Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Ivo L wrote: Als die batterij het begeeft kunt ge daar dan een andere batterij op aansluiten ? Van eender welk merk ? Kan je een extra batterij aankopen om onderweg te wisselen ? Tips voor een batterij met een goede prijs/kwaliteit verhouding ?

Thx.
Van eender welk merk niet natuurlijk, het moet het juiste voltage en aansluiting zijn.
Op volgende website vind je kwalitatieve vervangbatterijen:
http://www.open-light.de/

Ik heb ze wel zelf nog niet getest, maar moest de standaardbatterij van mijn MagicShine het begeven dan bestel ik er daar eentje :wink:
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Als ik die prijzen zo bekijk, kan je dan niet beter een nieuwe lampenset kopen?
Ivo L
Mountainbiker

Post by Ivo L »

Serge R wrote:Als ik die prijzen zo bekijk, kan je dan niet beter een nieuwe lampenset kopen?
Dat was mijn eerste gedacht ook, 100 euro en meer voor een batterij ??
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Ivo L wrote:
Serge R wrote:Als ik die prijzen zo bekijk, kan je dan niet beter een nieuwe lampenset kopen?
En € 35 voor een nieuw lampje (T6) incl. batterij :wink:
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

ik heb net voor mijn DIY led lamp een batterij (Ah, voltage volledig naar keuze en op maat gemaakt) besteld bij Batterie Supplies Waregem. Prijs is niet meer dan een batterijpack uit Korea en bijhorende lader is spotgoedkoop. 't Was een tip van een mede MTB'er. Toevallig ken ik de zaakvoerder nog uit een vorig werkverleden. Ze maken daar de Li-Ion packs op maat en garantie zal ook wel in orde zijn.
saiko
Test team

Post by saiko »

voor mijn zelfbouw lampen heb ik voor batterij alles gehaal bij HKbatteries.

46 euro voor batterij + lader, wel batterij van ongeveer 5000Mah dus kom wel even toe :roll:
sirksael
Mountainbiker

Post by sirksael »

Goede batterijen kosten geld maar kunnen ook effectief hun geld waard zijn.
Het gaat daarbij niet alleen over de totale capaciteit, maar ook over hoe lang de batterijen constant vermogen kunnen leveren zonder dat de spanning inzakt onder de cut-off point van de LEDs, of hoe vaak je ze kan herladen zonder degradatie.

Kijk bvb. hier eens, http://www.maxamps.com/Lipo-6500HC-74-Pack.htm, dat prijsniveau is vergelijkbaar.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

RigolleM wrote:
Ivo L wrote:
En € 35 voor een nieuw lampje (T6) incl. batterij :wink:
Awel, ik heb toevallig zo'n T6 besteld 3 weken geleden, maar het is nog niet geleverd... ben eens benieuwd want ik lees dat het durft te gebeuren dat de lamp of batterij bij aankomst al kapot is :-?

Die batterij van 70 euro is wel al voldoende trouwens, want die is al krachiger dan de standaard MS batterij.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Mijne T6 is ook onderweg...

Ondertussen toch al een aantal sets besteld (niet enkel voor mezelf), en allemaal geleverd zonder DOA.

Ondertussen deze al eens bekeken?
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Der is een law of diminishing returns.
Boven een bepaald nivo zullen de ogen zich aanpassen en de bijkomende lumen's worden toch "genivelleerd" door de ogen.

Voor diene prijs is het beter dan, 2x XML's te nemen 1x op den helm en 1x op het stuur 1000x effectiever.

Nu naast zo'n lamp, moet ge natuurlijk nog plaats vinden voor uw grote bel #-o
Post Reply