Za 12/11/2011 Sint-Michiels / Brugge :: 20ste Brugse Bossent
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Dirty Daddy
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)
- Dirty Daddy
- Mountainbiker
- Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)
Post by Dirty Daddy »
i-Mac wrote:Ik moet door een overlijden in de familie forfait geven. Jammer, maar helaas. We hebben het niet altijd zoals we het willen. Ik kom misschien eentje drinken in de namiddag.
Men deelneming
- Galibier2646
- Mountainbiker
Post by Galibier2646 »
Is het daar een beetje te doen qua (onbetaalde ) parkeergelegenheid ? De start (veemarkt) is precies niet zo ver van het centrum ...?
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Beste bikers,
van onze voorzitter moet ik dit even posten ....
Het parcours is min of meer hetzelfde of vorig jaar op enkele uitzonderingen na, maar er wordt in omgekeerde richting gereden. Er zijn 34 zones die apart aangeduid worden en nog enkele kleinere stroken van minder dan 200 m. We hebben ook minder goed nieuws in verband met het parcours. We hadden stukken van het nieuwe fietspad langs de Chartreusinnen en door Tudor opgenomen in het parcours om deze af te wisselen met de BLOSO-route, maar dit wordt niet toegestaan door de Groendienst van Stad Brugge en door het Agentschap voor Bos en Natuur. Het is al zeer ver gekomen dat we zelfs niet meer over een fietspad mogen rijden! Eén van de argumenten die aangehaald wordt is dat Jabbeke in september zonder het aan te vragen over dit fietspad heeft gereden en er ter hoogte van de kantine van Tudor problemen geweest zijn met de uitbater die de Politie er heeft bijgehaald. Andere belachelijke argumenten zijn dat als er veel deelnemers zijn het fietspad zou kunnen kapot gereden worden en dat men er niet te veel reclame voor wil maken. Blijkbaar wil men het nieuwe fietspad enkel voorbehouden voor OKRA en andere bejaardenverenigingen. Ik heb nog geprobeerd bij de Schepen van Groen en de Schepen van Sport, maar het heeft in eerste instantie voor zaterdag niets opgeleverd. Er wordt beloofd dat er in de toekomst overleg zal gebeuren. Hopelijk blijft het niet bij loze beloften.
Helaas moeten we stellen dat onze sport bedreigd wordt door regelneverij van overijverige administraties, maar dat ook sommige organisaties niet vrijuit gaan als men niet de nodige aanvragen doet en overal door rijdt zonder toelating te vragen.
Alvast de groetjes
van onze voorzitter moet ik dit even posten ....
Het parcours is min of meer hetzelfde of vorig jaar op enkele uitzonderingen na, maar er wordt in omgekeerde richting gereden. Er zijn 34 zones die apart aangeduid worden en nog enkele kleinere stroken van minder dan 200 m. We hebben ook minder goed nieuws in verband met het parcours. We hadden stukken van het nieuwe fietspad langs de Chartreusinnen en door Tudor opgenomen in het parcours om deze af te wisselen met de BLOSO-route, maar dit wordt niet toegestaan door de Groendienst van Stad Brugge en door het Agentschap voor Bos en Natuur. Het is al zeer ver gekomen dat we zelfs niet meer over een fietspad mogen rijden! Eén van de argumenten die aangehaald wordt is dat Jabbeke in september zonder het aan te vragen over dit fietspad heeft gereden en er ter hoogte van de kantine van Tudor problemen geweest zijn met de uitbater die de Politie er heeft bijgehaald. Andere belachelijke argumenten zijn dat als er veel deelnemers zijn het fietspad zou kunnen kapot gereden worden en dat men er niet te veel reclame voor wil maken. Blijkbaar wil men het nieuwe fietspad enkel voorbehouden voor OKRA en andere bejaardenverenigingen. Ik heb nog geprobeerd bij de Schepen van Groen en de Schepen van Sport, maar het heeft in eerste instantie voor zaterdag niets opgeleverd. Er wordt beloofd dat er in de toekomst overleg zal gebeuren. Hopelijk blijft het niet bij loze beloften.
Helaas moeten we stellen dat onze sport bedreigd wordt door regelneverij van overijverige administraties, maar dat ook sommige organisaties niet vrijuit gaan als men niet de nodige aanvragen doet en overal door rijdt zonder toelating te vragen.
Alvast de groetjes
Wielertoeristen en MTB'ers zijn meer en meer opgefokt wild die nergens meer zouden mogen komen. Rij je off-road waar het mag, dan is de kans groot dat je problemen krijgt met wandelaars of paardrijders, of groene jongens.Barbeque wrote: Helaas moeten we stellen dat onze sport bedreigd wordt door regelneverij van overijverige administraties, maar dat ook sommige organisaties niet vrijuit gaan als men niet de nodige aanvragen doet en overal door rijdt zonder toelating te vragen.
Alvast de groetjes
Rij je op de weg, dan krijg je de automobilisten tegen je. Of reclameren de anders fietsers omdat je zogezegd geen bel gebruikt (die ze meestal niet horen, of als ze die toch horen eerst achter zich kijken en zo compleet links fietsen). Ofwel rijden we te snel, ofwel roepen we, we gooien alles weg, we steken altijd onze middenvinger op, enzovoort.
Dinsdag fietsten we met onze groep (30 man) netjes 2 aan 2 zoals de wet dat voorschrijft? We werden voorbijgestoken door een auto, we deden ook teken dat hij veilig kon langsrijden. Toch dwong hij de voorste fietsers om te remmen omdat hij ons blokkeerde. Niet veel verder draaide hij links af naar zijn huis. Als je dan een paar heethoofden in je groep hebt, is het gegarandeerd miserie. Gelukkig kwam het niet tot een onnodige confrontatie.
Alles moet kapot door de onverdraagzaamheid die er heerst. En helaas spelen bepaalde kranten en/of internet media daar gretig op in. Ze publiceren maar al te graag berichten met titels die op het randje af sensatie zijn. En de reacties op deze artikels spreken voor zich. Helaas lees ik ook regelmatig de vete tussen de MTB'ers en de wielertoeristen. Sommigen gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Ik vraag me hardop af waarom? Laat ons toch een beetje genieten van de periode dat we op deze bol rondlopen (of fietsen).
Toegegeven, er zitten rotte appels tussen de vele fietsers, maar evenzeer bij andere weggebruikers. Begin dus bij jezelf, en hou het netjes. Dat maakt het voor iedereen leuk. En als anderen reageren, reageer dan niet terug. Toon dat je de slimste bent.
Nog even dit : deze rit is een aanrader. Door de regelneverij waarover BBQ het heeft zijn vele stukken helaas weggevallen. De Brugse bossen bieden enorm veel potentieel aan om te biken, maar de organisaties krijgen het steeds maar moeilijker om bepaalde stroken te mogen gebruiken.
Maar er blijft nog genoeg over om van te genieten.
Groeten
Hans