Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Frenk
Mountainbiker

Post by Frenk »

Bulls69 wrote:
Frenk wrote:
Bulls69 wrote: Deze moet je hebben (klikkerdeklik) Kostprijs 3,27€

Image
Ik heb wel een iets andere adapter, maar deze zal ook goed zijn.
Bedankt !!!
Jij hebt misschien de Britse versie, ik heb ze allebei in gebruik en zijn perfect uitwisselbaar, alleen kijken of je het juiste Europees verloopstuk hebt.
Vorige week de lader ontvangen, ook reserve batterij besteld voor lange ritten.
MAAR, de lader doet het niet. Soms is het ledje groen, soms rood, soms knippert het maar de batterij(en) worden niet opgeladen :(
Op de site staat dat de output 8,4V 1A is. Op de lader zelf staat 8,4V 0,35A. Ik vind die 0,35A wel heel weinig aangezien mijn originele 8,4V 1,8A is..
De originele lader welke je bij de MJ816 krijgt vind ik niet op dealextreme. Enkel op Britse site's, maar daar kost die +-10€ en dan nog eens verzending van +-15€. Dit vind ik beetje teveel. Iemand een idee waar ik die oplader toch kan vinden??

Het is er zo eentje, het "breede" type Image
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

ik heb deze gekocht op ebay, een heel goed licht op gewone batterijen. ik heb deze lamp door een fout van de verkoper kunnen kopen voor €11, geluk gehad dus;)
sirksael
Mountainbiker

Post by sirksael »

Frenk wrote: Het is er zo eentje, het "breede" type Image
De output van je nieuwe lader is ok hoor, hij zal de batterijen alleen veel trager laden. Maar trager laden is daarom niet slechter, batterijen gaan daardoor langer mee gaan.
En lader met een output van 1A en zeker 1.8A zijn feitelijk snelladers. Snelladers moeten meten wanneer je batterij vol is en dan automatisch afslaan, ofwel door volledig te stoppen met laden ofwel door over te schakelen op druppelladen. Hoe hoger de output van de lader, hoe beter de electronica moet zijn die het punt bepaald dat de lader afslaat. Meestal gebeurd dat door meting van piekspanning, en daar wringt het schoentje: als die electronica niet van goede kwaliteit is, zal die vaak te vroeg of te laat afslaan, wat niet goed voor de batterij is.
Bovendien is traag laden op zich ook gewoon goed voor je batterij, in de wereld van de R/C, waar toch vaak gewerkt wordt met de beste batterijen, is het algemeen aangenomen dat je een batterij 1 op de 5 keren traag moet laden.
Afin, een hele uitleg die niet helpt als je nieuwe lader niet werkt, maar het ligt dus niet aan de output, in principe kan zelfs een lader met een output van 50mA elke batterij opladen als je ze er lang genoeg aan laat hangen.
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

Kan er iemand mij een set aanraden voor/met het volgende:
-woon-werkverkeer (maar toch stevige lichtopbrengst, want er zitten stukken tussen waar je geen hand voor ogen ziet)
- makkelijk vast te zetten (om te wisselen van fiets), eventueel ook op de helm én op het stuur
- goede batterijduur
- waterdicht en stevig
- liefst onder de 50 euro

Zo'n gewoon knipperlicht volstaat wel voor achteraan, dus enkel de koplamp is ook ok.
Deze leek me wel ok van enkele pagina's terug: http://www.dealextreme.com/p/t6-assault ... -set-82508 Betere voorstellen?
billy87
Mountainbiker

Post by billy87 »

JanC wrote:Kan er iemand mij een set aanraden voor/met het volgende:
-woon-werkverkeer (maar toch stevige lichtopbrengst, want er zitten stukken tussen waar je geen hand voor ogen ziet)
- makkelijk vast te zetten (om te wisselen van fiets), eventueel ook op de helm én op het stuur
- goede batterijduur
- waterdicht en stevig
- liefst onder de 50 euro

Zo'n gewoon knipperlicht volstaat wel voor achteraan, dus enkel de koplamp is ook ok.
Deze leek me wel ok van enkele pagina's terug: http://www.dealextreme.com/p/t6-assault ... -set-82508 Betere voorstellen?
Gisteren deze lamp ontvangen. Ik had de lamp besteld op 19 oktober dus levering (uit China) is vrij snel vind ik. Op het eerste zicht geeft het enorm veel licht, maar ik zal het vanavond pas echt kunnen testen als ik van mijn werk naar huis rij.

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is wanneer ik de batterij moet gaan opladen. Is dat wanneer het groene ledje achter de lamp rood wordt? En hoelang moet de batterij opgeladen worden?
g4rc
Mountainbiker

Post by g4rc »

Ik ben ook op zoek naar een licht om 's avonds mee te kunnen rijden.
Het is niet te bedoeling om in het bos ofzo te gaan rijden, gewoon op straat met hier en daar geen verlichting.

Heeft iemand ervaring met het volgende
http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-fen ... -nieuw.htm

Thx
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

billy87 wrote: Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is wanneer ik de batterij moet gaan opladen. Is dat wanneer het groene ledje achter de lamp rood wordt? En hoelang moet de batterij opgeladen worden?
Zodra de groen led-lamp naar rood gaat branden heb je ongeveer 15min nog te gaan op vol vermogen / 30min op 50% vermogen en is het tijd om op te laden. Duurtijd laden van de batterij hangt af van het type lader die erbij geleverd is, tussen de 3&5u, maar ook hier gaat de lader rood branden tijdens het laden en groen zodra de laadbeurt ten einde is.
zero
Mountainbiker

Re: Nieuw setje bij Deal Extreme 1200Lumens

Post by zero »

Bulls69 wrote:Ik heb sinds 2 weken het nieuwste telgje van DE LED verlichting in gebruik en uitvoerig kunnen testen tijdens de nachtritten in Gavere & St Maria Horebeke, moet zeggen dat het mij zeer goed bevallen is.
1) Lichtopbrengst (theoretisch) van 900Lummens bij MagicShine naar 1200 Lummen gestegen met de nieuwste T6 LED(de reële Lummen zijn uiteraard betwistbaar).
2) De beamspot is een stukje smaller dan bij de Magic Shine lampjes, hierdoor hebben ze meer spotbeam gehalte en draagt de lichtbundel ook verder, bij mijn MS lamp zie je de boom achter mijn tuin (+-100m) nog net staan, met deze nieuwe lamp zet je de boom duidelijk in het licht.
3) Ondanks de opmerkelijk toename van lichtopbrengst wordt de lamp minder warm in vergelijk met mijn MS 900 Lummen
4) Batterijduur op 100% vermogen haalde zonder probleem 3,5u bij +-10°C
5) De kabellengte is zowel aan de lamp en batterij een stuk langer waardoor je geen extra verlengkabel nodig hebt bij gebruik op de helm en achterzak
6) Een hoofdband is er standaard bijgeleverd
7) De batterij & lader zijn dezelfde als bij de MS 900Lummen, alleen zijn de buitendiameters van stekkers bij de lamp en batterij net iets kleiner dan bij de MS 900 Lummens waardoor je uw oudere batterij en verlengkabels kunt gebruiken op de nieuwe lamp maar niet omgekeerd
8 ) De lamp geeft geen storingen bij draadloze hartslagmeters en snelheidsmeters wat wel het geval is bij de oudere MS900 Lummen

Lost but not least, je betaalt slechts 35€ ipv +-60€ bij de oudere MS 900 Lummens. Gaat je voorkeur naar de oudere P7 900 Lummen led, goed nieuws want die betaal je ook slecht 35€ =D>
Wat de betrouwbaarheid ervan is zullen we nog moeten afwachten en kan alleen de toekomst ons vertellen :-k

Hier kan je deze kopen

Image
Ik heb deze besteld en ze zijn vandaag toegekomen, aangezien ik een leek ben wat fietsverlichting betreft heb ik nog enkele vraagskes.

er zijn 2 rubberen ringen bijgeleverd, waarvoor dienen deze? eerst dacht ik dat het was om de lamp waterdicht te maken, maar daarvoor hebben ze niet de goeie maat.

en hoe moet ik lamp vast maken aan de houder? er lijkt daar niets voor bijgeleverd.
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Het voetje onderaan de lamp losvijzen en vooraan een ring achter de "lip" haken en het voetje terug vastdraaien.De kleine rubber dient om op dunne sturen te monteren,de andere op O.S. sturen :wink: .

Image
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Heb deze lampen (3x) samen met nog wat Iphone kabeltjes ook maar besteld in het verre China en ook gisteren toegekomen. 10 EUR mogen betalen voor douanekosten maar dat kon de pret niet bederven.

Lichtopbrengst is fenomenaal en zelfs in daglicht kon ik mijn vrouw op 5meter afstand makkelijk verblinden. Echte test pas als we 's avonds een keertje buiten gaan rijden.

De lampjes zijn nu aan't opladen.
Post Reply