Di 01/11/2011 Ruiselede :: 20Ste Breughel Molen - Memorial E

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Na een WE te bourgondisch geleefd te hebben vandaag blijkbaar een mindere dag , wistekik vele dat just vandage m'n 4 medegrysperre's an de start stonden me een heel vat peper in under gat #-o #-o #-o #-o

T'gevolg kunt ge raden he :lol: :lol:

Denk dat ik voor alle Grysperre's kan spreken , merci we hebben ons uitstekend gejeund =D> =D>
Moto2
Mountainbiker

Post by Moto2 »

Vandaag Niko Eeckhout ook zien voorbij vlammen. Probeerde te volgen en dat lukt verbazend goed....

... voor een goeie2km :lol: =D>

en dan ging mijne licht lichtjes aan uit. [-X #-o
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

Vandaag aan de start verschenen met enkele Erika's Baaikers uit Klerken. Helaas is onze grote vriend Jägermeister geveld door een griepje/keelontstekingetje en kon hij er daardoor niet bij zijn. Toen ik deze morgen z'n vrouwtje ging ophalen was het precies met een zuur gezicht dat hij haar alleen moest laten gaan. =P~ =P~ =P~

Onze voorzitter Rik C was waarschijnlijk gepresseerd want kon hem en Med26 niet bijhouden. Dat was ook nog een beetje het gevolg van Middelkerke op zondag, Houthulst op zaterdag en Halloweentocht vrijdag in Houthulst.

Dan maar Lady Jägermeister gedurende de tocht zoveel mogelijk uit de wind gezet. Zo hebben we ook nog iets goeds gedaan :-). Toch aangekomen met 22.4 avg en 54.4 km op de teller. Leuke voormiddag gehad. Bedankt daarvoor aan de organisatie. Hier en daar mensen om de weg over te steken, bij aankomst idem voor parking ... chapeau.

1 klein mierenneukerspuntje ... de eerste bevoorrading iets later steken en de 2de iets vroeger (indien mogelijkheid). Maar nog eens, hier zeker geen klagen.

Een mooie afsluiter van een verlengd MTB weekend.

Grtz Manza

Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
cyclospurter
Mountainbiker

Post by cyclospurter »

Een pluim voor de organisatie. Een prachtig parcours, mooie bevoorrading. Alleen zoals Manza het al zei, eerste bevoorrading een beetje later en de tweede een beetje vroeger, maar dit is natuurlijk maar een miereneukerspuntje :-D .
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

Goed gedaan.

Ook één klein puntje is idd dat de bevoorradingen een beetje beter gespreid mochten zijn.
De eersten was veel te vroeg en de tweede vond ik te laat.

Soit,

groetjes.
migs
Mountainbiker

Post by migs »

@geertje was da jij met die volvo break (grijs ) met 2 bikes op trekhaak
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

Zijn wij vandaag ergens over privé stukken gereden? Zou anders de track opslaan en later nog eens herrijden.

Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
PETER14
Mountainbiker

Post by PETER14 »

Vanmorgen ook gaan vlammen in Ruiselede, was de moeite!

Naar het schijnt hebben ze 2100 inschrijvingen gehad, niet slecht mijn gedacht. :roll:

Een tijdje mee gereden met iemand van Meuleke en elkaar goed afgelost, waarvoor dank! =D>
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Ploppertje zijn benen waren goed, zijn fietsje minder:

Deze morgen vertrokken met een Sijseelse meute; het was namelijk een clubritje hier in Ruislede.

Het was na mijn fantastische stuntelpartijen eens kijken hoe mijn lichaam zou reageren. Ik ontdek namelijk nog steeds nieuwe blauwe plekken #-o
Buiten ons gezelschap hadden wij Jasper, Kurt en Joke die met onze club ook meereden. Onmiddellijk namen Koen M en Jasper het voortouw voor de eerste kilometers. Het ging zeer vlotjes vooruit, dit tot aan de splitsing van 30-50km, waar de groep in twee werd gesplitst. Daarna werd het tempo hoger gelegd. Ik had gisterenavond blijkbaar goede thee gedronken en het draaide goed, zodat ik ook de 50 ging rijden.
Nadat Jasper en Koen DS er een lel op hadden gegeven, vond ik een compaan in een bikeslipper, met wie ik alleen aan de passages net voor de bevooraading begon. Weg waren we, het was vroeg, maar ja wat wil je. Aan de bevoorrading vond ik net geen aansluiting van ons peleton die de 30 reed. :lol: :lol: :lol:

Goede bevoorrading, voor elk wat wils al heb ik de monsterdrank gelaten, want ik ken mezelf.

Na de bevoorrading vertrokken we allen terug samen. Ik had er mijn zinnen op gezet om na het eerste stukje eens naar beneden te vlammen, maar de 50 ging linksaf. Na een schijnmannoeuver van Jasper vlamde ik hem alleen voorbij :lol: Hij had ook nog wat over :oops: en sloot terug bij me aan. In een oogopslag wisten we dat we d'er voor moesten gaan, tot er nog een zotje ons voorbijvloog; wa was da! Jasper d'er achter en ikke zag sterretjes #-o
De achtervolgers Koen DS, Geert en Frederic kwamen dichterbij en raapten mij op. Onmiddellijk het sein voor Koen om er terug een lap op te geven en zo kwamen we weer dichter op de twee koplopers. Ik vermoed dat ze voorraan de benen stilhielden, want we haalden hen terug in :P Het zotje dat ons eerder voorbijsjeesde reed al fluitend rond en reed eventjes een hondertal meter op zijn achterwiel om dat te tonen #-o #-o #-o

Na nog wat doorsteken aan een bos, kwam er een baantje met een bocht naar rechts, we moesten schuin oversteken op een singletrack. Frederic waarschuwde dat het daar gevaarlijk lag! Te laat voor mij, nou ja voor mijn fiets, want mijn ketting en mijn derrailleur vonden dat ze na mijn valpartij in Pittem al genoeg meegemaakt hadden en kwamen in een zeer rare situatie terecht, maar mijn benen bleven trappen [-X [-X [-X
Dat kan dus niet gezond zijn.
Ik kon blijven rijden en na een technische tussenstop, met uitleg (dank u Jasper) kwam alles terug in een gewone positie. (ja weeral kosten)

Na deze verplichte technische tussenstop, vierliep het ritje aanvankelijk rustiger. Frederic zette eens een demarage, dan Koen en dan terug Jasper met het onvermoeibare Ploppertje in zijn wiel. Het schakelen verliep voor mij moeilijker, maar ik wist van geen ophouden. Na een eindje te zoeven op een fietspad haalden wij terug enkele mannen die eerder samen met ons reden in. Dan linksaf offroad en mijn benen draaiden niet meer zoals het moest, daarbij de verkeerde versnelling => Bye bye Jasper en co

Gelukkig was dat niet zonder mijn drie sijseelse companen gerekend en enkele oversteken van banen, zodat we terug samen kwamen. In Maria Aalter wist Jasper en Frederic, dat er nog een technisch bosje kwam en ze versnelden. Ik trapte dus terug even op mijn adem en kon niet anders dan ze enkele meters te geven. In het wiel van Koen en Geert in mijn wiel, reden we het bosje door. Na het bos waren onze twee koplopers op ons aan het wachten. Alles terug samen. =P~

Op de banen daarna gaf ik er terug een serieuze lel aan. Frederic waarschuwde ons dat er een aantal Moerkerkenaren kwamen; gevolg tempo terug de hoogte in. Jasper op kop en deze stuntpiloot erachter reden we terug weg in enkele bossen, dit nu tot aan de tweede bevoorrading. Luttele seconden later kwam iedereen ook daar aan. :wink: :wink: :wink:

Nu was het nog een negental kilometer tot aan de aankomst. Ons groepje werd nu vervolledigd door Roland en Kurt VA. De onvernielbare Jasper reed terug weg van ons. Frederic ging der achter. We moesten deze twee een 80-tal meter geven. Geert als een duivel in een doosje :P ging ook wegspringen, maar werd geremonteerd.
De laatste kilometers was het door de vele single tracks en het vele volk, net niet aanschuiven :-D ; maar geen probleem dat weet je (mooie tocht, mooi weer en véél volk) We werden overgestoken door twee vriendelijke medewerkers =D> =D>

De afspuitstand heb ik eerst rechts laten liggen om van de après te gaan genieten. Door het vele volk hadden ze daar letterlijk vele handen tekort, maar het heeft ons gesmaakt!! Dan fiets afgespoten en een warme douche genomen!
VWT De Westhinder bedankt voor het toffe tochtje in het unieke weer! =D> =D>
migs
Mountainbiker

Post by migs »

wie is die meute van siesele , ik zien ook van doare uit de statiestroate
Post Reply