Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik heb er al een paar keer uitgebreide reviews over gepost, als je even zoekt zal je wel een hoop info vinden!
Voor mij is het de beste band om in de ardennen off-road te rijden.
Schitterend op technische stukken.
Ook op gladde rotsen redelijk wat grip, ondanks de harde, duurzame rubber.
De rolweerstand is redelijk hoog, maar vergeleken met andere traktorbanden valt het nog goed mee.
Ploegt door alles behalve plakkerige klei.
Voor mij is het de beste band om in de ardennen off-road te rijden.
Schitterend op technische stukken.
Ook op gladde rotsen redelijk wat grip, ondanks de harde, duurzame rubber.
De rolweerstand is redelijk hoog, maar vergeleken met andere traktorbanden valt het nog goed mee.
Ploegt door alles behalve plakkerige klei.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Ik prefereer de XLS in de ardennen, in onze klei/leem modder is de jimmy beter.
- A d r i
- Mountainbiker
Re: Ideale buitenbanden voor de ardennen
Schwalbe Jimmy gaat het ook goed doen in de Ardennen. Grip op kasseien rotsen, wortels heeft soms meer te maken met techniek dan met je band.id079363 wrote:Samen met de maten plannen we om te gaan biken in Bouillon. (90km parcours). Hier in de vlaamse ardennen rijd ik met schwalbe Jimmy een zeer goede all-round band, maar alleen heel slechte grip op natte (soms droge) kasseien, rotsen, wortels,....
Nu denk ik dat dit geen goede band gaat zijn voor de ardennen. Welke buitenbanden raden jullie aan?
Leg een Big Jim eventueel, kan je iets platter zetten (2 bar)
bouillon is niet moddergevoelig. Ga voor een dikke band (minstens 2.1) die je op een vrij lage druk kan rijden, handig wanneer je door riviertjes moet rijden, of op losse rotsen moet klimmen.
Als je keuze hebt, kies dan bovendien iets dat vlotjes bolt, zelfs een Python doet het daar goed in alle omstandigheden.
Zaterdag zit ik ook in bouillon, wij gaan daar op jacht. 't is jachtseizoen, naar 't schijnt.
Ik zal er rijden met python achter en mosquito voor, beiden ust met notubes vloeistof.
Als je keuze hebt, kies dan bovendien iets dat vlotjes bolt, zelfs een Python doet het daar goed in alle omstandigheden.
Zaterdag zit ik ook in bouillon, wij gaan daar op jacht. 't is jachtseizoen, naar 't schijnt.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Met de XLS/niet rubeless moet je opletten op heel lage druk (minder dan 2 bar). Zeker vooraan is het heel verraderlijk sturen!!!
Heb dit weekend (zondag) in en rond bouillon gereden, combinatie van stukken van de GRG en wandelroutes. Als het lekker nat is laat ik de semi-slicks en racebanden toch liever thuis!
Heb dit weekend (zondag) in en rond bouillon gereden, combinatie van stukken van de GRG en wandelroutes. Als het lekker nat is laat ik de semi-slicks en racebanden toch liever thuis!