Zo 06/11/2011 Aarschot :: Wintertocht Goorbikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Weet iemand eigenlijk hoeveel volk er aanwezig was?
Leek mij wel redelijk wat! :)
Maar ja ze hebben gelijk voor zo een toer!
hakkeVB
Mountainbiker

Post by hakkeVB »

Knappe tocht, goede organisatie, vandaag de 60km komen doen hier die bij mij uiteindelijk 65km bleek maar dit maakt dat de pret alleen maar langer duurt :-D

Het 2e deel van de 60km vond ik iets pittiger met de klimmetjes, heb me goed geamuseerd.
Met MTB vertrokken vanuit Kasterlee, 60km gereden en dan terug met de MTB. Alles samen goed voor 139km, nu kan me laten soigneren door het vrouwke [-o<
jore293
Mountainbiker

Mooie tocht

Post by jore293 »

M'n 3de TT die ik reed, en moet zeggen, was echt super. Ben zelf van de streek, maar wist niet dat zulk mooi parcour zo dichtbij was... chapeau voor de organisatie, parcour was echt goed uitgedokterd.

Ging wel eerst voor 25 of 35 gezien gebrek aan training, maar blijkbaar ergens bordjes voor 25 gemist, zat ineens op route van 40 - 60km.. uiteindelijk heb ik 35 fantastische km's gereden. Voor herhaling vatbaar :-)
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

het was een mooie tocht maar er zijn er blijkbaar een paar gasten die nog altijd niet snappen dat dit een toertocht is en geen wedstrijd . Als je hen daarop een spreekt maken ze nog ruzie ook .
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

het was een mooie tocht maar er zijn er blijkbaar een paar gasten die nog altijd niet snappen dat dit een toertocht is en geen wedstrijd . Als je hen daarop een spreekt maken ze nog ruzie ook .
drikkie
Mountainbiker

Post by drikkie »

This is it !!!! =D> =D> =D>

Wat was me da? Ik doe regelmatig eens een toereke in de Kempen ...

nu voor de 1ste keer hier ... fantastisch :P :P

Hoe "duuuud" kunde zijn nu 60 Km? Het bleef maar duren: op en af, links, rechts .... van begin tot einde. Iets later vertrokken en van het vele volk dus niks gemerkt (daar moet je bij de bv dan voor boeten maar daar komen we ni voor he!). Na de laatste Bv bijna geen biker meer gezien! Het bos voor mij alleen :bounce: :bounce: :bounce:

Bij de 1ste BV kennis gemaakt met Strammermax (leuke babbel gedaan)

Ook kom ik nog veel ervaring (lees techniek) en durf te kort (beter bange jan, dan .....) maar dit kon de pret niet bederfen. Af en toe voet aan de grond ..... daar heb ik geen problemen mee! :oops: :oops:

Gisteren een "wegrit" (MTB Mol?) en nu dit!!! Wat een weekend!!

Goorbikers, tot volgende zitting ... :lol: :P =D> =D>

ps: is het nu "pijl" of "peil"? Wat hangt er toch in de bomen? Na het lezen van het forum zou ne mens gaan twijfelen ....
Last edited by drikkie on Sun 06 Nov 2011 19:58, edited 1 time in total.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

hakkeVB wrote:Met MTB vertrokken vanuit Kasterlee, 60km gereden en dan terug met de MTB. Alles samen goed voor 139km, nu kan me laten soigneren door het vrouwke [-o<
Ja wadde, daar doe ik m'n helm voor af!

Ik meen deze tocht vorig jaar ook gereden te hebben, maar dan de 40 km. Dit jaar de 60 km gereden! Ik weet niet wat ik uitgespookt heb, maar ik had 72 km op m'n tellertje bij aankomst. Trek daar 3 km af over en weer naar de auto, dan blijft het nog veel! Ik had na het vervangen van de batterijen de wielomtrek gemeten en ingesteld. Gisteren klopte de opgegeven afstand wel. Op het laatste waren de pijltjes schaars. Het was een schitterend parcours, al van vlak na de start. Laat vertrokken en geen drukte onderweg.

Ik heb mezelf overtroffen, naar beneden gegaan op plaatsen waar ik vroeger afgestapt zou hebben. Voor enkele zware klimmetjes, vooral dan met veel wortels, moest ik nog wel te voet naar boven. Een held zal ik nooit worden!

Ik ben toegekomen met een vader en zijn zoon die ik voor het eerst ontmoet heb aan de splitsing aan de Vuurmolenstraat (kruispunt van asfaltwegen na 36 km). Ik ben dit tweetal nog tegengekomen vlak voor de tweede bevoorrading toen de vader aan de versnellingen van z'n fiets bezig was en vlak voor aankomst heb ik ze nog gezien op een plek waar op een helling een redelijk sluikstort lag. En zelf doe ik dan de moeite om onderweg drie lege flesjes van Aquarius op te rapen die uit de zakken van andere bikers zijn gevallen!

Bij aankomst waren de Goorbikers de kantine al aan het dweilen. Goed dat hun vrouwen het niet gezien hebben, anders mogen ze thuis misschien ook beginnen! Onderweg kennis gemaakt met Drikkie. Er is nog een andere biker die me in het stevig voorbijrijden begroet heeft, maar ik weet niet wie het was! Een uitgebreider verhaal volgt later, in het beste geval laat op de avond, en anders in de loop van volgende week! Daar ga ik werk aan hebben! Mijn vrije week zit er namelijk op! Sinds vorige week vrijdag heb ik maar twee dagen NIET op de fiets gezeten!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * Winterkalender West-Brabant en Noorderkempen 2011-12
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

mooie rit, veel volk.

Laatste tijd is het weer in de mode om zonder helm te gaan rijden alsook mensen op de meest onmogelijke plekken voorbij te rijden.

Goesting om die mensen eens met hun holle kop tegen een volle boom te kletsen.

DOE DIE HELM AAN. Misschien een opportuniteit voor clubs om inschrijving zonder helm niet aan te nemen?
Mistersvekke
Mountainbiker

Post by Mistersvekke »

tabias wrote:mooie rit, veel volk.

Laatste tijd is het weer in de mode om zonder helm te gaan rijden alsook mensen op de meest onmogelijke plekken voorbij te rijden.

Goesting om die mensen eens met hun holle kop tegen een volle boom te kletsen.

DOE DIE HELM AAN. Misschien een opportuniteit voor clubs om inschrijving zonder helm niet aan te nemen?
Als ze me hunne stoemme kop tegen den boom knalle is da een spijtige zaak voor hun. Niks van aantrekken, de slimste dragen een helm.
tarheel
Mountainbiker

Post by tarheel »

Vandaag de eerste keer gereden in Vlaams Brabant. De tocht van 60K gereden. Was een heel schoon maar vermoeiend ritje. Na een km of 50 was 't beste er toch af... en dan aftellen naar 60,61,62,63,64,65 :-?
Als je gewend bent van veldtoertochten te rijden is dit toch iets anders.
Post Reply