stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
fille
Mountainbiker

stoppen met roken

Post by fille »

VANDAAG STOP IK MET ROKEN !!!

heb al veel te lang afgezien van de nadelen van roken, in het bijzonder tijdens het mountainbiken, en ik heb het al veel te lang uitgesteld. Nu dus de koe bij de horens vatten en gedaan ermee. Roken en sporten hoort trouwens echt niet samen!

Op een website heb ik gelezen dat één van de truucs is dat je jezelft een uitdaging geeft, een weddingschap als het ware. Dus bij deze de mijne :

als het mij niet lukt geef ik bij de volgende Mountainbike.be-meeting nen TOURNEE GENERALE !! (ga mij veel geld kosten denk ik)

hoop nu met deze post geen reacties te krijgen om mij terug aan het roken te krijgen, misschien eerder wat support

Nog mensen hier op het forum die gestopt zijn met roken?
Of mensen die mee de uitdaging aangaan?
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Ja hoor, hier is er eentje die 2 pakjes Marlboro per dag rookte, gestopt toen de prijs per pakje ongeveer 64 oude Belgische frankskes was.
'k Weet intussen niet meer hoelang dat geleden is, maar ben wel heel blij dat ik er toen der mee opgehouden ben.

't Was lastig en met momenten heel moeilijk, maar met wat karakter en doorzettingsvermogen zal je der wel geraken.

Ne gouden raad, als je goesting hebt naar een stinkstokje [-X , er gewoon geen nemen, dat is alles, gewoon geen nemen.

ge kunt beter een glas water drinken of een appel eten, geloof me maar, het helpt echt.
En straks ga je met den bike toch zo veel beter vooruit gaan, dat alleen zou al een extra stimulans moeten zijn.

allé, veel succes en hou ons op de hoogte. :wink:
Smokie
Mountainbiker

Re: stoppen met roken

Post by Smokie »

fille wrote:VANDAAG STOP IK MET ROKEN !!!

Nog mensen hier op het forum die gestopt zijn met roken?
Of mensen die mee de uitdaging aangaan?
Héhé, zonder zwans , ik ben ook gestopt sinds vandaag. Dit wel in groep van mijn werkgever uit. Wij zijn met acht en worden iets of wat begeleid door 12 sessie's van 1 1/2 uur brainstorming te volgen.

Zodus we gaan da hier volhouden en binnen de kortste keren zijn we er vanaf!! =D>
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Ikke nu bijna 2jaar gestopt, van de ene dag op de andere. Ik krijg nu meer voldoening achter een rit in de ardennen dan van zo'n kankerstokje. De fysiek is er ongeloofelijk op vooruit gegaan :drunk:

Ps. ik ben gestopt met van de plakkers, ging goed, nooit last gehad :wink:
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

Ik ben nu al 2 jaar gestopt. Ik had ook al geprobeerd met plakkers en pillen (ziban) maar telkens hervallen na ongeveer 2 maanden. Dan heb ik het biken (her)ontdekt en zo in een andere verslaving gesukkeld (het biken). Het zit gewoon tussen je 2 oren, je moet idd een motivatie hebben. De nicotine, daar ben je vanaf na enkele dagen. Het is de "gewoonte" die het zo moeilijk maakt. Als ik een moeilijk moment had sprong ik op mijn fiets of ging ik een eindje lopen. En probeer de moeilijke momenten te vermijden (op café gaan en zo).

Veel succes, en denk eraan: it's all in the mind!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

jekas wrote:Ik ben nu al 2 jaar gestopt. Ik had ook al geprobeerd met plakkers en pillen (ziban) maar telkens hervallen na ongeveer 2 maanden. Dan heb ik het biken (her)ontdekt en zo in een andere verslaving gesukkeld (het biken).
ik weet nog goed dat de JeKas den eerste keer dat we gingen rijden al puffend en kuchend moest bekomen. En van toen is het goed beginnen gaan =D>

gewoon karakter hebben en als ge goesting hebt, kruip gewoon op uwen bike en fiets u de longen uit uw lijf (bij wijze van spreken). da zal zeer doen in 't begin, maar ge zult u nadien eens zo goe voelen

=D>
erikske
Mountainbiker

Re: stoppen met roken

Post by erikske »

fille wrote:VANDAAG STOP IK MET ROKEN !!!
Heel veel succes toegewenst met je verstandige (maar moeilijke )beslissing .
Ik heb het nooit moeten ervaren maar 'k heb enorm veel respect voor mensen die een ongezonde verslaving willen aanpakken !! =D> =D> =D>

Erik
mario
Mountainbiker

Post by mario »

Allerseerst proficiat met het juiste besluit!!

Ik ben dit maand welgeteld 5jaar gestopt...de reden: de aankomende zwangerschap van mijn vrouwtje. Zij kon uiteraard niet roken en zwanger zijn tegelijkertijd, dus ben ik maar sociaal geweest en zijn we beiden gestopt.
Zij rookte niet zoveel maar ik kwam meestal met een pakje van 25 niet toe per dag.
Dan ben ik van de ene op de andere dag gestopt, ik had nog een halve pak over. En die halve pak moet ergens op zolder liggen...ik ben gestopt, maar had ALTIJD ergens sigaretten in mijn buurt. Niet dat ik sadomasochistisch aangelegd ben hoor, maar ik denk dat als ik er geen had, er vlug was gaan halen en zo nooit gestopt zou zijn.
Op mijn bureau mocht ik indertijd ook roken, en de eerste dag lagen ze ook op mijn bureau, naast de asbak. Ik heb gewoon telkens het roken van die eerste sigaret van die dag uitgesteld...zo van...ik zal er straks eentje roken...straks... En dan thuiskomen en horen dat je vrouw ook nog niet gerookt had...dan wil je natuurlijk niet onderdoen :wink: ...en de eerste rookvrijedag was voorbij...
Plakkers heb ik nooit gebruikt, nicorette kauwgom heb ik eens geprobeerd, maar dat was verschrikkelijk slecht, dus nooit genomen. Ik snoepte toen ook (nog... #-o ) niet, maar ik heb zakken noten gegeten van den aldi.

De fysiek is er uiteraard op vooruitgegaan, alhoewel dat in mijn 10jaar sportloze tijd was...
Maar mijn reuk-en smaakzin was plots veel sterker.

Alé suc6

Hou ons op de hoogte
Dingo
Mountainbiker
Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Post by Dingo »

Superfan wrote:Ja hoor, hier is er eentje die 2 pakjes Marlboro per dag rookte, gestopt toen de prijs per pakje ongeveer 64 oude Belgische frankskes was.
'k Weet intussen niet meer hoelang dat geleden is, maar ben wel heel blij dat ik er toen der mee opgehouden ben.

't Was lastig en met momenten heel moeilijk, maar met wat karakter en doorzettingsvermogen zal je der wel geraken.

Ne gouden raad, als je goesting hebt naar een stinkstokje [-X , er gewoon geen nemen, dat is alles, gewoon geen nemen.

ge kunt beter een glas water drinken of een appel eten, geloof me maar, het helpt echt.
En straks ga je met den bike toch zo veel beter vooruit gaan, dat alleen zou al een extra stimulans moeten zijn.

allé, veel succes en hou ons op de hoogte. :wink:
Zo eenvoudig is het inderdaad. Geen gezever over psychologie enzovoort. Gewoon van dag tot dag volhouden en voor je het weet ben je een maand zonder en er van af. Als je het een week volgehouden hebt, kan je jezelf belonen. Door iets te kopen voor op de fiets ofzo.
schets
Mountainbiker

Post by schets »

ik ben deze maand en jaar gestopt met roken

sportief ben ik er serieus op vooruit gegaan

dit voel je direct alle bij mij toch

op en zondag morgend opgestaan mijn bike genomen an gaan bolle in de natuur en nooit nog sigaret aangeraakt

nu ben ik 100% tegen het roken kan de geur niet mer af en word er zelf lastig van !!!!!!!!!!
Post Reply