Hopelijk komen ze nooit uitgo2go2 wrote:Iemand een idee waar ik rocket-rons kan vinden met zo'n witte rand zoals op de cube fietsen staan??
In 26 inch vind ik ze wel maar in 29 inch op het eerste zicht niet.
Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Inderdaad, grip op het achterwiel door lage druk is één maar de juiste track houden met het voorwiel is iets anders.vannoli wrote:en ne FFred op een dugast tube zal ook anders werken dan een echte FFred,want ik zie nijs op de foto's altijd op dugast tuben rijden en ik weet ook dat hij dees jaar veel op zijn facade gegaan is
Ik heb een tijdje geleden ook met een FFred met zeer weinig druk en gietende regen en blubber ergens in Vlaams brabant een heuvel opgereden dat 90% te voet deed ,maar in die afdaling wel 2keer op mijn facade door voorwiel die in de bocht gewoon weggleed
Dus liever een bandje met teveel grip maar dak overall op mijj velo blijf
Achter nog nooit in problemen met Kenda SB8 maar vooraan met S6 in modder is soms toch schuiven.
Bijkomend om met weinig profiel te rijden moet je een goede fysiek hebben, doorspinnen van bandje kost ook kracht om in gang te blijven.
verleden jaar al mijn marathon wedstrijden met FFred 2.25 26ich gereden. De snelsten band die er is, juist den druk aangepast volgens parcour en weersomstandigheden.
Dit jaar overgeschakeld naar 29ger, omdat ik de FFred 2.0 29ich nogal smal vindt heb ik de stan raven 2.2 gestoken, heeft bijna dezelfde eigenschappen als de FFred, als achterband vind ik hem zelfs beter, vooraan heeft hij iets teweinig profiel aan de zijkant, ne versleten RR 2.25 bied dan een oplossing als het echt nodig is...
Dit jaar overgeschakeld naar 29ger, omdat ik de FFred 2.0 29ich nogal smal vindt heb ik de stan raven 2.2 gestoken, heeft bijna dezelfde eigenschappen als de FFred, als achterband vind ik hem zelfs beter, vooraan heeft hij iets teweinig profiel aan de zijkant, ne versleten RR 2.25 bied dan een oplossing als het echt nodig is...
- Dirttracker
- Mountainbiker
Post by Dirttracker »
Vind deze ook een superband maar dan wel in de raceguard versie.Ninja wrote:verleden jaar al mijn marathon wedstrijden met FFred 2.25 26ich gereden. De snelsten band die er is, juist den druk aangepast volgens parcour en weersomstandigheden.
Ik hoop dat ze deze ook in 29inch zullen uitbrengen
Guys, ik ben verplicht om deze winter uit het veld te blijven
en daarom ga ik baanbandjes op de 29er zetten.
Wat raden jullie aan: Furious Freds of Renegades of nog andere ???
Eerst dacht ik aan de Kojaks maar ik zou toch 'iets' van grip willen hebben.
Zou de rolweerstand van de Renegades evengoed zijn als die van FuFr ?
Wat raden jullie aan: Furious Freds of Renegades of nog andere ???
Eerst dacht ik aan de Kojaks maar ik zou toch 'iets' van grip willen hebben.
Zou de rolweerstand van de Renegades evengoed zijn als die van FuFr ?
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Net de Schwalbe Racing ralph 2012 2.1 evo 29 binnengekregen.
Beetje ripp-off in mijn ogen, aangegeven gewicht = 495 gram. Op de weegschaal 536gram. Kan begrijpen dat er wat tolerantie is op de productie maar dit lijkt meer op "er naar slaan als een blinde naar een ei"
Ze zullen er nog wat profiel moeten afhalen

Beetje ripp-off in mijn ogen, aangegeven gewicht = 495 gram. Op de weegschaal 536gram. Kan begrijpen dat er wat tolerantie is op de productie maar dit lijkt meer op "er naar slaan als een blinde naar een ei"
Ze zullen er nog wat profiel moeten afhalen

Dit jaar/seizoen in elk geval niet, en het nieuwe gamma is juist voorgesteld.marti wrote:Weet iemand wanneer ze de RORO in 2.1 versie uitbrengen.
Maar ik kan je wel zeggen dat de 2.25 hééél smal uitvalt. Ik heb deze vooraan steken en is slechts 3 mm breder dan mijnen S-works Fast Track 2.0.
Last edited by MC Tim on Sat 05 Nov 2011 10:29, edited 1 time in total.
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Dus meer rubber voor evenveel geld !SD2E wrote:Net de Schwalbe Racing ralph 2012 2.1 evo 29 binnengekregen.
Beetje ripp-off in mijn ogen, aangegeven gewicht = 495 gram. Op de weegschaal 536gram. Kan begrijpen dat er wat tolerantie is op de productie maar dit lijkt meer op "er naar slaan als een blinde naar een ei"![]()
Ze zullen er nog wat profiel moeten afhalen![]()
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
en meer rubber is steviger!Dr.Gonzo wrote:Dus meer rubber voor evenveel geld !SD2E wrote:Net de Schwalbe Racing ralph 2012 2.1 evo 29 binnengekregen.
Beetje ripp-off in mijn ogen, aangegeven gewicht = 495 gram. Op de weegschaal 536gram. Kan begrijpen dat er wat tolerantie is op de productie maar dit lijkt meer op "er naar slaan als een blinde naar een ei"![]()
Ze zullen er nog wat profiel moeten afhalen![]()
hoe breed vallen ze uit?