Specialized Epic Expert FSR

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Post Reply
StephanH
Mountainbiker

Specialized Epic Expert FSR

Post by StephanH »

Ik snuffel hier al een geruime tijd rond op het forum, maar nog nooit fanatiek gepost.

Mijn naam is Stephan Helmons, 21 jaren oud en woonachtig in Roosendaal, Noord-Brabant, vlakbij de Vlaamse grens dus 8)

Ben nu een goede anderhalf jaar bezig met fietsen, en na eerst rondgereden te hebben op een oude B1 bike vervolgens overgestapt op een Univega, deze in de loop der tijd grondig aan upgrades onderworpen en een goede maand geleden vervangen door mijn nieuwe frame. Dat is dus de Specialized Epic FSR uit 2007.

Frame zag er nog erg goed uit voor zijn leeftijd, en samen met de eerder gemaakte upgrades + wat nieuwe aankopen heb ik een prima fietsje verkregen!

Hieronder een serie foto's;

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

De spec's;

Voorvork: Rockshox Tora 302
Achterdemper: Fox Float L
Balhoofd: Crane Creek
Achterderrailleur: Shimano XT
Voorderrailleur: Shimano XT
Remmen: Shimano XT
Remschijven: Shimano XT
Shifters: Shimano SLX
Handvatten: Extreme Delta SL
Stuurpen: Ritchey Comp 90mm
Stuur:Ritchey Comp Low riser bar (67cm)
Zadelpen: Ritchey Comp 30,9
Casette: SRAM Pg-980
Crank: Deore Hollowtech II
Naven: Shimano something
Banden: Schwalbe Racing Ralph Evo
Pedalen: Shimano PDM-520

Ten slotte nog 2 foto's van de trotse rijder in actie;

Image

Image

Er staat nog een nieuwe wielset in de planning en misschien een kortere stuurpen voor een wat rechtere zit.

Komende tijd ben ikveel te vinden bij de verschillende toertochten in West-Brabant en regio Antwerpen vermoed ik zo maar!
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

classic! ... rij zelf met 1 jaar ouder model en klimt/daalt als een jong veulen (de bike dan hé :wink: )
heb er zelf ZTR wielen op steken ... wereld van verschil met de standaard dt swiss.
StephanH
Mountainbiker

Post by StephanH »

Bij mij zitten er helaas nóg zwaardere wielen in, komen van m'n vorige bike.
Weet nog niet exact wat ik er later in wil hebben, iig wielen die tegen een stootje kunnen en die héél wat minder wegen.

Denk dat ik nog wel een gram of 800 kan winnen op de wielen.

Klimmen en dalen doet zo'n Epic inderdaad erg goed, is ook 1 van de dingen die mij het meeste opvalt ten opzichte van een HT.
philledan
Mountainbiker

Re: Specialized Epic Expert FSR

Post by philledan »

StephanH wrote:
Image

mooie fiets!
op welke trail is deze foto genomen?

gr,

Phil
StephanH
Mountainbiker

Post by StephanH »

Thanks!

is in de omgeving van Huijbergen, Noord-Brabant. Je hebt daar een glooiend stuk heuveltjes (Worden de Nootjesberg en Tiestenberg genoemd, stukje van het parcours dat ook wordt opgenomen in de befaamde WK veldrit van Huijbergen) , daar zijn wel wat leuke lijnen te rijden, opzich.
Post Reply