Zo 30/10/2011 Bierbeek :: Mtb Toertocht (Organisatie Meerdaa

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Hookipa wrote:Leuk tochtje vandaag gereden samen met Willy D. van de Vegabikers, grotendeels op Franstalig grondgebied en toch alle pijlen gevonden :P
De bevoorradingen waren goed, meer moet dat niet zijn, enig minpuntje bij den aprés tapte men de Leffe in kleine glazen :evil: :evil: :evil: not done [-X
de glazen waren veeeeeeeeeel te klein, net zoals mijn huidig conditieniveau. Goe geamuseerd, dat wel. :lol:
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Om 9u vertrokken voor de 65km, geen problemen gehad met pijltjes en gezien de menigte bij de bevoorradingen, daar niet gestopt. Leuk op en af, of de streek meer te bieden heeft weet ik niet (en interesseert me niet echt direct). Ik ken de streek niet en kwam voor de hoogtemeters, dus dat was in orde. Om 11u40 fietske stofvrij gespoten en voldaan huiswaarts! Na 12 km ook een 20-tal mensen tegen elkaar op banden zijn vervangen..... snake-bites (door de venijnige stenen) of toch een spijkerbandiet ergens?

Leuke streek om te biken!!
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

Ik vond het echt geen mooie tocht.allemaal brede wegen door de velden,bijna geen singletracks...en idd in een afdaling lek gereden,samen met een pak anderen,zou me verwonderen dat dit door snakebites was.denk ene ewa nagelkes gestrooid.ma daar kan de org niks aan doen he. aan het parkoer wel,daarom zullen ze me hier niet meer terug zien.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Altijd leuk om in het Leuvense te biken. En ik was wel tevreden met het parcours. In het begin en op het einde wat langere stukken rechtdoor, maar dat is ideaal om op te warmen uit te bollen. onderweg heel wat stukken uit de pietrebaise tegengekomen en dat was toch ook een heel leuk parcours. Je moet er ook rekening meehouden dat het nu bijna zomerse omstandigheden zijn, dan is een parcours al snel minder uitdagend. Laat hier de regen van vorig jaar opvallen en je bent wss blij dat er 'gemakkelijkere' stukken inzitten.

En over de bevoorrading: het aantal keer dat ik een sportdrank lekker vond op een tocht is op 1 hand te tellen. Sportdrank is gewoon niet lekker :)
Izirajder
Mountainbiker

Post by Izirajder »

Mobyboy wrote:
luke wrote:Nog even een vraagje : op mijn edge had ik 410 hoogtemeters op de 45 km.
Klopt dat of is hem weeral verkeerd ?
Op dit forum stond dat het er 450 of zoiets gingen zijn.
Alvast bedankt :wink:
'k had er 585hm op de 45, mijn bikemakker had er 565hm op zijn VDO
Kan kloppen. Had er 566 op mijne PRO.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

wihameke wrote:Heb eigenlijk eens zin in wat hoogtemeters na een paar vlakke toertochten :-D

Is deze tocht te doen als je het niet gewoon bent van te klimmen?

Kan je onderweg kiezen of je de 25 km ofwel de 45 km doet?
Om 10.30u gestart voor de 45 km en toen was er al 1600 man gestart...

Als je enkel vlakke tt's gewoon bent en je krijgt deze voorgeschoteld dan is het afzien :lol:

Maar de 45 gedaan in 2.25 u gem 18 km/u en me heel goed geamuseerd, op mijn tempo..traag :lol: en vond de route echt wel de moeite, volledig mijn goesting!

Op de 45 waren er wel een paar afdalingen, bv net na 1ste bv en aan het spoor waar wel even een bordje mocht staan met "oppassen" want daar was het soms wel even verstand op nul zetten :-D

Maar nogmaals voor mij een prachtige tocht met prachtig weer.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Op het einde stond er iemand foto's te nemen, was dit van de organisatie of niet?
Negociator
Mountainbiker
Location: Trek 8000 - Niner Air 9 RDO - Cube agree GTC SL (race)

Post by Negociator »

Wij (mannen (5) van Outgaarden en omstreken) waren uiteindelijk maar met 4.

Zijn van Outgaarden tot Bierbeek gereden dus 16 km op de teller en dan de tocht van 45 km gedaan. Was inderdaad een geluk dat het niet nat was want dan is het toch wel andere kak. 16 km terug ging bewonderenswaardig vlot.

Geen enkele keer verkeerd gereden dus pijltjes waren zeker in orde.

Ik vond de 45 km eens iets anders. Heel wat nieuwe tracks ontdekt.
Toffe tocht. Puik werk van de organisatie.

Tot volgend jaar
rst
Mountainbiker

Post by rst »

Iedereen bedankt voor de deelname!
Inderdaad bijna grijs haar gekregen van de pijlen- en bordenperikelen bij de aanvang, maar de boel nog rechtgekregen voor doortocht van de eerste na het "officiële" uur gestarte bikers :wink:
Wat de opmerkingen betreft: we gaan die meenemen.
Fietsparking werd alleen aangeboden vanaf 10 u, dat was een keuze wegens personeelsgebrek. Als dat volgend jaar nog zo is zullen we dat zeker beter communiceren!
Het parcours: eeuwige discussie. Een parcours voor een TT voor "breed" en vooral groot publiek (een record van 1700 deelnemers dit jaar) is sowieso een compromis tussen een aantal factoren. Ervaren bikers die bovendien de streek kennen lopen inderdaad het risico wat op hun honger te blijven zitten. Dat kan Adri, als grote kenner van de streek, zeker beamen.
Voor de bevoorradingen zijn we ons bewust van een paar tekortkomingen en er staat reeds genoteerd om daar een inspanning voor te doen.
Niettemin hopen we toch dat we er weer in geslaagd zijn een mooi stukje Vlaams- en Waals- Brabant te tonen, vooral aan wie van iets verder komt.
Onze uitdrukkelijke dank gaat ook uit naar wie voor dit prachtige weer gezorgd heeft, en vooral de droge aanloop naar dit weekeinde
Tx en tot de volgende.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Als je het meeneemt naar volgend jaar : dat stuk aan zoet water om naar de manage te rijden, dat was echt wel dom om dat over de weg te doen, als je Kauterbos omrijd naar de waversebaan en dan effe terug de witteboomdreef in, dan kan je die afdaling in een leuke klim omtoveren, kan je perfect offroad naar de manage rijden en mijd je asfalt !
Post Reply