Ik heb sinds 14 dagen een nieuwe TREK 8000 (type 2005) Full XT aangeschaft en heb ondertussen al ongeveer 200km overhard mee gereden.
Als ik mijn voorwiel monteer na het reinigen draait mijn wiel perfect zonder slepen van de rem , maar na enkele kms begint de rem wel te slepen , dan even niet , enz...
Ik heb wel veel ervaring met de koersfiets ( Trek 1500 ) en weet ondertussen toch iets van wielspanning af maar dus niet met schijfremmen van mtb's.
Is dit normaal ? Zal dit overgaan na verloop van tijd , of zit ik met een probleem ?
Slepen van remblokken op de schijfremmen XT van nieuwe fiets
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Galibier2646
- Mountainbiker
- Galibier2646
- Mountainbiker
Post by Galibier2646 »
ok , thx voor de tip.
Ik ga morgen mijn bike reinigen na de TT van vandaag ( Overijse ) , en zal dit zeker eens uitproberen. Ik laat nog iets weten.
Ik ga morgen mijn bike reinigen na de TT van vandaag ( Overijse ) , en zal dit zeker eens uitproberen. Ik laat nog iets weten.
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Wat ook veel miserie voorkomt nadat je de remmen terug uitgelijnd hebt is dat je je assen markeerd:fiets omdraaien en een stipje verf aanbrengen zodoede zal men steeds nadat men het wiel terugplaatst in dezelfde beginpositie komenbikerju wrote:je moet eens de achterste stelschroeven van de schrijfremnok lossen
en dan je rem dichttrekken en als je rem dicht staat dan de stelschroeven
terug aanspannen
veel succes !!!!!!!!!
zit je wiel wel mooi recht??![]()
- Galibier2646
- Mountainbiker
Post by Galibier2646 »
Hi ,
Bedankt voor alle tips. Omdat de fiets toch pas 3 weken oud is heb ik hem teruggebracht naar de fietsenboer. Blijkt dat de remklauw niet 100% evenwijdig stond met schijf. ( niet te zien met het blote oog... allé het mijne toch
)
Ik hoop hiermede dat het probleem van de baan is. Zal zondag meer weten na de TT van Herzele.
Ik laat nog ites weten.
C U
Bedankt voor alle tips. Omdat de fiets toch pas 3 weken oud is heb ik hem teruggebracht naar de fietsenboer. Blijkt dat de remklauw niet 100% evenwijdig stond met schijf. ( niet te zien met het blote oog... allé het mijne toch
Ik hoop hiermede dat het probleem van de baan is. Zal zondag meer weten na de TT van Herzele.
Ik laat nog ites weten.
C U