GPS-gebruikers

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

zeer interresant berggeitje =D> , we hebben met de club nen gps (garmin), maar die wordt alleen maar gebruikt om TT mee 'op te nemen'.
Ik zou graag zelf routes in elkaar willen knutselen , maar weet begot nie hoe der meegestart. Ik heb dat al ne keer geprobeerd, maar lukte er niet in om de route die ikzelf gemaakt in het toestel in te laden.
Als ge ne keer iets concreets hebt, stuur gerust nen PM.

Bike ze,
Willy
Mailyske
Mountainbiker

Post by Mailyske »

in plaats van tracks uit te wisselen via pm of in het forum zou het interessanter zijn moest er op de homepage van mountainbike.be een link 'gps' kunnen geplaatst worden.

Ik denk dat er voldoende mensen zijn die met gps tracks van vaste routes, TT's en zelfgemaakte routes opnemen. Deze kunnen dan op een duidelijke plaats teruggevonden worden.

@jfk : zie je dat zitten ?

voor het gebruik van gps zelf en ook de software raad ik jullie zeker en vast het forum aan op www.gpscenter.be !!!
IntoXic
Mountainbiker

Post by IntoXic »

Mailyske wrote:in plaats van tracks uit te wisselen via pm of in het forum zou het interessanter zijn moest er op de homepage van mountainbike.be een link 'gps' kunnen geplaatst worden.

Ik denk dat er voldoende mensen zijn die met gps tracks van vaste routes, TT's en zelfgemaakte routes opnemen. Deze kunnen dan op een duidelijke plaats teruggevonden worden.

@jfk : zie je dat zitten ?

voor het gebruik van gps zelf en ook de software raad ik jullie zeker en vast het forum aan op www.gpscenter.be !!!
Ik heb al plannen voor een site om gps files uit te wisselen (dus niet enkel downloaden maar met actieve users die hun tracks posten) maar heb voorlopig nog niet genoeg tijd om het verder te programmeren.
De analyse is gedaan maar er kunnen nog ideeen aan toegevoegd worden.
De bedoeling achter deze site is dat de mensen zich gewoon registreren op die site en de tracks kunnen uitwisselen ipv een eigen site te maken waardoor er 100den sites onstaan met slechts enkele persoonlijke tracks, .
Als er mensen zijn die mee willen helpen kan het mss wel in een stroomversnelling komen...
Mailyske
Mountainbiker

Post by Mailyske »

wil zeker meehelpen....

laat maar iets weten desnoods via pm om 'overlast' op forum tegen te gaan
IntoXic
Mountainbiker

Post by IntoXic »

berggeitje wrote:hallo,

Rijd jij ook tracks met de MTB? En zoja, welke software gebruik je daarvoor?
Heb je ervaring met TopoMap België?
Ik ben momenteel verschillende kaarten en toestellen aant testen voor Toerisme Vlaanderen. Ik zal binnenkort een overzichtje geven van mijn bevindingen
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Ik sta 100% achter het idee van GPS tracks beschikbaar te stellen op Mountainbike.be!

Alle medewerking en input van bezoekers stellen we zowiezo heel erg op prijs...

@IntoXic: Kris, als je wilt kun je uw idee ook als deel van deze site implementeren (zo maak jij iets voor Mountainbike.be, niet iets dat van Mountainbike.be is, als je begrijpt wat ik bedoel) Zo bereik je zeker en vast een groter publiek.
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

Waaw, al die fietsende GPS'ers hier! =D> En ik maar zoeken naar soortgenoten de laatste maanden...

Rij zelf op race en MTB met GPS (Magellan Meridian Gold met Mapsend DR). Met race heb ik DR gebruikt om eens naar het zuiden van Frankrijk te fietsen (zonder kaarten mee te nemen), en dat ging heel aardig.

Met MTB vooral om tracks op te slaan en met anderen uit te wisselen, ben nog maar net ermee begonnen (eerste vaste route opgeslaan, nl. miel van cauter route in Meise), maar ben van plan alle georganineerde tourtochten die ik de komende maanden ga rijden ermee op te slaan.

Ben enthousiast voor alle voostellen tot hiertoe geplaatst. Eens samenkomen in Brussel (ben van Grimbergen), tracks uitwisselen, enz. allemaal OK voor mij!
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

een ander mogelijk initiatief om eens info uit te wisselen:

samen de MTB-toertocht van Gooik rijden in Vlaams-Brabant? :roll:
is redelijk centraal gelegen, en mooi parcours (pajottenland). Gaat door op 31 oktober.

Kunnen we direct de speeltjes hun werk laten zien... \:D/
qwan
Mountainbiker

Post by qwan »

Ben ik dan de enige die liever een route gebaseerd op waypoints volgt dan een track?
Bij een track moet ik bijna constant op mijn GPS zitten kijken, wat bij het biken niet evident is, terwijl ik met waypoints bijvoorbeeld kan zeggen: '500 meter deze weg volgen'.
Quickfit
Mountainbiker

Post by Quickfit »

mmm... misschien heb je gelijk. Heb ervaring met rijden via waypoints, en dat gaat goed. Met tracks afrijden nog geen echte ervaring (wel met tracks opnemen)... dus moet het nog zelf ervaren.

Voor de geïnteresseerden, heb nu zaterdag (9u) met iemand van het forum afgesproken om de bloso route van Meise te rijden (zie topic "beginnende biker uit omgeving Grimbergen/Vilvoorde").
Iedereen welkom !
Post Reply