot eind.Bevoorrading 2 had geen drank meer toen ik eraan kwam,maar daar kon je wel eventueel nog op wachten.Maar ik rijd geen tt voor de bevoorrading...

Ook nog leuk vond ik het 'explorer' stukje op de laatste km's van de 85 km.Denk dat daar heel wat werk inzat .

Negatieve commentaren op deze tt begrijp ik niet goed,ik rijd al 15 jaar tt's en deze zit in mijn top 3 .

Tot volgend jaar !
Post Reply