Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Splenter wrote: enneu, hoe zit het in Hoeilaart? Kun je daar ergens terecht voor een douche als je de neroroute gefietst hebt?
moest gij een knappe jongedame zijn, dan moogt ge wel bij mij komen douchen :lol: 8) :lol:
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

hoe zit het met de pijltjes van deze route tegenwoordig? alles goed? of zijn er punten waar ik moet opletten? Ik ben van plan deze zondag ochtend te gaan doen.
d_n
Mountainbiker

Post by d_n »

Ben van plan deze tocht binnenkort eens te proberen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
vermiste pijlen, gevaarlijke passages, ....
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Als het weer wat meezit, ga ik vrijdag misschien de toer nog is rijden, ik zal iets laten weten dan.

8)
sirksael
Mountainbiker

Post by sirksael »

Ik heb deze de laatste tijd weer verschillende keren gereden (De route passeert dan ook naganoeg voor mijn deur)

Zeer goed te doen, de bepijling is ook vrij goed in orde. Enkel de reeds eerder genoemde afdaling in Ottenburg (rode lus) ligt er nog steeds zeer gevaarlijk bij, ik ben daar onlangs zwaar ten val gekomen maar met veel geluk ontsnapt met enkel materiële schade.
Het is ook niet moeilijk om te weten waarom die afdaling er zo slecht bij ligt, ik kom daar of in de buurt namelijk nagenoeg elke zondagmorgend crossers tegen.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

sirksael wrote: Enkel de reeds eerder genoemde afdaling in Ottenburg (rode lus) ligt er nog steeds zeer gevaarlijk bij, ik ben daar onlangs zwaar ten val gekomen maar met veel geluk ontsnapt met enkel materiële schade.
Het is ook niet moeilijk om te weten waarom die afdaling er zo slecht bij ligt, ik kom daar of in de buurt namelijk nagenoeg elke zondagmorgend crossers tegen.
een afdaling is nooit gevaarlijk
moeilijk of uitdagend ja,
boven niveau?, mss moet ze dan niet "rood" maar "zwart" ingekleurd worden

probleem is dat je "denkt" de route te kennen,
maar hevige regen of andere "activiteiten" kunnen de ondergrond veranderen,
maar imho is dat de essentie van mountainbikes: verwacht je aan ALLES!!!

en btw: een bevriende mtb'er is op de route aangevallen door een PAUW :lol:
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

persoonlijk vind ik dat ook geen moeilijke uitdaging, maar gewoon een leuke technische afdaling. Snel naar beneden rijden moet je daar niet meer doen. Deze afdaling heeft ook hevig te lijden onder water-erosie (als het eens regent).

Maar inderdaad, daar rijden ook vaak enkele trial-motors rond.

Normaal staat er bovenaan ook een gevaarsbordje, dus je zou het moeten weten :wink:

vallen kan je trouwens overal.
Vilainpabeau
Mountainbiker

Post by Vilainpabeau »

Mbt heeft er een nieuwe fan bij. Dit Week-end voor de eerste keer een mbt-parcours gereden. Het blauwe parcours. De eerste keer was het een beetje zoeken, maar ik vond het zo fijn dat ik zondag terugkeerde om het nog eens te doen.
Ik heb natuurlijk wel al een goeie 30 min te rijden om aan de start te komen (Wezembeek- Overijse), maar toch.

De zondag ging heel goed, ik moest de plaatjes niet meer zoeken en vanaf het begin, op de eerste helling zag ik iemand boven net wegrijden. Vol goeie moed erachteraan en goed doorgereden, kwam ik toch puffend aansluiten in.... Tombeek. Met zijn shirt van DUVEL, was het een goed mikpunt, maar daarna was het toch afzien om bij te blijven. Gelukkig reed hij verder groen en mocht ik verder blauw afhaspelen.
Alles toch redelijk goed berijdbaar, enkel de laatste strook aan de overkant van de vijvers ligt er slecht bij door crossers. Al moet ik er wel bij vertellen dat ik mijn mtb nog niet goed heb uitgerust. Voorlopig rijd ik nog op "stads"-banden (woon-werkverkeer), maar binnenkort hoop ik ook dat te veranderen.
Als iemand me eens tegenkomt (het zijn er niet veel met zo een banden veronderstel ik ;-) ) , geef me gerust maar wat tips.
PS: op het hele parcours heb ik 1 keer een voetje aan de grond moeten zetten (nog voor het bloso-parcours) op de route tussen 44 en 40...

Prachtige hobby hebben jullie en ik keer zo snel mogelijk terug (niet dit we.)
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Vilainpabeau wrote:
Prachtige hobby hebben jullie en ik keer zo snel mogelijk terug (niet dit we.)
vanuit Wezembeek: binnenkort kan je via de route van Tervuren naar Overijse rijden en daar over gaan op parkoer Overijse
ben in 't Zoniënwoud al pijltjes tegengekomen
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

In vossem centrum op het plein vertrekt die nieuwe route.
(kortbij "de Congo")

Met deze route kan je aansluiten op de route van Kortenberg en/of die van Overijse.
Post Reply