Za 05/11/2011 Astene-Deinze :: VTT Walter Godefroot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

fillou wrote:
JohanDer wrote:Wat cijfers na de laatste verkenning :
- Totale Afstand Veldtoertocht : 51,7km met +/- 200 hm
(= 47,7 km + 4 km recupereren op de weg)
- Waarvan 30,7 km over autovrije paden (exclusief fietspaden langs weg)
- Waarvan 27,4 km onverhard (grind, dolomiet, zand of aarde)
- Waarvan 15,6 km als lastig mag beschouwd worden
(slechts een 100-tal meter modder maar berijdbaar)
- Waarvan 8,1 km enkel spoor
- Waarvan 4,1 km technisch uitdagend
(met ao. wat bochtjes en bultjes).

Let wel : bij al te grote weersveranderingen kunnen er bepaalde passages geschrapt worden (De laatste voorspellingen zien er echter niet slecht uit).
ben ik nu mis of tel ik dan 85.9 km ....
Autovrij kan onverhard, lastig, technisch of singletrack zijn he dus km's lopen ineen.
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Ga den Walter zijnen vtt terug eens komen rijden 8-[
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

voor den eersten keer hier komen rijden, waarbij de eerste 25 km aan een redelijk snel tempo gingen. De paadjes waren redelijk goed verhard en er was veel volk om te volgen. Na de bev. op 't gemak meegereden met 2 grysperre's en 4 jonge dames. Niet dat het zoveel trager ging want blijkbaar rijden ze veel op de baan. Een mooie glibberzone en een lange passage in één of ander bos waren de mooiste passages van de dag. In gavere was het cyclocrossparcours al afgespannen, en moest ik mij inhouden om eens een rondje te rijden.
Besluit voor mij een aangenaam toerke om de beentjes los te rijden.
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

Ik vond de 50 km zeer in orde.
Het was bijna overal goed berijdbaar voor iedereen.

De bevoorraading was ok.

Zeker een tocht die voor volgend jaar ook in aanmerking komt voor mij.

=D>

den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Aangenaam tochtje met veel afwisseling :-) .Er was 1 slecht stuk bij wat te verwachten was ,maar was nog goed te doen deze morgen.Tussenstop meer dan oke.Bike wash was zonder mij vip behandeling :lol: ,er was genoeg druk op de andere slangen.Was druk aan de douche's #-o .De snacks waren goed kregen er dan nog 2 =D> . Misschien een tip aan de organisatie voor aan de 2 kleine oversteekjes met het Bankirai hout een gevaren bord zetten,heb daar enen zien stuiken was gelukkig zonder erg.Heb terug genoten van de rit :-)
sokkolaadezaak
Mountainbiker

Post by sokkolaadezaak »

Heerlijk geurende afgevallen natte bladeren en intense bikerit!
Het enduroseizoen –ons enduroseizoen- raast maar door en, geholpen door het schitterende najaarsweer, lijkt de wintereditie 2011-’12 bijzonder succesvol te worden: steeds heelwat BB’s op zaterdagmorgen aan de Pompe, maar vaak ook nieuwe gezichten die willen proeven van deze stevige winterbasis. Vandaag hadden we de vtt Astene uitgekozen als endurospeeltuin…. Een bewuste en goede keuze omdat we er in het verleden al konden genieten van de prachtige, gevarieerde omloop met zowel bos- als velddreven, voor het eerst ook deze winter lekkere kleverige modder die onze spiertjes de nodige krachttraining oplevert, en tenslotte ook singletrackts en wat meer technische heuvel-op stroken…. Zelf had ik er nog iets goed te maken na de koude, natte editie 2009 toen ik nabij de visvijver in Eke compleet uitgewoond en leeggereden, door god en iedereen verlaten, solo naar Astene diende te … kruipen. Die middag haalde ik amper moyenne 23km/h (inclusief de H/T over de weg vanuit Sleidinge). Wat zou vandaag brengen? Alvast een intens ritje, zowel op vlak van trainingsarbeid, als wat betreft beleving en emotie….
Een peletonnetje van 7 BB-man/vrouw reed gegroepeerd naar Astene. Ter plaatse bleek ook Andybuddy endurogewijs vanuit Destelbergen gefietst –chapeau Andy!!- en later zou ook brand new BB Munkybuddy nog de start nemen. Lange Jo en Upper vertrokken HVL-gewijs iets voor de ‘officiële’ start, wat ook Davybuddy en bink Ed inspireerden tot een ‘valse start’…. Ondergetekende Sokko -voor de gelegenheid plomp gezeten op z’n lompe, veel te zware oude Trek- kon meteen met partners in crime van de voorbije weken, guestbuddy Michaël en Buddyfred, aan de achtervolging beginnen. We lukten de aansluiting, maar inmiddels op grondgebied Gavere zou Ed’ s Polar voor de afscheiding zorgen. Het was enige tijd geleden maar goede tradities blijven steeds overeind en dus moest er wel iets van Ed’s bike afdonderen, als ze het zelf als niet is….! Sokko en Davybuddy snelden door, maar zouden toch als laatsten de BV bereiken: ‘Pijltje gemist…!” Michaël, Fred & Ed moesten de zoektocht naar de vermiste Polar vergeefs stopzetten. Na de BV het klassieke verhaal: bommetjes gesmeten door Fred, Michaël als gretige challenger volle bak mee, Ed en Sokko deze keer op MTB bleken iets minder explosief en losten de rol naar boven, op weg naar de ‘Bol’ (van Semmersake nvdr). Een heerlijk lusje in de Scheldemeersen werd Ed fataal en een ‘slippertje’ eindigde in de prikkeldraad. Met een goede bandenspanning op de Racing Ralph’s kon ik vlot door de modder heen malen, heel wat te voet gestelde medebikers voorbijrijden en onderwijl mijn kompanen Ed en Davybuddy fataal achterlaten: ‘Wie lost, lost!’ las ik onlangs op een blog van een niet onverdienstelijke cyclorenster.
Doch de fun was nog niet voorbij. We crossten nog lekker door de Hospicebossen langsheen de E17. Op een singletrack wou ik op z’n Stybars over een dwarsliggende boomstam jumpen, doch bij het landen plaatste het voorwiel zich netjes voor een boomstronk: fiets mooi en stevig geparkeerd en de ongelukkige rijder werd tot een mooie koprol over het stuur gedwongen, recht den bush in…. Ongehavend van lijf en imago –er was niemand in de buurt!- reed ik snel weer door. En eens het bosje voorbij kwam ik gauw, hoofdzakelijk over de weg en stilaan wat uitbollend, in Astene. Bikewash, onderlijveken en cola behoort stilaan tot het vaste ritueel terwijl iedereen binnenbolde, elk met een eigen verhaal, een eigen beleving, maar allen voldaan. Ons aller Upper bleek ook –alweer- een stevige koprol gemaakt te hebben, misschien moet hij toch eens gaan solliciteren bij de fietsacrobaten van circus Bouglione? Of bestaat dit niet meer? Of deze zomer dan maar demonstreren op de strandvelodrome van Blankenberge?
Stats 105km 3u50’ ° 27,4 idt (HR °136 max 160)/ vtt deel 52km 2u °26 HR °144 max 160
quab
Mountainbiker

Post by quab »

Foei aan het groepje Unitassers (geen reguliere mountainbikers) die recht van de auto de inschrijving negeerden en ineens het parcours vervolgden.
Maar ja, ze "zullen wel bij de aankomst betalen" zeker?
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

Vrij leuk ritje en vooral veel volk. Goede organisatie (ieder gevaarlijk punt werd aangeduid), splitsingen en pijlen zeer duidelijk, bewaakte fietsstalling. Vooral de tracks in de Hospicebossen en passage aan het crossparcours in Gavere waren leuk (en lang). De" glijdende track" op het parcours was het minst doenbare stuk. Op het eind stond zelfs een dame met fototoestel in aanslag, wss in de hoop dat er weer iemand tegen de vlakte zou gaan.... :wink: Er is de afgelopen dagen (nachten?) blijkbaar toch behoorlijk wat regen gevallen, af en toe stond er een grote plas op het traject. De summerbike mag in winterrust gaan. :roll:
6700
Mountainbiker

't was in orde

Post by 6700 »

't was in orde.

Proficiat aan de organisatie.

Mooie rit met wat de streek daar te bieden heeft. Aanwezigheid van seingevers wordt zeer op prijs gesteld !

Bevoorrading OK - snack na de rit OK + gratis bewaakte fietsparking OK !!!

Doe zo voort mannen (en vrouwen) van de organisatie

Een (heeeel klein) minpuntje : het gebruik van twee soorten pijlen is niet altijd evident - maar zoals gezegd dit is slechts een bijkomstiheid !

Tot volgend jaar !
6700
Mountainbiker

Post by 6700 »

Foei aan het groepje Unitassers (geen reguliere mountainbikers) die recht van de auto de inschrijving negeerden en ineens het parcours vervolgden.
Maar ja, ze "zullen wel bij de aankomst betalen" zeker?
Ben zelf geen unitasser maar soms gebeurt het wel dat 1 persoon van de club naar de inschrijvingsttafel gaat om iedereen in te schrijven. Misschien was dat hier ook het geval , zoniet [-X [-X [-X [-X [-X [-X
Post Reply