Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Maxxis Ikon Exc 3C EXO Protetion 29x2.2 gewicht

Post by PhilippeBiker »

Misschien al gepost maar toch nog even wat foto's van gewicht en profiel band:
Image
Image
Image
Image
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

Ik overweeg de nieuwe fast trak s-works al voorband.

Zou iemand me de breedte en hoogte kunnen geven van de 2.0 versie op 2bar? (liefst tubbeles)
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

fillebiker wrote:Ik overweeg de nieuwe fast trak s-works al voorband.

Zou iemand me de breedte en hoogte kunnen geven van de 2.0 versie op 2bar? (liefst tubbeles)
Ik heb de nieuwe Fast Track op mijn fiets steken.
Ik zal het vanavond meten als ik de tijd heb...
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

MC Tim wrote:

alvast bedankt!

kan je me iets vertellen over de grip, het confort en de zijwangen?
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

El Perro Diablo wrote:1.85;2.0;2.25....de totale "voetafdruk" op de grond blijft hetzelfde hebben tests uitgewezen, dus de vervorming bij smalle banden is groter, vervorming= rolweerstand.

Daarom dat schwalbe geen smalle wedstrijdbanden in 29" maakt.
Ze hebben de ralph 2.1 EVO uitgebracht, al iemand ervaring mee?

Had de Bontrager 29-0 in 1.9. Bolt heel goed en maar 410gr.
Maar is niet genoeg inzetbaar en als je met notubes rijd veel te veel werk om te verleggen (en hopen dat hij dicht blijft)

Heb nu de Bontrager 29-2 in 2.1 team issue en ben daar heel tevreden van.
Wel wat zwaarder maar je kan er overal je plan mee trekken, laat de modder goed los - bolt heel goed - in los zand beter dan een RoRo2.25/29

Heb op m'n 29er toch graag een zo licht mogelijke band, je koopt lichte wielen en dan is het gek om op de belangrijkste plaats (buitenkant) een lompe band te leggen, acceleratie is sowieso al minder met de 29er.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

fillebiker wrote:
MC Tim wrote:

alvast bedankt!

kan je me iets vertellen over de grip, het confort en de zijwangen?
Voor zover ik het goed gemeten heb: Breedte : 51 mm ; Hoogte : 50 mm.
Wel met binnenband...

Ik heb er nu al tamelijk wat kilometers mee gereden en ik vind het een goede band, zolang er niet te veel modder ligt. Dit weekend op een paar klimmekes toch wat doorgeslipt achteraan met 1,7 bar. Vooraan heb ik wel een Rocket Ron liggen en ik denk er toch aan om dezelfde ook achter te steken.
Qua flank vind ik 'em toch tamelijk stevig. De flank voelt wat dunner aan maar is alleszins stevig in mijn ogen.
Comfort: tja, valt te zien hoeveel druk er in zit, maar ik heb zeker geen klagen met mijn 29er Epic :wink:

Maar al bij al, die Rocket Ron is en blijft toch een superbandje hoor met goede rolweerstand, laag gewicht en véééél grip. Alleen wat gevoeliger qua lekken, maar ik heb er nog geen negatieve ervaring mee gehad... laten we dat zo houden.

Wel gisteren het slechte nieuws gekregen dat ik de MTB een tijdje aan de kant moet laten staan :cry:
Liwoen
Mountainbiker

Post by Liwoen »

mannen, veel belangerijker dan de grote en de hoeveelheid noppen op je band is de bandendruk waarmee je rijdt.

Ik lees hier dikwijls iemand die negatieve commentaren geeft over de grip van een band. Maar je kan dat toch niet vergelijken want je weet niet aan welke spanning.

Sven Nys rijdt zelfs op modderige ondergrond met zijn furius freds...
We hebben dat uitgetest en hij heeft gelijk, als je een lage bandendruk hebt komen die kleine dopjes van de zijkant ook in de grond en geeft dat genoeg grip.

Ik rijd zelf pas wedstrijden met een band wanneer die in het midden voldoende is afgesleten. De noppen op de zijkant en de bandenspanning zijn belangrijker.

2 kameraden hebben in houffamarathon en op het BK marathon met Stans raven gereden. twas zeer modderig en je kan hen gaan zoeken in de eerste 5 van beide wedstrijden... =D> #bandendruk
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Liwoen wrote:mannen, veel belangerijker dan de grote en de hoeveelheid noppen op je band is de bandendruk waarmee je rijdt.

Ik lees hier dikwijls iemand die negatieve commentaren geeft over de grip van een band. Maar je kan dat toch niet vergelijken want je weet niet aan welke spanning.

Sven Nys rijdt zelfs op modderige ondergrond met zijn furius freds...
We hebben dat uitgetest en hij heeft gelijk, als je een lage bandendruk hebt komen die kleine dopjes van de zijkant ook in de grond en geeft dat genoeg grip.

Ik rijd zelf pas wedstrijden met een band wanneer die in het midden voldoende is afgesleten. De noppen op de zijkant en de bandenspanning zijn belangrijker.

2 kameraden hebben in houffamarathon en op het BK marathon met Stans raven gereden. twas zeer modderig en je kan hen gaan zoeken in de eerste 5 van beide wedstrijden... =D> #bandendruk
Dat van bandendruk klopt wel, maar je moet wel rekenen dat 99% van het forum waaronder ik geen Sven Nys'en zijn he :lol:
Voor die mannen die techniek te over hebben en met een iets snellere band het verschil kunnen maken is dat nuttig maar voor gewoon een TT'ke te rijden is het wel leuk als je wat meer grip/zekerheid hebt.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

en ne FFred op een dugast tube zal ook anders werken dan een echte FFred,want ik zie nijs op de foto's altijd op dugast tuben rijden en ik weet ook dat hij dees jaar veel op zijn facade gegaan is

Ik heb een tijdje geleden ook met een FFred met zeer weinig druk en gietende regen en blubber ergens in Vlaams brabant een heuvel opgereden dat 90% te voet deed ,maar in die afdaling wel 2keer op mijn facade door voorwiel die in de bocht gewoon weggleed

Dus liever een bandje met teveel grip maar dak overall op mijj velo blijf
go2go2
Mountainbiker
Location: Niner Jet carbon, Niner Emd, Gaea voor het bos. Columbus, Chaos voor de weg

Post by go2go2 »

Iemand een idee waar ik rocket-rons kan vinden met zo'n witte rand zoals op de cube fietsen staan??
In 26 inch vind ik ze wel maar in 29 inch op het eerste zicht niet.
Post Reply