Zo 06/11/2011 Pulle / Zandhoven
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Stefke-1969
- Mountainbiker
Post by Stefke-1969 »
Hieronder het verslag van WTC De Toogtrappers
Deelnemers : Stephan, Bart D, Steve, Gunther, Geert, Michel, Aiko, Bart VR
Na een ritje van 45 km met de wagen kwamen we terplaatse in Pulle. We moesten onze auto plaatsen in een zanderige wei. Er was daar al enorm veel volk dus het was even aanschuiven om ons in te schrijven. Steve, Bart D en Bart VR (nieuw lid) besloten om de rit van 39km te fietsen. we fietsten in het begin van een wei, naar een bos en terug naar een wei van gesnoeide mais. Er werd enorm snel gereden omdat alle wegen droog lagen, Vooral de 3 die de langere rit gingen fietsen waren rap ribbedebie. Mooie sigle tracks en af en toe een beetje op de weg om op adem te komen. Na een 10 tal kilometer moest er een hoge borduur opgewipt worden om het bos in te duiken. Bart D dook letterlijk en figuurlijk het bos in maar zonder kleerscheuren. Na 21 km was de bevoorrading en daar stond zo'n 200 man, ik heb dit nog nooit gezien zo veel volk aan een bevoorrading. Toch stelde daar een collega MTB'er de vraag of het wel hier was die bevoorrading. Bart VR had al wat sterren gezien in Bart D en Steve hun wiel en besloot dan maar met de rest de kleinere afstand te fietsen. We hebben deze laatste 9 km toch op een redelijk tempo afgewerkt. Aiko moest zijn papa af en toe uit de wind zetten want hij heeft de dag ervoor te diep in het wijnglas gekeken en die wijn lag nog een beetje op zijn maag. Onze fietsen werden netjes proper gemaakt door leden van de organisatie. Dan was het nog even wachten op onze 2 TGV's maar na iets meer dan 10 minuten waren ook zij al aangekomen. Na een zalig douchke direct door gereden en we wilde iets gaan drinken in het melkhuisje maar het was daar gesloten. Dan maar een penneke dop gedaan en voor 13u waren we al terug thuis. Wederom een plezant fietsdagje.
Stefke
www.detoogtrappers.be
Deelnemers : Stephan, Bart D, Steve, Gunther, Geert, Michel, Aiko, Bart VR
Na een ritje van 45 km met de wagen kwamen we terplaatse in Pulle. We moesten onze auto plaatsen in een zanderige wei. Er was daar al enorm veel volk dus het was even aanschuiven om ons in te schrijven. Steve, Bart D en Bart VR (nieuw lid) besloten om de rit van 39km te fietsen. we fietsten in het begin van een wei, naar een bos en terug naar een wei van gesnoeide mais. Er werd enorm snel gereden omdat alle wegen droog lagen, Vooral de 3 die de langere rit gingen fietsen waren rap ribbedebie. Mooie sigle tracks en af en toe een beetje op de weg om op adem te komen. Na een 10 tal kilometer moest er een hoge borduur opgewipt worden om het bos in te duiken. Bart D dook letterlijk en figuurlijk het bos in maar zonder kleerscheuren. Na 21 km was de bevoorrading en daar stond zo'n 200 man, ik heb dit nog nooit gezien zo veel volk aan een bevoorrading. Toch stelde daar een collega MTB'er de vraag of het wel hier was die bevoorrading. Bart VR had al wat sterren gezien in Bart D en Steve hun wiel en besloot dan maar met de rest de kleinere afstand te fietsen. We hebben deze laatste 9 km toch op een redelijk tempo afgewerkt. Aiko moest zijn papa af en toe uit de wind zetten want hij heeft de dag ervoor te diep in het wijnglas gekeken en die wijn lag nog een beetje op zijn maag. Onze fietsen werden netjes proper gemaakt door leden van de organisatie. Dan was het nog even wachten op onze 2 TGV's maar na iets meer dan 10 minuten waren ook zij al aangekomen. Na een zalig douchke direct door gereden en we wilde iets gaan drinken in het melkhuisje maar het was daar gesloten. Dan maar een penneke dop gedaan en voor 13u waren we al terug thuis. Wederom een plezant fietsdagje.
Stefke
www.detoogtrappers.be
- Steenrijen
- Mountainbiker
Post by Steenrijen »
prachtige toer mannen!! Redelijk op tijd vertrokken, dus geen problemen met te veel volk op de single tracks.
Tot volgend jaar :)
Tot volgend jaar :)
- jinba ittai
- Mountainbiker
Post by jinba ittai »
Zeker dat dit een katje was, volgens mij een zwart konijnspaghetti_2 wrote:Op het einde lag er op een landweg een klein dood katje, ik hoop dat dit geen mtb- of cross-slachtoffer is?
Lag er al bij mijn eerste doortocht om 07.30u, dus geen slachtoffer van de "koerskonijnen"
Ik ben om een uur of 7 de toer opgegaan aan de brug Pulsebaan/Wechel.
Om 8 uur in Pulle vertrokken, 48km gedaan en om 10 uur terug aan de kantine gepasseerd voor een tweede rondje tot aan mijn beginpunt van 's morgens. Bij thuiskomst 101km gedaan, had wel de indruk dat er 2 jaar terug meer singletracks in de tocht zaten...
-
den toerist
- Mountainbiker
Post by den toerist »
Dat kan maar door bepaalde regels en wetten kunnen we sommige stukken niet meer in onze toer opnemen.
Hopelijk heeft iedereen daar respect voor, maar dat denk ik wel aan de goede sfeer achteraf te zien.
Hopelijk heeft iedereen daar respect voor, maar dat denk ik wel aan de goede sfeer achteraf te zien.
-
felixantoon
- Mountainbiker
kleine info
Post by felixantoon »
even een antwoordje op deze mail
Ik ken de streek ook redelijk goed en in deze tocht zitten toch heel wat singletracks die in de meeste andere tochten hier niet worden aangedaan. Chapeau dus voor de organisatie. De wind leek vandaag wel uit alle kanten te komen waardoor het maar niet wilde vlotten bij mij. Het zou misschien wel beter zijn om ook in het begin van de tocht al enkele lusjes te maken. Nu kwam de eerste splitsing pas na de bevoorrading, waardoor die voor de 48 km redelijk vroeg kwam en voor de kidstour wss heel laat. Bovendien kan dat voor wat opstopping zorgen. Op het einde lag er op een landweg een klein dood katje, ik hoop dat dit geen mtb- of cross-slachtoffer is?
de bevoorrading voor de 47.6 km kwam op 20.6 km
de kids kregen na 6.4 km bevoorrading op hun rit van 15 km
veel beter kunnen wij dit niet
bedankt voor het begrip
Ik ken de streek ook redelijk goed en in deze tocht zitten toch heel wat singletracks die in de meeste andere tochten hier niet worden aangedaan. Chapeau dus voor de organisatie. De wind leek vandaag wel uit alle kanten te komen waardoor het maar niet wilde vlotten bij mij. Het zou misschien wel beter zijn om ook in het begin van de tocht al enkele lusjes te maken. Nu kwam de eerste splitsing pas na de bevoorrading, waardoor die voor de 48 km redelijk vroeg kwam en voor de kidstour wss heel laat. Bovendien kan dat voor wat opstopping zorgen. Op het einde lag er op een landweg een klein dood katje, ik hoop dat dit geen mtb- of cross-slachtoffer is?
de bevoorrading voor de 47.6 km kwam op 20.6 km
de kids kregen na 6.4 km bevoorrading op hun rit van 15 km
veel beter kunnen wij dit niet
bedankt voor het begrip
-
den toerist
- Mountainbiker
Post by den toerist »
Volgens mij zijn er geen foto's genomen in pulle.
Vinden jullie dat belangrijk of is het gewoon een leuk extraatje?
Mss kan er in de toekomst rekening mee gehouden worden.
Groetjes, den toerist
Groetjes, den toerist
Was gewoon een vraag, omdat daar vorig jaar wel een fotograaf van MTB You.be aanwezig was, dit jaar blijkbaar niet.den toerist wrote:Volgens mij zijn er geen foto's genomen in pulle.
Groetjes, den toerist
En een foto van de deelnemers onderweg is altijd leuk, is toch een extra.