Za 29/10/2011 Merksplas

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mac adam
Mountainbiker

Post by mac adam »

hallo bikers
wij hebben net den toer afgepijlt en hij ligt er zoals te verwachten heel droog bij.
dus dat word morgen nen snelle tocht voor de rapste onder jullie, en de anderen kunnen rustig genieten van de natuur en het prachtige weer.
inschrijven en toegang tot het gildelokaal via het hofeinde en de autoparking is op de steenweg op weelde en hofeinde.

groetjes en tot morgen
:-) :-D :-D
Veilig
Mountainbiker

Post by Veilig »

Net terug, goed geamuseerd. Parkoer was zoals verwacht weinig technisch, maar best te pruimen. Dank u aan de meerdere personen die ons aan drukke banen hielpen oversteken. Regelmatig een paar mooie zichten gezien oa mooie vijvers (kanten van Wortel) en de kleuren van de bladeren, schone tijd van het jaar. Owv de droogte alleen maar droge ondergrond, maw geen of weing poetswerk. Afpijling ok, bevoorrading meer als voldoende. Alleen daar bijna doof geworden, iemand zijn band sprong daar bij het vertrekken, effe verschieten. Na de bevoorrading gemerkt dat er ook mannen zijn die de benaming viswijven kunnen toegewezen krijgen, amai in stilte in een bos rijden was voor die gasten er ook niet bij. Al bij al goed geamuseerd, geen bagger maisveld gezien, normaal volgend jaar terug op mijn kalender
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

ook net terug van deze mooie afwisselende tocht (single tracks, dreven,baan) met wat loszand afwisselend met wat zwaardere en minder zware stroken.
Heb ook genoten van de mooie kleuren van de herfst blaren en de prachtige omgeving .
onderweg een eenzame biker tegengekomen en beslist om samen de tocht verder te zetten en afwisselend kop gedaan :-D
Aan de oversteek plaatsen ook nooit lang moeten wchten dankzij de vrindelijke seingevers =D> , en de bevoorrading en bepijlinng waren ook in orde.
Samen nog iets gedronken en huiswaarts gekeerd goed voor een 68 km.

tot volgend jaar

devil biker
Meybo
Mountainbiker

Post by Meybo »

Vandaag ook gaan rijden Merksplas, parcoer lag er wel veel beter bij dan vorig jaar, maar dat kan ook niet anders met die regen van vorig jaar. Ze hadden volgens mij alles uit de streek gehaald wat er in zat. Mooie tocht, goede afpijling, goede bevoorrading, bewaakte fietsenstalling en vriendelijke mensen op de oversteekplaatsen. Hier kunnen veel organisatie's eens naar kunnen komen kijken. Met de fiets naar Merksplas, daar de 50km gedaan en met de fiets terug. Goed voor 70km. En Devil Biker, die eenzame fietser, dat was ik, heb wel genoten van uw gezelschap.
Hobokenaar
Mountainbiker

Post by Hobokenaar »

Vandaag ook de 50km gereden in merksplas.

Organisatie was top, dank aan allen die het mogelijk maakten. Als alles meezit, tot volgend jaar !
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Inderdaad poeierdroog, niet echt technisch maar toch nog een redelijk aantal singletracks. Na een opwarmende start en de bedoeling een rustige tocht te maken, toch niet kunnen weerstaan (het bolde dan ook lekker) en aan 27,5 avg aangekomen!
Zeer goede uitpijling en super-oversteekhelpers!!! Dat alleen al verdient een pluim want dat waren toch enkele redelijk drukke banen die we over moesten. Na een verkwikkend douchke tevreden huiswaarts en iemand die ik meer dan 15 jaar niet gezien had, toch herkend. Goe gedaan Jos!
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

Meybo wrote:Vandaag ook gaan rijden Merksplas, parcoer lag er wel veel beter bij dan vorig jaar, maar dat kan ook niet anders met die regen van vorig jaar. Ze hadden volgens mij alles uit de streek gehaald wat er in zat. Mooie tocht, goede afpijling, goede bevoorrading, bewaakte fietsenstalling en vriendelijke mensen op de oversteekplaatsen. Hier kunnen veel organisatie's eens naar kunnen komen kijken. Met de fiets naar Merksplas, daar de 50km gedaan en met de fiets terug. Goed voor 70km. En Devil Biker, die eenzame fietser, dat was ik, heb wel genoten van uw gezelschap.
heb ook genoten van het gezelschap, altijd fijn met iemand te kunnen praten en afwisselend kop te kunnen doen
mol
Mountainbiker

Post by mol »

leuke rit, eerste maal dat ik kanten turnhout ben gaan rijden....is me goed bevallen, bepijling was super!!!!

zelfs "elk" worteltje,stronkje was groen gespoten...petje af jullie moeten 50 km op handen en voeten gekropen hebben om sommige ervan te vinden :lol: :lol: =D> =D> =D> =D>

kan niets dan positiefs bedenken van deze tocht!
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ook ik ben deze ochtend wreed vroeg op de fiets gesprongen en had geopteerd om de 35km te doen aangezien ik relatief snel thuis moest zijn om mijn vrouw en pasgeboren dochter af te halen van het ziekenhuis.

De 35km ter plaatse werden er echter 41km doordat er een splitsingsbordje omver lag. Ik was dan ook "redelijk" vroeg vertrokken en blijkbaar hadden ze nog niet gans het parcours kunnen nakijken.

Ik heb mij super geamuseerd vandaag. Relatief snelle stukken afgewisseld met wat singletracks en op't laatst nog wat minder goed lopende stukken in de bossen.
Bevoorrading zeer goed en dan ook nog eens seingevers op zowat alle gevaarlijke punten die er ook uitzonderlijk vroeg stonden.

Gelukkig geen knieproblemen gekend en de rit naar mijn normen redelijk snel kunnen afhaspelen.

http://connect.garmin.com/activity/124998278
TNTrek
Mountainbiker

Post by TNTrek »

Meybo wrote: Hier kunnen veel organisatie's eens naar kunnen komen kijken.
Behalve dan het feit dat er niet enkel brede boswegen, maar ook singletracks van de Bloso route in de omgekeerde richting werden gedaan... Weet Bloso dat? Niet echt aangenaam :oops:

FYI: Ik was er in de namiddag als Bloso-rijder. Ook de bevoorradingstent stond midden op het pad.
Post Reply