sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
hurck
Mountainbiker

Post by hurck »

Ok, goed om weten, maar het zal nog niet voor binnenkort zijn, mijn huidige mtb is nog te goed.
(en mss ook eerst dan een testrit op de sandman)
MaartenW
Mountainbiker
Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross

Post by MaartenW »

hurck wrote:
Sprak je in het begin ook niet van een stalen versie? Of zal die (nog) niet in productie gaan?
Zijn naven gemakkelijk te vinden voor de sandman, ik meen ergens gelezen te hebben dat er achteraan een 165mm naaf in zit?

.
Die 165 naaf klopt Sandman maken hun eigen versie maar je vind ze van andere min of meer serie fabrikanten wel hier en daar ik heb er alvast hier eentje liggen en heb een tweede onderweg .

Nu er wat leven in begint te komen tijd om van koen eens de prijs voor een los frame te krijgen en dan de knoop doorhakken
heumena
Mountainbiker

Post by heumena »

Mag ik niet stiekum naar Belgie komen en alvast een L frame aanschaffen? Wacht ik wel op de voorvork tot eind november [-o< Ik zie dat jullie er genoeg hebben hangen...

Image
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

hurck wrote:Ok, goed om weten, maar het zal nog niet voor binnenkort zijn, mijn huidige mtb is nog te goed.
(en mss ook eerst dan een testrit op de sandman)
de testrit niet doen !!

anders ga je uw huidige mtb slecht vinden :wink:
Jeenyus
Mountainbiker

Post by Jeenyus »

Getest op Bike Motion. Was een plezante ervaring moet ik zeggen. Moest ik een paar duizend euro hebben liggen en niet weten wat ermee te doen, dan meteen. Maar om nog een nieuwe fiets aan te kopen naast al die andere, nu even niet.
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

pocoloco wrote:De Milton is in de Iron Biker van Brazilië dus 2e geworden in de eerste etappe. In de tweede etappe hadden ze veel modder voorspeld en gemakkelijke klimmen en afdalingen.
Probleem was dat Milton's vertrek met de Sandman naar Brazilië nogal ongepland was en dat hij geen wisselstukken, dikke modderbanden noch een 29er wielset meehad.
Hij had de bike en niets meer dan één reserve binnenband van de Roc meegenomen naar Spanje om daar nog wat te toeren en "gewoon te worden", voor de Roc had hij er immers nog geen meter mee gereden.

Vandaar dat hij op het idee kwam om voor die tweede Braziliaanse etappe gewone 26" mtb banden te monteren ipv de dikke banden met een laag profiel die er sinds de Roc opstonden.
Gevolg: 8e in de tweede etappe en 4e algemeen, op een haar van het podium.

Bá-len :evil: !

Maar hierbij is een eerdere vraag direct beantwoord: igv nood kan je dus op de vette velgen een gewone 26" mtb band monteren en met een Sandman nog top-10 in een internationale koers finishen :-?.
Ideaal is dat wel niet, de geometrie is voor 29"er wielen. Maar het gaat dus. En al bij al niet slecht, alhoewel Milton er serieus de pest in had. Met de dikke banden was hij volgens hem vanzelf op het podium terechtgekomen.

Voor de Ruta de los Conquistadores sturen we hem alleszins een setje degelijke 29"er wielen op. Blijkbaar zijn er twee van de vier etappes met redelijk gemakkelijke pistes en veel asfalt. Eens zien hoe in die etappes een 29"er Sandman meekan met de hoop, 't zal wel beter zijn dan 8e denk ik :-D.
Afgelopen weekend werd Milton Ramos 6de in La Ruta de los Conquistadores met blijkbaar de beste bike voor in het zand. :-)

http://www.cyclingnews.com/races/la-rut ... tos/196463
elangelo
Mountainbiker

Post by elangelo »

waarom staat er (specialized) naast zijn naam????
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Mr Sandman in Burkina Fasso.
Image
Ik heb er zelf ook een stuk mee gereden, maar een XL was me nogal héél groot.
En omdat de 'sukkelaar' van dienst als bezembiker, die er normaal mee reed, een welzijnsgezwel heeft, paste hij niet goed op mijn bike :lol: . Hij zat er nogal beteuterd op, dus hem redelijk snel terug met de Sandman laten rijden.
Het is zetelrijden, maar niet echt uitdagend terrein tegengekomen.

Moeder de gans met kleintjes
Image
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Laatste rit met de dikke banden, mooie wheelie om de rit mee te starten!

http://www.cyclingnews.com/races/la-rut ... tos/196951
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Ik heb net berichtje gehad van Milton: hij is zéér happy met de Sandman, de bike werkt foutloos. Dag na dag kon hij het ritme moeilijker volgen omdat hij niet zo getraind was (tweede op dag 1 na lang met Todd Wells gereden te hebben, in de etappes daarna steeds wat verder achteruit).

Zijn "moment de gloire" was op de laatste etappe, daar blijkt een nogal risky brug te zijn zonder vloer tussen de spoorbiels. Hij is de enige in de historie van La Ruta die dat al bikend heeft gedaan :-D.
Hij zei wel dat hij doodsangsten had uitgestaan op de plekken waar er biels ontbraken :roll: !

Zesde algemeen en een mooi podium op dag 1 met slechts één world XC klepper voor hem, dat kon slechter hé :wink: !
Post Reply