Zo 30/10/2011 Bierbeek :: Mtb Toertocht (Organisatie Meerdaa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bulls68
Mountainbiker

Post by bulls68 »

Ik had er 568hm en 46km. Voor mij was het een prima tocht (mede door het prachtige weer). Ben benieuwd wanneer we de eerste modder gaan krijgen, want volgend weekend opnieuw droog en zonnig.
Bevoorrading was inderdaad poverkes, maar zoals al eerder aangehaald, daarvoor komen we niet, he.
Suggestie voor de fietsbewaakstand: (heb ik ook gesuggereerd aan de plaatselijke organisatoren) -> maak er een éénrichtingsstraat van; uitgang met controle aan het uiteinde, dan hoef je elkaar niet te kruisen.

A d r i wrote:
luke wrote:Nog even een vraagje : op mijn edge had ik 410 hoogtemeters op de 45 km.
Klopt dat of is hem weeral verkeerd ?
Op dit forum stond dat het er 450 of zoiets gingen zijn.
Alvast bedankt :wink:
Ik ben in de week de 45 eens gaan rijden en toen had ik net geen 600 hoogtemeters.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Vissie2 wrote: En daar heb ik met de 22-23 combo toch serieus mogen stoempen om boven te geraken. Had de dag ervoor in de Kempen gereden, zo plat als een pannekoek, en had geen zin om de cassette 12-23 te vervangen.... Enfin, die lange vals platte stroken vond ik dan als training weer ideaal. Ge ziet, voor ieders wat wils zeker. Als ge de mensen die niet echt veel fietsen na 5 km al totaal afmat, vindt ook niemand dat goed..... Ik heb me geamuseerd, en dat is voor mij het belangrijkste!
Yow Vissie,dan hebben wij een groot stuk samen gereden :wink: .

Vond het een mooie tocht , niks meer niks minder . Die nijdige klimmetjes liggen me wel,dus geen klagen hierover .

Wel iemand van een club met blauwwitte uitrusting zien liggen na een serieuze smak (afdaling met serieuze boomwortel in de weg),waarschijnlijk sleutelbeenbreuk aan zijn (pijnlijke) positie te zien..

Bevoorrading was OK,zal mss voor sommigen een shock zijn maar je kan ook altijd zelf een sportreep of stuk peperkoek van huis meenemen !! Of ist de bedoeling dat uw 3,5euro eruit moet gehaald worden :lol: ?

Vind wel dat je voelt dat er nog maar weinig toelating wordt gegeven om overal te passeren met een tt,heel wat mooie stukken werden links gelaten.Ik twijfel er niet aan dat de groen mannetjes hierachter zitten.

Enfin,een leuk weerzien met de streek,tijd dat we wat meer langs die kanten komen bollen..
mol
Mountainbiker

Post by mol »

als het van de groen afhangt rijden we straks allemaal op de baan [-X :evil:

vind dat paarden veel meer stuk rijden dan wij met onze fiets #-o
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

el gordo wrote:In de openingspost stond dat de tocht om 8u30 begon, als je zelf beslist om vroeger te komen dan weet je op voorhand dat nog niet alles op punt staat.
Ikzelf ben vertrokken tussen 7u50 en 8u00, moet ik nu ook klagen dat ik mijn fiets nog niet bewaakt kon achterlaten?
)
Da's waar, maar spijtig genoeg was er om 0830 nog geen bewaakte stalling te bespeuren. Dus toch wel minpuntje voor de organisatie.

Voor de rest schitterende tocht, heb me goed geamuseerd! Als ik dat hier van die gestolen pijltjes lees (triestig trouwens dat iemand daar zijn tijd in steekt) ben ik wel blij dat we uiteindelijk voor de 45 gegaan zijn ipv 65. De 40 van Leopoldsburg zaten toch nog in de benen en van thuis uit had ik er in totaal toch 63 :-D

Wat de commentaar op de drank betreft: ik heb al slechter spul gedronken! Was dat trouwens niet gewoon Isostar orange?

De Leffe met burger achteraf hebben gesmaakt! Tot volgend jaar, hopelijk zelfde weer, dan gaan we voor de 65!

Haja, btw, ergens in't begin bij een eerste bosklim was er een man die kloeg omdat hij langs rechts werd voorbij gereden, door ongeveer iedereen die op dat moment die klim aan't doen was. Terwijl hij volledig links reed en de weg zo breed was dat er een auto over kan. Tip voor die man: misschien toch beter met de dunne banden op't fietspad gaan rijden dan?
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

DudeWithBike wrote:
Da's waar, maar spijtig genoeg was er om 0830 nog geen bewaakte stalling te bespeuren. Dus toch wel minpuntje voor de organisatie.
Met alle respect hé,maar al dat gepamper dat sommigen nodig hebben #-o ...Trek eens wat meer jullie plan.Zo'n tt doe je toch voor de rit en de ontspanning ? Soms verlang ik juist meer naar meer 'back to basics' want tegenwoordig word je als organisatie meer afgerekend op de bevoorrading,douche,bike-stalling en goodies dan op de rit zelf.Kan toch niet de bedoeling zijn?
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

P° wrote:
DudeWithBike wrote:
Met alle respect hé,maar al dat gepamper dat sommigen nodig hebben #-o ...Trek eens wat meer jullie plan.Zo'n tt doe je toch voor de rit en de ontspanning ? Soms verlang ik juist meer naar meer 'back to basics' want tegenwoordig word je als organisatie meer afgerekend op de bevoorrading,douche,bike-stalling en goodies dan op de rit zelf.Kan toch niet de bedoeling zijn?
Da's ook niet de bedoeling. Maar als je als organisatie zelf meedeelt dat er een bewaakte fietsenstalling is, dan moet ge er ook één zetten he! Want als ik dat lees dan sleur ik mijn slot geen 20 km op de fiets mee voor niks. Als je in de frituur een saté met friet besteld en je komt thuis met enkel friet in't pak, dan zult ge ook nie content zijn denk ik he?
De fietsenstalling was wat mij betreft trouwens het enige minpuntje, en bij aankomst was er wel een bewaakte fietsenstalling. Opbouwende kritiek, toch niks mis mee? Zo kunnen ze indien ze willen er in de toekomst rekening mee houden...
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

P° wrote:
Yow Vissie,dan hebben wij een groot stuk samen gereden :wink: .
Inderdaad, best wel leuk met twee want er waren enkele stukken waar we lang niemand gezien hebben (op wandelaars met twee loslopende honden na).
P° wrote:Wel iemand van een club met blauwwitte uitrusting zien liggen na een serieuze smak (afdaling met serieuze boomwortel in de weg),waarschijnlijk sleutelbeenbreuk aan zijn (pijnlijke) positie te zien.
Was sowieso een gevaarlijk afdalingkje. Er stond nochtans wel een bordje. Als je daar als eerste van een competitief groepje naar beneden klettert.....
P° wrote:Bevoorrading was OK,zal mss voor sommigen een shock zijn maar je kan ook altijd zelf een sportreep of stuk peperkoek van huis meenemen !! Of ist de bedoeling dat uw 3,5euro eruit moet gehaald worden :lol: ?
Same here, ben zelfs niet gestopt bij de bevoorradingen. Zoals al gezegd, er was voor ieder wat wils!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

P° wrote:
DudeWithBike wrote:

Goe gezegd,voledig mee eens,kan er ook niet goe tegen hoe sommigen over die bevooradingen en fietsstallingen kunnen zeveren.je komt tenslotte toch om te biken.
Neem een slot mee,leg je fiets op slot bij inschrijving,nadien laat je je slot hangen en bij terugkomst kun je hem weer op slot leggen.In de meeste gevallen is er fietsbewaking bij aankomst en daar kan ik inkomen omdat je dan wat langer blijft hangen om een pintje te drinken,maar toch niet bij vertrek.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

ik weet de juiste achtergrond niet, maar als er op de affiche staat fietsparking/douche/uitgebreide bevoorrading dan moet je je als organisatie aan die afspraak houden.
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

phille wrote:ik weet de juiste achtergrond niet, maar als er op de affiche staat fietsparking/douche/uitgebreide bevoorrading dan moet je je als organisatie aan die afspraak houden.
+1

Als ik me ga inschrijven (of douchen), dan laat ik ook liefst mijn fiets achter in de fietsenstalling, ook al is het maar voor 3 minuten... En het maakt niet uit of je met een bike van € 500 of € 5000 rondrijdt.
Ik zou het zeer jammer vinden dat ik ooit iets zou moeten posten in het topic van de "gestolen bikes"... :-?

En als er aan de fietsenstalling een beetje moet aangeschoven / gewacht worden, dat neem ik er eerlijk gezegd met plezier bij. Liever dat dan het risico lopen om daar ineens zonder bike te staan...

Jammer genoeg worden er fietsen gestolen op toertochten :evil: gelukkig gebeurt dit niet veel, maar elke keer is er één teveel.
Post Reply