Do 03/11/2011 Mol
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Dutch Biker Leon
- Mountainbiker
Post by Dutch Biker Leon »
Na twee jaar inactiviteit de draad weer eens oppakken. Te beginnen in Mol. Benieuwd hoe het me afgaat
.
- jurgen_gerits
- Mountainbiker
Post by jurgen_gerits »
mooi tochtje gereden,
De bepijling was triestig maar na 44 km had je het wel door :p
4 soorten pijlkes volgen waarvan sommige nog eens voorrang krijgen op andere is iets teveel van het goede.
ook de inschijfzone mochten ze vanaf de grote weg toch een beetje verduidelijken. heb 20 minuten zitte ronderijde vooraleer de inschrijving te vinden.
Die flikke toch e
grtz
De bepijling was triestig maar na 44 km had je het wel door :p
4 soorten pijlkes volgen waarvan sommige nog eens voorrang krijgen op andere is iets teveel van het goede.
ook de inschijfzone mochten ze vanaf de grote weg toch een beetje verduidelijken. heb 20 minuten zitte ronderijde vooraleer de inschrijving te vinden.
Die flikke toch e
grtz
Ik heb samen met mijne maat en zijn 11-jarige zoon de kleine toer gedaan.
Die zou 22km zijn.
Bij aankomst hadden we 28km op de teller.
Verkeerd gereden of lussen gedaan die er niet bij waren...?? Wie zal het zeggen ?....Aan zo'n bepijling kan niemand aan uit.
Er was blijkbaar geen bevoorrading voorzien op de kleine toer.
We hebben ons alle drie heel goed geamuseerd op deze mooi tocht.
Jammer van de belabberde bepijling en ik doe geen toertochten om mij vol te vreten aan de bevoorrading.
En het gaat mij heus niet over die paar euro
want die betaal ik met alle plezier.
Maar ik vind dat iemand die de korte toer doet en evenveel inschrijving betaald als iemand die de lange toer doet toch ook recht heeft op een koekske en een drankse halverwege de tocht.
Die zou 22km zijn.
Bij aankomst hadden we 28km op de teller.
Verkeerd gereden of lussen gedaan die er niet bij waren...?? Wie zal het zeggen ?....Aan zo'n bepijling kan niemand aan uit.
Er was blijkbaar geen bevoorrading voorzien op de kleine toer.
We hebben ons alle drie heel goed geamuseerd op deze mooi tocht.
Jammer van de belabberde bepijling en ik doe geen toertochten om mij vol te vreten aan de bevoorrading.
En het gaat mij heus niet over die paar euro
Maar ik vind dat iemand die de korte toer doet en evenveel inschrijving betaald als iemand die de lange toer doet toch ook recht heeft op een koekske en een drankse halverwege de tocht.
Aan de start werd me gezegd dat ik de vaste route symbolen en de witte pijlen van Mol moest volgen, en dat die laatste voorrang hadden.
Moet lukken dacht ik, totdat heel stukken van die vaste route ook nog eens vol hingen met geel pijlen van vwb. Op den duur ga je nog twiijfelen en denk je dat die geel pijlen ook tellen.... totdat je ineens een gele pijl rechtdoor ziet wijzen en tegelijk een witte naar rechts.
Die geel pijlen hangen er misschien al voor de tocht van zaterdag? Jammer, want zo wordt het wat chaotisch met momenten.
In tegenstelling tot twee jaar geleden is het mij deze keer wel gelukt om niet verkeerd te rijden, maar da was enkel omdat ik me de problemen van toen nog kon herinneren.
Was ik hier voor de eerste keer komen rijden had ik gegarandeerd ook wat extra kilometers gemaakt denk ik.
Misschien een tip voor volgend jaar. Ge moet toch gaan afpijlen, pijl dan heel de tocht op één manier af. 't Zal veel duidelijker zijn en kost niet eens zoveel moeite.
Moet lukken dacht ik, totdat heel stukken van die vaste route ook nog eens vol hingen met geel pijlen van vwb. Op den duur ga je nog twiijfelen en denk je dat die geel pijlen ook tellen.... totdat je ineens een gele pijl rechtdoor ziet wijzen en tegelijk een witte naar rechts.
Die geel pijlen hangen er misschien al voor de tocht van zaterdag? Jammer, want zo wordt het wat chaotisch met momenten.
In tegenstelling tot twee jaar geleden is het mij deze keer wel gelukt om niet verkeerd te rijden, maar da was enkel omdat ik me de problemen van toen nog kon herinneren.
Was ik hier voor de eerste keer komen rijden had ik gegarandeerd ook wat extra kilometers gemaakt denk ik.
Misschien een tip voor volgend jaar. Ge moet toch gaan afpijlen, pijl dan heel de tocht op één manier af. 't Zal veel duidelijker zijn en kost niet eens zoveel moeite.
Ben samen met mijn zoon hier geweest,gestart voor de 45 maar onderweg beslist om op de 22 over te gaan(zoon voelde zich niet goed).Daar het voor mij niet de eerste keer hier was had ik het systeem wel door.Maar heb ook een keer getwijfeld ,even terug gaan kijken en het was toch juist.Was eigenlijk ook wel verbaasd dat er geen bevoorrading was op de kleine toer.Voor de rest was het een mooi toerke.
-
snellenberre
- Mountainbiker
Post by snellenberre »
Knappe tour gereden,zeker een dag verlof waard!!!MAAR................De bepijling trok op niks!!!!
Verleden jaar heb ik hier ook heel hard gesukkeld en uiteindelijk de toer niet kunnen uitrijden,toen dacht ik dat ik zelf een dommerik was,maar blijkbaar ligt het dus echt wel aan de afpijlers van dienst
De afspuitstand??die heb ik niet gevonden,of was het de bedoeling om heel het terras van de tennisclub onder de modder te zetten?
Bevoorrading deugde wel,maar daar heb ikzelf dan weer niet veel aan.
Kort samengevat:Knappe omgeving en dito parcours,slecht afgepijld,goede bevoorrading,dure inschrijving,4 euro is toch bijna het dubbele van wat je op een vwb tocht betaald.
Hopelijk kunnen de politiemannen/vrouwen beter boeven vangen,want tt 's organiseren moeten ze nog leren
Volgend jaar kom ik nog een "laatste kans" ritje doen
Verleden jaar heb ik hier ook heel hard gesukkeld en uiteindelijk de toer niet kunnen uitrijden,toen dacht ik dat ik zelf een dommerik was,maar blijkbaar ligt het dus echt wel aan de afpijlers van dienst
De afspuitstand??die heb ik niet gevonden,of was het de bedoeling om heel het terras van de tennisclub onder de modder te zetten?
Bevoorrading deugde wel,maar daar heb ikzelf dan weer niet veel aan.
Kort samengevat:Knappe omgeving en dito parcours,slecht afgepijld,goede bevoorrading,dure inschrijving,4 euro is toch bijna het dubbele van wat je op een vwb tocht betaald.
Hopelijk kunnen de politiemannen/vrouwen beter boeven vangen,want tt 's organiseren moeten ze nog leren
Volgend jaar kom ik nog een "laatste kans" ritje doen
-
Dutch Biker Leon
- Mountainbiker
Post by Dutch Biker Leon »
Tja, ik had de bepijling goed in de gaten
waardoor mijn 2 maten het spoor konden volgen. Maar ik kan mij voorstellen dat het bij sommige problemen opleverde. Pauze was goed
. Alleen het vinden van de startplaats leek wel een groot raadsel. Met verschillende auto's achter elkaar op zoek naar het verlossende bord
. In ieder geval een warme douche na afloop. Oh ja, er lag een slang om af te spuiten maar daar zat niet veel druk op
.