Echt ja, paden lagen er schitterend bij. Bos zat wel vol met orientatielopers of wat het ooh mag wezen.saiko wrote:vandaag daar geweest, rondleiding gehad van Jan.
stuk groter geworden tegenover vorig jaar!
de grote paden waren bladvrij gemaakt door die Jan. Blijkbaar heeft hij daar gisteren inderdaad 3-4 uur liggen harken.
respect
opitterbos trackjes
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- K2-er
- Test team
- Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Het opruimen en paadjes maken is een beetje een verslaving. Je denkt bij het begin zo van ik ga een uurtje wat opruimen en paden maken. Maar eer je het goed beseft zijn er een paar uur voorbij. Ik vertrok soms om een uur of zeven 's morgens naar de bos en mijn madam had de middag klaar als ik thuis kwam. Daarenboven is het qua fysieke inspanning even groot als het mtb-en zelfsaiko wrote:vandaag daar geweest, rondleiding gehad van Jan.
stuk groter geworden tegenover vorig jaar!
de grote paden waren bladvrij gemaakt door die Jan. Blijkbaar heeft hij daar gisteren inderdaad 3-4 uur liggen harken.
respect
Vele handen maken een groot werk licht. Het blijft een werkje van vrijwilligers hé. Ik ben vried kontent dat Jan nu ook zijn bijdrage blijft doen. Dat heeft hij al meer dan een jaar geleden gezegd en hij houdt woord!
Net zoals ik heeft de Jan ook geen schrik van de boze jager! Dat scheelt al een heel stuk
Allé, tot in de bos hé ! ( maar eerst terug gezond worden dedzjuu)
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Den deze trekt nu voor een drietal uurtjes met hark en handschoenen richting trackjes aan de kant van het voetbalterrein. Als het licht uit gaat is het tijd voor iets anders...
Mochten er nog mensen zijn die met harken zitten die zich vervelen... kom maar af!
Morgenvoormiddag wordt het dan zoeken naar de volgende pittige doorsteekjes...
EDIT: Ondertussen was me het licht in de bos uitgegaan en ben ik noodgedwongen terug van een warme harksessie
De volledige richel boven en opzij aan het voetbalterrein is weer lekker in orde. De doorgaande paden die de lokale rijders gebruiken om te trainen lagen er nog frisgeharkt bij. Jan en kids veronderstel ik ??
De boswegen die de voorbije winter door de houthandelaars vernield waren zijn de voorbije dagen ook door de gemeente terug in goede staat gebracht. We kunnen er weer voor vele jaren tegen...
Ik heb de andere paden en de diverse tussenstukken om lussen te draaien terug bladervrij gemaakt. Dus ook de afdalingen naar het voetbalterrein én naar de Opstraat. Veel rijplezier!
Mochten er nog mensen zijn die met harken zitten die zich vervelen... kom maar af!
Morgenvoormiddag wordt het dan zoeken naar de volgende pittige doorsteekjes...
EDIT: Ondertussen was me het licht in de bos uitgegaan en ben ik noodgedwongen terug van een warme harksessie
De volledige richel boven en opzij aan het voetbalterrein is weer lekker in orde. De doorgaande paden die de lokale rijders gebruiken om te trainen lagen er nog frisgeharkt bij. Jan en kids veronderstel ik ??
De boswegen die de voorbije winter door de houthandelaars vernield waren zijn de voorbije dagen ook door de gemeente terug in goede staat gebracht. We kunnen er weer voor vele jaren tegen...
Ik heb de andere paden en de diverse tussenstukken om lussen te draaien terug bladervrij gemaakt. Dus ook de afdalingen naar het voetbalterrein én naar de Opstraat. Veel rijplezier!
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Ik trek nu voor een tweetal uurtjes de bosjes in. Eens kijken hoe het met de weglopende herten en opvliegende vogels gesteld is. Beetje haloween-feeling. Mochten er nog snoodaards willen rijden, jullie kunnen me vinden tussen voetbalterrein en fietsroutenetwerk. 6 lampkes vanvoor en 1 vanachter 
EDIT: Amaai, diene mist was geen lachertje. Echt doorrijden was er niet bij dus lekker beetje de paadjes gereden op mijn gemakje. Volgende keer hopelijk geen mist, of anders eens proberen met één of andere fietsbril die wat filtert.
EDIT: Amaai, diene mist was geen lachertje. Echt doorrijden was er niet bij dus lekker beetje de paadjes gereden op mijn gemakje. Volgende keer hopelijk geen mist, of anders eens proberen met één of andere fietsbril die wat filtert.